Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Szpieg / Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Szpieg doczekał się wydania w polskiej dystrybucji za sprawą nieistniejącego już Tim Film Studio.

[Obrazek: WRqQcuh.jpg]

Obraz zapisany w 1080p 24 kl/s. został przeformatowany do 1.78:1 (OAR 2.35:1). Do wyboru mamy też oryginalną angielską ścieżkę dźwiękową oraz polskiego lektora - oba w DTS-HD MA 5.1. Na płycie znajdują się również polskie napisy, które można wyłączyć z poziomu menu.
Jeśli chodzi o materiały dodatkowe to na płycie mamy:

Cytat:Zwiastun (00:01:45)
Galeria Zdjęć (00:02:12)
Wywiady z Aktorami i Twórcami: Colin Firth (00:06:27), Gary Oldman (00:07:35), Tom Hardy (00:03:21)

Skan BDInfo oraz screeny na poral.eu.

Jeśli chodzi o wydania zagraniczne BD to najciekawsze wydaje się być wydanie UK, które zawiera najwięcej materiałów dodatkowych.
Do wyboru mamy wydanie w plastiku, steelbooka oraz kolekcjonerkę, w której znajdziemy również płytę DVD z filmem oraz płytę CD z soundtrackiem.

[Obrazek: 7cle4Tv.jpg] [Obrazek: xjuldC7.jpg] [Obrazek: VvpraQ5.jpg]

Obraz w wydaniach UK został zapisany w 1080p 24 kl/s, 2.35:1 (OAR). Do wyboru mamy oryginalną angielską ścieżkę dźwiękową w DTS-HD MA 5.1 oraz LPCM 2.0 oraz angielskie napisy, które można wyłączyć.

Recenzja i screeny z wydania UK na blu-ray.com.

Materiały dodatkowe:
Cytat:Audio commentary with director Tomas Alfredson and actor Gary Oldman
Featurettes: "Smiley" (2:24), "Inside the Circus" (2:09), "Shadow World" (2:14), "John Le Carré" (2:20)
Interviews: Gary Oldman (7:35), Colin Firth (6:28), Tom Hardy (3:22), director Tomas Alfredson and writer Peter Straughan (6:56)
John Le Carré interview (29:43)
Deleted Scenes (5:43)
"UK Premiere" featurette (4:47)
"Tinker Tailor Soldier Spy: Sky Movies Special" featurette (20:30)
Photo Gallery
Audio Books: "The Honorable Schoolboy: Chapter One" (54:15), "Smiley's People: Chapter One" (55:32)
Teaser Trailer (1:20)
Theatrical Trailer (1:54)
Start-up Trailers: "The Awakening" (2:28), "Tyrannosaur" (1:59), "Carnage" (2:06)

Jeśli zdecydujecie się na wersję kolekcjonerską to uprzedzam, że z dużym prawdopodobieństwem płyty przyjdą do Was mniej lub bardziej porysowane ze względu na ich sposób mocowania. Jeśli jakimś cudem otrzymacie je fabrycznie w stanie idealnym to sugeruję przepakować je czym prędzej do jakiegoś 3 płytowego pudełka.
Warto też dodać że nasze rodzime wydanie tego filmu ma spieprzony obraz, czyli 16:9 master telewizyjny i nie jest warte nawet jednej złotówki Tongue
Co do zasady nie kupuję kastratów. Jednak w przypadku dobrych filmów dopuszczam odstępstwo od OAR kinowego na rzecz telewizyjnego Open Matte (16:9). Przed zakupami płyt porównuję kadry i podejmuję świadomą decyzję. W przypadku „Szpiega” zrobiłem to na 90%. W wolnym czasie wszystko sprawdzę, tyle, że ostatnio znowu jestem zaganiany.
Ależ mi narobiliście smaka na Szpiega, chyba dziś zarządzę powtórkę. Nie pierwszą zresztą, bo film jest znakomity.
Jest wydanie kolekcjonerskie, na zavvi, w dobrej cenie ->link
(09-04-2019, 00:11)pred895 napisał(a): [ -> ]Warto też dodać że nasze rodzime wydanie tego filmu ma spieprzony obraz, czyli 16:9 master telewizyjny
Spoko wrzuciłem go do tej kolekcjonerki i łatwo się sprzedał i zakupiłem steelbook Smile
Ja polecam The good shepherd i Syriana
Misfit, dzięki. Jednak dobrze zapamiętałem, że podjąłem dobrą i świadomą decyzję zakupową. Shy Już choćby po Twoich zrzutach widzę, że do tego typu filmu zdecydowanie lepszy jest format telewizyjny (16:9). Kadry panoramy dla ubogich, czyli Super 35 (okolice 2.40 :1) wyglądają na „ściśnięte”. W tej dość kameralnej produkcji większe znaczenie ma dla mnie góra / dół. Spieprzyłbym sobie projekcję szukając na siłę płytę z kinowym OAR. Nie przepadam za Superscope (obecnie rzeczone Super 35). To oszustwo. No, ale każdy ma prawo do definiowania własnych gustów. Ja polecam edycję polską. Jednak.

EDIT:
Oczywiście polscy wydawcy potrafili też przyciąć format Super 35 w sposób absolutnie nieakceptowalny. Przykładem niech będzie „Pozwól mi wejść” (2010) z OAR 2.35:1. W przypadku edycji Monolith nawet nie było intencji „kadrowania” pod Open Matte.
Tragedii nie ma, ale oczywiście preferuję OAR. Do tego z kolorkami u Monolith coś jest trochę namodzone.

(09-04-2019, 22:28)Daras napisał(a): [ -> ]Oczywiście polscy wydawcy potrafili też przyciąć format Super 35 w sposób absolutnie nieakceptowalny. Przykładem niech będzie „Pozwól mi wejść” (2010) z OAR 2.35:1. W przypadku edycji Monolith nawet nie było intencji „kadrowania” pod Open Matte.

Raczej filmy Ci się pokiełbasiły. Let Me In był kręcony anamorficznie więc i szans na open matte żadnych nie było.
Faktycznie. To prawdziwy horror. Nie wgryzłem się mocniej w tytuł.
Wydawać na BD przycięty film anamorficzny! Ludzie! O co tu chodzi??? Dobrze, że mam na podorędziu melisę i być może dożyję poranka. Tylko co z tego. Nazajutrz koszmar powróci. Gościmy na forum terapeutę? Cry
Stron: 1 2