(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Nie wierzę, że za mojego życia kolorystka obrazu i jego kontrast z projektorów (plus inne parametry) zbliżą się do jakości OLED. Przeciwnie. Przewiduję, iż w dalszej perspektywie rzutniki odejdą do lamusa na rzecz kin z wyświetlaczami typu TV.
Może zmienisz zdanie gdy kiedyś zajrzysz do Dolby Cinema. Jeśli wgłębisz się w parametry tego Christie Eclipse (ta sama technologia jest używana w kinach Dolby) to możesz przeczytać o pokryciu palety BT.2020 na poziomie 99%. Lepiej już się nie bardzo da - w konsumenckich telewizorach OLED jest to ~75%. Podobnie poziom czerni - 0,00002 nit
Wracając na ziemię - Helios u mnie w mieście otworzył się ok. 18 lat temu i od tego czasu nie bardzo inwestuje w nowy sprzęt, więc w zależności od sali kontrast i poziom czerni jak na możliwości obecnych profesjonalnych projektorów kinowych jest mocno przeciętny lub po prostu beznadziejny. W scenach dziennych i mieszanych jest on i tak na sporo wyższym poziomie od tego co oferują domowe maszynki w pokoju z jasnymi ścianami i/lub sufitem. U mnie akurat mogłem sobie pozwolić na pomalowanie sufitu na czarno w odległości do 1m od ekranu, dzięki temu kontrast ANSI poszedł sporo w górę, ale mimo to muszę przyznać, że pod tym względem Helios ma przewagę jeśli chodzi o te "lepsze" sale.
(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Dlaczego miałbym komuś coś radzić w sprawie UHD od Sony? Czy ja gdzieś napisałem, że posiadam takie urządzenie?
Szanujmy się, proszę - nie trzeba być Sherlockiem aby domyślić się, że masz odtwarzacz UHD tej firmy
(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Grywasz w szachy?
Tak się składa, że grywam i ja przewidziałem, że nie będziesz w stanie wygooglować tych informacji, więc niczym nie ryzykuję
Ale spokojna głowa, poznaj moje dobre serce:
Naciskamy przycisk options na pilocie i zmieniamy tryb jakości obrazu z Auto, Sala kinowa czy co tam macie wybrane na "Bezpośrednie" - a jeśli działacie na angielskim menu to tam zowie się to "Direct" . Tylko w ten sposób można się całkowicie pozbyć zaaplikowanego odszumiania obrazu dla płyt BD i DVD na odtwarzaczach Sony.
(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Na marginesie. Na stanie mam z pięć pudełeczek, w których mogę odtwarzać płyty z filmami. Tak jakoś wyszło. Radzę sobie ze sprzętem.
Reszta pudełeczek to te Philipsy, w których co chwilę padają lasery, czy może coś bardziej nadającego się do odtwarzania płyt ?
(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Ale to chyba dotyczy tylko masteringu. A co innymi produkcjami (także anamorficznymi), które nie zostały odnowione?
Mastering, grading kolorów, cała postprodukcja... Faktycznie - "tylko". Kiedyś się działało na profesjonalnych monitorkach CRT jeśli chodzi o home video.
Poza tym od kilku już lat w domach postprodukcyjnych w Hollywood królują konsumenckie telewizory OLED Panasonica, LG, Sony czy nieco bardziej profesjonalne FSI. Poniżej masz zdjęcie z dostawą 24 telewizorów OLED do jednego z takich domów.
Jeśli chodzi o nośniki fizyczne to Ci tam u góry mają w głębokim poważaniu "domowe" projektory - gdyby było inaczej to powstałyby metadane lub osobne wydania dla treści 4K HDR masterowane pod możliwości tychże maszynek, dokładnie tak jak to ma miejsce w przypadku Dolby Cinema. To byłaby nisza w niszy - ale, chociaż jakiś serwis VOD mogliby kiedyś uruchomić.
(05-10-2021, 00:01)Daras napisał(a): Z grzeczności nie odpowiem czym są produkcje anamorficzne
Z grzeczności nie zapytam czym różnią się wg. Ciebie czarne pasy w produkcjach anamorficznych i nieanamorficznych, np. z AR 2,40:1 z płyt BD/UHD