Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Niezniszczalni/The Expendables (Seria)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
(15-01-2018, 13:09)misfit napisał(a): [ -> ]Daras - tak jak było wyżej pisane masz złą płytkę Smile News dotyczy wydań od Lionsgate, czyli UK i USA.

Tak, tak – zgoda. Ja tylko założyłem, że Monolith otrzymał tamtą ścieżkę, czyli w pewnym sensie  oryginalną (i przy niej nie maistrował). Zatem nadal nie mam pewności czy posiadam złą płytkę.

(15-01-2018, 13:09)misfit napisał(a): [ -> ]DTS Neo:X z kolei to taki Pro Logic upmixujący 7.1 do tych 11.1 - w 2013 to była ciekawostka, aktualnie nikt już w to się nie bawi w sytuacji gdy mamy na płytkach"natywny" DTS-X oraz Atmosa.

Oczywiście, że DTS Neo X konwertuje audio 7.1 do 9.1 / 11.1. Na testowanych słuchawkach robi to niezłe wrażenie.
Przypomnę, abyśmy się dobrze rozumieli - „Niezniszczalni 2” mają rzeczone 11.1 zakodowane w 7.1 i odbiór tegoż powinien być lepszy niż podczas zwykłej konwersji.

Rozumiem, że natywny DTS X jest tylko na krążkach UHD? Czy tak?

P.S.
Surround, szczególnie ten dawny, to trochę mój konik. Zawsze ciekawiły mnie informacje w stylu: pierwszy na świecie film stereo, pierwszy polski film stereo, pierwsza rodzima audycja radiowa stereo (potrzebne były dwa odbiorniki i ustawienie częstotliwości różnych rozgłośni) itp. Z tego powodu wysmażyłem posta o „Niezniszczalnych 2”. Smile
(15-01-2018, 13:39)Daras napisał(a): [ -> ]Tak, tak – zgoda. Ja tylko założyłem, że Monolith otrzymał tamtą ścieżkę, czyli w pewnym sensie  oryginalną (i przy niej nie maistrował). Zatem nadal nie mam pewności czy posiadam złą płytkę.

Sytuacji w których Monolith wydał na BD płytę z takim samym dźwiękiem/obrazem jak w wydaniach UK/US można policzyć na palcach jednej ręki. Niezniszczalni 2 nie zaliczają się do tej listy.

(15-01-2018, 13:39)Daras napisał(a): [ -> ]Oczywiście, że DTS Neo X konwertuje audio 7.1 do 9.1 / 11.1. Na testowanych słuchawkach robi to niezłe wrażenie.
Przypomnę, abyśmy się dobrze rozumieli - „Niezniszczalni 2” mają rzeczone 11.1 zakodowane w 7.1 i odbiór tegoż powinien być lepszy niż podczas zwykłej konwersji.

Dźwięk będzie trochę lepiej upmix'owany od zwykłej ścieżki 7.1 niezoptymalizowanej pod Neo:X, ale to wciąż "symulacja".

Co do DTS:X to jest on też na płytach BD, chociaż niewiele tego jest - lubuje się w nich głównie Universal.
W Atmosie z kolei filmy wydają m.in. Warner, Paramount, Lionsgate, Fox, Sony, Disney - z tym, że Ci trzej ostatni niemal wyłącznie na UHD. Oraz czasami Universal.
DTS Neo:X to dziś historia. Na dodatek niezwykle krótka.
Miałem 3 filmy ( poza Niezniszczalnymi, Dreddem i Step-up-em, było jeszcze jakieś czwarte wydanie niemieckie ) z metadata DTS Neo:X. Pamiętam że odczepiałem Back Surroundy, żeby miec obie pary Front Hight i Front Wide aktywne w tym samym czasie. Najlepszy efekt był na Dreddzie ( US) Bardzo dobrze też brzmiały upmixy na Front Hight ( wyjątkowo wrył mi się w pamięć Phantom, film o radzieckiej łodzi podwodnej i Gravity). Podobnie jest dzisiaj. Niektóre upmixy z kanałami sufitowymi brzmią bardzo dobrze. Wczoraj widzialem What happened to Monday ze zwykłym DTS-MA , z bardzo efektownym wejściem odgłosow na sufit, dzięki upmiksowi DTS Neural X. Jednak w kwestii imersywności i jakości dżwieku rządzi Dolby Atmos.
Nie_zbieram_ale_lubię, czy na okładkach tych trzech filmów widniała informacja o  DTS Neo X? Chcę zgłębić temat i być może coś zamówię za granicą.
Zawsze ciekawiły mnie rywalizacje pomiędzy formatami audio (choć bardziej tymi dawnymi) oraz powody, dla których próbę czasu wytrzymał np. standard X a nie Y.
(15-01-2018, 23:54)Daras napisał(a): [ -> ]Nie_zbieram_ale_lubię, czy na okładkach tych trzech filmów widniała informacja o  DTS Neo X?

Tak.
Ale tak jak napisałem wcześniej . Nie mają one dzisiaj, w dobie Dolby Atmos, racji bytu. Przede wszystkim musisz mieć dodatkowe głośniki FH.
(13-01-2018, 13:29)Daras napisał(a): [ -> ]Dwie ciekawostki…

1. „Niezniszczalni 2” to pierwszy (?) na świecie film BD ze wsparciem DTS Neo X. Zatem zakodowany dźwięk powinien popłynąć z dziewięciu, a nawet jedenastu kanałów (plus oczywiście sub).

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi, Nie_zbieram_ale_lubie. Oczywiście rozumiem Twoje i Misfita wyjaśnienia. Wiem też jaki format audio obecnie wiedzie prym. Wink Niemniej króciutko coś wyjaśnię. W ten sposób lepiej zrozumiecie moje „zapędy” kolekcjonerskie…

1. Jaki pierwszy film (w historii kina) został nagrodzony Oscarem?
2. Który z filmów legitymował się debiutancką ścieżką stereo?
3. Pierwsza w świecie produkcja dźwiękowa to…?
4. Od jakiego tytułu rozpoczęła się światowa przygoda z kinem anamorficznym?
5. Fascynacja systemem Cinerama zaczęła się od…?
6. Itd, itd...

Nie, nie - to nie jest quiz czy jakaś uszczypliwość z mojej strony. Po prostu staram się pozyskiwać krążki BD z DEBIUTANCKIMI filmami w określonych „kategoriach”. W związku z tym myślałem trochę o „Niezniszczalnych 2”. Ot, to całą tajemnica mojego zaciekawienia formatem Neo X. Smile
Stron: 1 2 3 4