A ja wierzę w święte jeże
---
Przez święta się to i owo obejrzało:
Sherlock Holmes: Game of Shadows Blu-ray/lektor, trzeci seans - ta część jest nieco słabsza od jedynki, w środkowej części trochę przynudza i ma marną postać kobiecą w porównaniu z jedynką, ma za to niezły początek, dobry finał i udanego przeciwnika. Ogólnie jest nieźle, ciekawe, czy powstanie trójka... 7/10
Sausage Party - Blu-ray/napisy - trafił do kolekcji jako prezent, cóż... niestety najlepsze sceny były w zwiastunach, trochę się tu i ówdzie pośmiałem, ale koniec końców, chyba nie mieli na to wystarczającej ilości pomysłów, postać Salmy Hayek to w ogóle tragedia. 5/10
Christmas Vacation - DVD/lektor z TVP (Andrzej Matul), pewnie z dziesiąty czy dwunasty seans - obowiązkowa pozycja na święta, od której chyba jednak będę musiał zrobić sobie przerwę bo znam to już na pamięć i tym razem oglądanie szło nienajlepiej.
Home Alone - Blu/lektor z TVP, nie mam pojęcia który seans - moja ulubiona wersja lektorska z Gudowskim, dobre tłumaczenie, a sam film, choć też znam na pamięc, oglądałem z córką i dzięki temu seans upłynął całkiem przyjemnie. Kolejna powtórka za rok.
Die Hard 2 - DVD/lektor z VHS - Tomasz Knapik - tłumaczenie praktycznie to samo co na DVD, ale Knapik robi tu lepszy klimat niż Gudowski. Jedyny słuszny sequel Die Hard, który oglądam w święta na zmianę z jedynką. Za każdym razem ogląda się tak samo dobrze. 8/10
Easy Rider - Blu-ray/lektor - mocno specyficzny film, obejrzałem po raz drugi, odbiór lepszy niż za pierwszym razem, bo wiedziałem czego się spodziewać, ogląda się to w sumie głównie dla klimatu, muzyki i widoków, fabuła w sumie nie istnieje i kończy się... jak się kończy, mimo to udany seans i do filmu będę jeszcze wracał. 7/10
EDIT - dotychczasowe seanse styczniowe:
Goodfellas [DVD/lektor] - po raz pierwszy, ale niedawno widziałem Casino i miałem wrażenie, że oglądam znowu ten sam film. Nie moje klimaty, obejrzeć/zapomnieć. 6/10
Maverick [DVD/napisy] - ależ ten film koszmarnie wygląda na DVD (a i blu-ray dupy nie urywa, po tym co widziałem w necie), ale poza tym naprawdę przyjemnie się to ogląda, może w segmencie z Indianami film za bardzo skręca w kierunku parodii, ale zabawa jest przednia (a Graham Green jedną miną mnie kompletnie rozwalił), no i mamy fajne nawiązanie do Lethal Weapon. Jedynie zakończenie trochę za bardzo przeciągnięte. Mocne 7/10.
The Prestige - [DVD/lektor - rzadko spotykany Magier] przypomniałem sobie jak to kiedyś Nolan potrafił robić dobre filmy. Szkoda, że to już prawie 10 lat odkąd zrobił ostatni naprawdę dobry... W pewnym momencie miałem wrażenie, że w końcówce mamy powazny błąd logiczny, ale zaraz po seansie doszedłem do wniosku, że jednak nie. Tak czy inaczej - 9/10.
Armageddon [Blu-ray + lektor z TV - Andrzej Matul] - Świetnie się to oglądało po kilkuletniej przerwie, film tak niesamowicie durny i absurdalny, a jednocześnie serwujący przednią rozrywkę. Jeden z moich trzech ulubionych filmów Baya (obok The Rock i pierwszego Transformers). 8/10
Lethal Weapon 4 [Blu-ray/lektor] zwykle jak oglądam tę serię, po trójce robię dłuższą przerwę bo nie mam za bardzo ochoty na czwórkę. Tym razem było tak samo. Seans wypadł nieźle, nie ma tu drastycznego spadku formy jak chocby między 2 a 3 Szklaną Pułapką, ale tę część mimo wszystko lubię najmniej, choć trzeba przyznać, że ma jednego z najlepszych (jak nie najlepszego) przeciwnika w całej serii. 7/10
Creed [blu-ray/lektor] co prawda, gdyby nie Sly, nie byłoby czego oglądać, bo głowny bohater jest dość nijaki i w sumie nie bardzo się nim przejmowałem to jednak dla samego Rocky'ego z przyjemnością będę wracał do tego filmu przy każdej powtórce serii. Wielka szkoda, że Sly nie dostał oskara 7/10
Thelma & Louise [blu-ray/lektor z TVN, Gudowski] - powrót po kilku latach niezwykle udany, co tu dużo pisać - film rewelacyjny, na blu-ray wygląda świetnie. 9/10
TMNT: Out of the Shadows [blu-ray/dubbing] oglądałem z córką, a lektora do tego filmu póki co nie ma, więc musiałem jakoś przeżyć. Kiedy odpada "disappointment factor" ogląda się trochę lepiej, ale to wciąż sequel "na pół gwizdka", niby wszystkiego pełno, a nic nie wykorzystane jak należy. Mimo to szkoda, że to koniec serii. Guilty pleasure - 5/10
Avatar [blu-ray/lektor, wersja kinowa] - powrót po paru latach bardzo udany - fabuła prosta i widzieliśmy to wcześniej wiele razy ale... nie o to tutaj chodzi. Niby historię znamy, ale nikt nie pokazał jej wcześniej w tak efektowny sposób. Choć to jeden ze słabszych filmów Camerona (tylko True Lies stawiam niżej), wciąż ogląda się świetnie. 8/10.
