16-08-2018, 13:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2018, 10:08 przez Pai-Chi-Wo.
Powód edycji: DSD 1-Bit
)
(14-08-2018, 00:37)sebas napisał(a): Audio rozpaczliwie poszukuję jakichś innowacji które napędziły by sprzedaż. Dla porównania w branży "video" ciągle coś się dzieje. Mamy OLED, 4K i HDR. Jest jakiś widoczny, mierzalny i zauważalny dla Klienta postęp w jakości. W audio zastój.
Co by za mocno nie off-topować. Chyba nie do końca zgodze się z tym stwierdzeniem, że branża audio rozpaczliwie szuka innowacji. W branży audio dzieje się sporo. Jakość kart dźwiękowych w komputerach osiągnęła jakość studyjną. Rozwija się audio (HD) w komunikacji. Wszystkie smartfony jakie dzisiaj wychodzą na rynek obsługują lossless. Smart TV w telawizorach to samo. Przesyłanie bezstratnej muzy bezprzewodowo tez się mocno rozwija (aptX, Airplay). A trendy w jakim to kierunku powinno iść wyznaczyły produkty marki FiiO. Weszli oni w nisze w jakiej dziś triumfują. Dostosowali się do rynku. Ostatnio wypuścili na rynek "walkmany" playery DSD (padłem). Innym tematem jest czy ludzie chcą najwyższej jakości. Ale firmy audiofilskie nie muszą z jakości rezygnować wchodząc na inny rynek. Rynek mobilny jednak daje możliwości dla tych bardziej wymagających. Także jeśli jakaś marka ma problem z innowacjami, to bedzie to raczej problem z decyzją wejścia w branżę mobilną. Wiadomo jest to wejście w rynek popularny ale czasem jest to konieczne. A miniaturyzacja w technologii postępuje. Przykładem utrzymania wysokiej jakości i kompromisu dostosowania się do dzisiejszych ludzkich (mobilnych?) potrzeb niech będzie panel Yamaha WXA-50.
W latach 80tych na ten przykład zrobił tak Nicolas Hayek. Producent luksusowych zegarków Omega wpadł w kłopoty finansowe. Wyprodukował wtedy linie zegarków Swatch - zegarki dla wszystkich. Aby przetrwać tanią konkurencję z Azji Nicolas Hayek wszedł zatem w produkcję masową zachowując prestiżowy wizerunek swoich produktów. Dzisiaj to potężny koncern Swatch Group. Zegarki Swatch swoim wzornictwem to zegarki dla młodych. Nasuwa się analogia do dzisiejszego rynku mobilnego.