12-12-2019, 17:01
Pytanie do posiadaczy OLEDów LG, ale i nie tylko:
Czy też zauważyliście u siebie w trybie HDR10 problem z bandingiem w ujęciach wymagających precyzyjnych przejść tonalnych? Nie chodzi mi o typowy banding jaki czasem można zaobserwować np. w filmach animowanych, ale o taki towarzyszący źródłom światła, niekoniecznie bardzo jasnym, za to w określonych, ciemniejszych scenach. Np. w Prometeuszu w scenach w tunelach gdzie bohaterowie używają latarek mam widoczny banding wokół światła, objawiający się dodatkową, błękitną / cyjanową "aureolą". Z tego co zaobserwowałem nie dotyczy to świateł np. żółtych, które też w Prometeuszu występują.
Poniżej dwa przykłady - oczywiście mocno przekłamane przez aparat i dodatkowo uwydatnione, ale o ile w pierwszym kadrze z Solo na żywo nie wygląda to jakoś źle, tak w Blade Runner 2049 w ujęciach z finału wygląda to nieciekawie.
Solo: A Star Wars Story
Blade Runner 2049
W przypadku 12-bitowego sygnału (czyli Dolby Vision) ten problem nie istnieje i to samo ujęcie z Blade Runnera na iTunes wygląda jak trzeba; przejścia są płynne, nie ma kolorowego bandingu.
Kombinowałem z różnymi ustawieniami w Panasonicu, niby można tam ustawić jako priorytet 12 bitów, ale raczej nie jest to ich wymuszenie i nic czego próbowałem nie przyniosło skutku.
Czy wymuszenie Dolby Vision na Oppo w takim przypadku pomaga?
Czy też zauważyliście u siebie w trybie HDR10 problem z bandingiem w ujęciach wymagających precyzyjnych przejść tonalnych? Nie chodzi mi o typowy banding jaki czasem można zaobserwować np. w filmach animowanych, ale o taki towarzyszący źródłom światła, niekoniecznie bardzo jasnym, za to w określonych, ciemniejszych scenach. Np. w Prometeuszu w scenach w tunelach gdzie bohaterowie używają latarek mam widoczny banding wokół światła, objawiający się dodatkową, błękitną / cyjanową "aureolą". Z tego co zaobserwowałem nie dotyczy to świateł np. żółtych, które też w Prometeuszu występują.
Poniżej dwa przykłady - oczywiście mocno przekłamane przez aparat i dodatkowo uwydatnione, ale o ile w pierwszym kadrze z Solo na żywo nie wygląda to jakoś źle, tak w Blade Runner 2049 w ujęciach z finału wygląda to nieciekawie.
Solo: A Star Wars Story
Blade Runner 2049
W przypadku 12-bitowego sygnału (czyli Dolby Vision) ten problem nie istnieje i to samo ujęcie z Blade Runnera na iTunes wygląda jak trzeba; przejścia są płynne, nie ma kolorowego bandingu.
Kombinowałem z różnymi ustawieniami w Panasonicu, niby można tam ustawić jako priorytet 12 bitów, ale raczej nie jest to ich wymuszenie i nic czego próbowałem nie przyniosło skutku.
Czy wymuszenie Dolby Vision na Oppo w takim przypadku pomaga?
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K