---
Przez święta się to i owo obejrzało:
Sherlock Holmes: Game of Shadows Blu-ray/lektor, trzeci seans - ta część jest nieco słabsza od jedynki, w środkowej części trochę przynudza i ma marną postać kobiecą w porównaniu z jedynką, ma za to niezły początek, dobry finał i udanego przeciwnika. Ogólnie jest nieźle, ciekawe, czy powstanie trójka... 7/10
Sausage Party - Blu-ray/napisy - trafił do kolekcji jako prezent, cóż... niestety najlepsze sceny były w zwiastunach, trochę się tu i ówdzie pośmiałem, ale koniec końców, chyba nie mieli na to wystarczającej ilości pomysłów, postać Salmy Hayek to w ogóle tragedia. 5/10
Christmas Vacation - DVD/lektor z TVP (Andrzej Matul), pewnie z dziesiąty czy dwunasty seans - obowiązkowa pozycja na święta, od której chyba jednak będę musiał zrobić sobie przerwę bo znam to już na pamięć i tym razem oglądanie szło nienajlepiej.
Home Alone - Blu/lektor z TVP, nie mam pojęcia który seans - moja ulubiona wersja lektorska z Gudowskim, dobre tłumaczenie, a sam film, choć też znam na pamięc, oglądałem z córką i dzięki temu seans upłynął całkiem przyjemnie. Kolejna powtórka za rok.
Die Hard 2 - DVD/lektor z VHS - Tomasz Knapik - tłumaczenie praktycznie to samo co na DVD, ale Knapik robi tu lepszy klimat niż Gudowski. Jedyny słuszny sequel Die Hard, który oglądam w święta na zmianę z jedynką. Za każdym razem ogląda się tak samo dobrze. 8/10
Easy Rider - Blu-ray/lektor - mocno specyficzny film, obejrzałem po raz drugi, odbiór lepszy niż za pierwszym razem, bo wiedziałem czego się spodziewać, ogląda się to w sumie głównie dla klimatu, muzyki i widoków, fabuła w sumie nie istnieje i kończy się... jak się kończy, mimo to udany seans i do filmu będę jeszcze wracał. 7/10
EDIT - dotychczasowe seanse styczniowe:
Goodfellas [DVD/lektor] - po raz pierwszy, ale niedawno widziałem Casino i miałem wrażenie, że oglądam znowu ten sam film. Nie moje klimaty, obejrzeć/zapomnieć. 6/10
Maverick [DVD/napisy] - ależ ten film koszmarnie wygląda na DVD (a i blu-ray dupy nie urywa, po tym co widziałem w necie), ale poza tym naprawdę przyjemnie się to ogląda, może w segmencie z Indianami film za bardzo skręca w kierunku parodii, ale zabawa jest przednia (a Graham Green jedną miną mnie kompletnie rozwalił), no i mamy fajne nawiązanie do Lethal Weapon. Jedynie zakończenie trochę za bardzo przeciągnięte. Mocne 7/10.
The Prestige - [DVD/lektor - rzadko spotykany Magier] przypomniałem sobie jak to kiedyś Nolan potrafił robić dobre filmy. Szkoda, że to już prawie 10 lat odkąd zrobił ostatni naprawdę dobry... W pewnym momencie miałem wrażenie, że w końcówce mamy powazny błąd logiczny, ale zaraz po seansie doszedłem do wniosku, że jednak nie. Tak czy inaczej - 9/10.
Armageddon [Blu-ray + lektor z TV - Andrzej Matul] - Świetnie się to oglądało po kilkuletniej przerwie, film tak niesamowicie durny i absurdalny, a jednocześnie serwujący przednią rozrywkę. Jeden z moich trzech ulubionych filmów Baya (obok The Rock i pierwszego Transformers). 8/10
Lethal Weapon 4 [Blu-ray/lektor] zwykle jak oglądam tę serię, po trójce robię dłuższą przerwę bo nie mam za bardzo ochoty na czwórkę. Tym razem było tak samo. Seans wypadł nieźle, nie ma tu drastycznego spadku formy jak chocby między 2 a 3 Szklaną Pułapką, ale tę część mimo wszystko lubię najmniej, choć trzeba przyznać, że ma jednego z najlepszych (jak nie najlepszego) przeciwnika w całej serii. 7/10
Creed [blu-ray/lektor] co prawda, gdyby nie Sly, nie byłoby czego oglądać, bo głowny bohater jest dość nijaki i w sumie nie bardzo się nim przejmowałem to jednak dla samego Rocky'ego z przyjemnością będę wracał do tego filmu przy każdej powtórce serii. Wielka szkoda, że Sly nie dostał oskara 7/10
Thelma & Louise [blu-ray/lektor z TVN, Gudowski] - powrót po kilku latach niezwykle udany, co tu dużo pisać - film rewelacyjny, na blu-ray wygląda świetnie. 9/10
TMNT: Out of the Shadows [blu-ray/dubbing] oglądałem z córką, a lektora do tego filmu póki co nie ma, więc musiałem jakoś przeżyć. Kiedy odpada "disappointment factor" ogląda się trochę lepiej, ale to wciąż sequel "na pół gwizdka", niby wszystkiego pełno, a nic nie wykorzystane jak należy. Mimo to szkoda, że to koniec serii. Guilty pleasure - 5/10
Avatar [blu-ray/lektor, wersja kinowa] - powrót po paru latach bardzo udany - fabuła prosta i widzieliśmy to wcześniej wiele razy ale... nie o to tutaj chodzi. Niby historię znamy, ale nikt nie pokazał jej wcześniej w tak efektowny sposób. Choć to jeden ze słabszych filmów Camerona (tylko True Lies stawiam niżej), wciąż ogląda się świetnie. 8/10.