(22-07-2018, 22:51)Daras napisał(a): BRAWO! HURA!
Czy mógłbyś napisać coś o swoich odczuciach porównując ze sobą tryb KINOWY z REFERENCYJNYM? Chyba takie pytanie już Ci zadałem…
Tak więc dopiero udało mi się to wszystko podłączyć i okiełznać na spokojnie. Jestem po seansie Robocopa, ależ to pięknie wygląda. Z początku preferowałem tryb kinowy, ale po chwili zastanowienia postanowiłem wybrać tryb Vivid. Nie wypływa on na jasność obrazu która jest na takim samym poziomie co Kinowy ale podbija nieco kolory i ostrość przez to obraz wydaje się bardziej żywy, cieplejszy i naturalny. Czernie wydają się bardziej wydajne i ogółem przyjemniejsze to dla oka, tryb kinowy wydaje mi się za bardzo przytłumiony szarością. Generalnie jeśli chodzi o jakość obrazu to odbywa się to na takich samych zasadach jak na TV >> czym lepszy master tym lepsze wrażenia, bo zaraz po seansie Robo odpaliłem sobie Uśpionych ( transfer raczej przeciętny i zawsze odbiegał od doskonałości ) sekwencje odstrzału Bacona w knajpie. Widać każdą niedoskonałość transferu jeszcze bardziej >> zbyt ciepłe wylewające się kolory wyprane w DNR itp. Tak więc jak coś już oglądać na tak wielkim ekranie to musi być to już konkretny transfer wyciskający z BD ostatnie soki. Odpaliłem sobie też wczoraj najnowszego Uncharted przy dość pochmurnej deszczowej pogodzie z jednym nie przesłoniętym oknem ( a są trzy w salonie ) i nie wiedziałem czy mam grać czy przecierać oczy ze zdumienia tak to bajecznie wyglądało, nie wyobrażam sobie już grania na mniejszym ekranie. Każdy detal: liście ,woda , niebo było mega wyraziste i podświetlone, czuje się ogrom tego świata co wspomaga radochę z grania. Tak więc wstępne wrażenia są bardzo pozytywne, ale podkreślam że nie zrezygnuje z TV i takich bajecznych transferów UHD jak BR2049 czy Dunkierka. Będę raczej korzystał z tego sprzętu na przemian w zależności od nastroju
PS. Po wypłacie mam w planach przemalowanie frontowej ściany na bardziej ciemniejszy szary który praktycznie będzie przechodził w czarny co myślę nieco wypłynie na korzyść kontrastu.