16-11-2017, 15:52
(16-11-2017, 14:08)Daras napisał(a): Jak ustaliłeś, że DMMS korzystał z AFAIK / x264?
MediaInfo. Wczytujesz do niego plik z płyty i jeśli obraz był kodowany w x264 to Ci poda nawet wszystkie użyte ustawienia.
Więc jeśli czyta nas tutaj ktoś ze Studio Blu to można się zaopatrzyć w kilka płytek od Arrow i podpatrzeć z jakich ustawień korzysta jedna z najlepszych osób w swoim fachu
Po lewej zrzut MediaInfo Ziemii obiecanej od DMMS, po prawej Dekalog od Arrow.
Cytat:Jeśli koder Studia Blu ma tendencję do „zjadania” ziarna, to chyba bardziej chodzi tu o ustawienia (?). Niektóre płyty prezentują się przyzwoicie, choćby „Przypadek”. Przypomnę jedną z dawniejszych wypowiedzi.
x264 wyróżnia właśnie to, że umożliwia on olbrzymie możliwości ustawień kodera pod materiał źródłowy - inne ustawienia będą optymalne dla ziarnistego źródła z 35mm, 16mm, a inne dla "czyściocha" z cyfry. Poza tym x264 ma też świetną "efektywność" więc w stosunku do większości komercyjnej alternatywy można uzyskać wyraźnie lepszy efekt końcowy przy tej samej przepływności obrazu.
Ogólnie polecam obejrzeć poniższy filmik z Davidem Mackenzie, który właśnie zajmuje się od kilku lat kompresją tych naszych ukochanych płytek od Arrow (i nie tylko).