Misfit napisał:
"Stereo" podaje dystrybutor z tyłu okładki na tych filmach TOR, ale też wydaje mi się to nierealne i będzie to Dolby Digital 2.0 Mono. Ale to oczywiście kolejna rzecz do weryfikacji.
Także przypuszczam, że dźwięk będzie mono. Kwestię barku stereo w polskich rekonstrukcjach dyskutowałem kiedyś z człowiekiem, który siedzi w branży. Sprawa – jak zawsze – rozbija się o fundusze. Kilka uwag związanych z tematem…
Dźwięk surround (zwany kiedyś na rodzimym gruncie stereo) pojawił się w polskich filmach fabularnych po przekopiowaniu obrazu z taśm 35 mm na 70 mm. Była to wówczas jedyna możliwość uprzestrzennienia audio. Oczywiście podczas rekonstruowania określonych filmów sięgnięto do klisz węższych. I dobrze. Niemniej z telewizorów oraz głośników kinowych podczas premier odnowionych tytułów popłynął dźwięk mono - oryginalny w tym rozumieniu, że pryncypialnie przypisany do kliszy 35 mm. Tak np. wydano na BD „Potop” (1974), który miałem sposobność obejrzeć z szerokiej taśmy w systemie surround.
Inną sprawą było nadanie przestrzeni niezrekonstruowanym filmom z myślą o wydaniu ich na DVD. Przykładami takich edycji - o ile mnie pamięć nie myli - jest np. „Seksmisja” (1984) czy „Poszukiwany, poszukiwana” (1973). Oczywiście wydawcy rekonstrukcji mogli się jakoś porozumieć z autorami / właścicielami dźwięku 5.1. Wówczas na płytach DVD / BD mielibyśmy co najmniej dwie ścieżki: mono (oryginalną) oraz surround. Niemniej jeden z rekonstruktorów podczas dyskusji ze mną napisał: Chcesz coś takiego? OK. Wyłożysz kasę i masz.
Biorąc pod uwagę powyższe bardziej spodziewam się od TOR audio mono. Szkoda jednak, o czym wspomniał cytowany na 2 stronie Mofo, że nie w formacie PCM lub DTS.
Zamierzam kupić kilka krążków. Z tego powodu przyjrzę się bacznie kwestii OAR. Edycje wykastrowane omijam szerokim łukiem. W tej kwestii jestem bliski rozwiązania „zagadki” dotyczącej „Rejsu” (1970). Muszę jeszcze uściślić jak to wyglądało na VHS, bo na przełomie lat 80 / 90 właśnie z takiego nośnika obejrzałem ten film po raz pierwszy.
Wachi40 napisał:
Zaklęte rewiry , Rejs , Ucieczka z kina...- dźwięk Dolby Digital Stereo
Czy kolega usłyszał to stereo na własne uszy? W tego typu testach dobrze sprawdzają się słuchawki.
P.S.
Pomimo odhaczenia stosownej opcji nie otrzymuję powiadomień o odpowiedziach. Także nie jestem w stanie poprawnie zacytować wypowiedzi innych forumowiczów (wskakują mi niechciane fragmenty). Komu najczęściej zgłaszacie takie problemy?
"Stereo" podaje dystrybutor z tyłu okładki na tych filmach TOR, ale też wydaje mi się to nierealne i będzie to Dolby Digital 2.0 Mono. Ale to oczywiście kolejna rzecz do weryfikacji.
Także przypuszczam, że dźwięk będzie mono. Kwestię barku stereo w polskich rekonstrukcjach dyskutowałem kiedyś z człowiekiem, który siedzi w branży. Sprawa – jak zawsze – rozbija się o fundusze. Kilka uwag związanych z tematem…
Dźwięk surround (zwany kiedyś na rodzimym gruncie stereo) pojawił się w polskich filmach fabularnych po przekopiowaniu obrazu z taśm 35 mm na 70 mm. Była to wówczas jedyna możliwość uprzestrzennienia audio. Oczywiście podczas rekonstruowania określonych filmów sięgnięto do klisz węższych. I dobrze. Niemniej z telewizorów oraz głośników kinowych podczas premier odnowionych tytułów popłynął dźwięk mono - oryginalny w tym rozumieniu, że pryncypialnie przypisany do kliszy 35 mm. Tak np. wydano na BD „Potop” (1974), który miałem sposobność obejrzeć z szerokiej taśmy w systemie surround.
Inną sprawą było nadanie przestrzeni niezrekonstruowanym filmom z myślą o wydaniu ich na DVD. Przykładami takich edycji - o ile mnie pamięć nie myli - jest np. „Seksmisja” (1984) czy „Poszukiwany, poszukiwana” (1973). Oczywiście wydawcy rekonstrukcji mogli się jakoś porozumieć z autorami / właścicielami dźwięku 5.1. Wówczas na płytach DVD / BD mielibyśmy co najmniej dwie ścieżki: mono (oryginalną) oraz surround. Niemniej jeden z rekonstruktorów podczas dyskusji ze mną napisał: Chcesz coś takiego? OK. Wyłożysz kasę i masz.
Biorąc pod uwagę powyższe bardziej spodziewam się od TOR audio mono. Szkoda jednak, o czym wspomniał cytowany na 2 stronie Mofo, że nie w formacie PCM lub DTS.
Zamierzam kupić kilka krążków. Z tego powodu przyjrzę się bacznie kwestii OAR. Edycje wykastrowane omijam szerokim łukiem. W tej kwestii jestem bliski rozwiązania „zagadki” dotyczącej „Rejsu” (1970). Muszę jeszcze uściślić jak to wyglądało na VHS, bo na przełomie lat 80 / 90 właśnie z takiego nośnika obejrzałem ten film po raz pierwszy.
Wachi40 napisał:
Zaklęte rewiry , Rejs , Ucieczka z kina...- dźwięk Dolby Digital Stereo
Czy kolega usłyszał to stereo na własne uszy? W tego typu testach dobrze sprawdzają się słuchawki.
P.S.
Pomimo odhaczenia stosownej opcji nie otrzymuję powiadomień o odpowiedziach. Także nie jestem w stanie poprawnie zacytować wypowiedzi innych forumowiczów (wskakują mi niechciane fragmenty). Komu najczęściej zgłaszacie takie problemy?
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.