01-09-2021, 12:57
Odpowiedź od Poczty Polskiej:
Osobiście nie chcę ryzykować zamknięcia konta Zavvi za zbyt częste żądania o zwrot VATu, lecz sugerowałbym aby każdy kto kupuje w Zavvi skontaktował się z nimi w celu poinformowania ich o tym, że powinni umieszczać swój numer IOSS na deklaracji, a nie tylko oznaczenie IOSS.
Mam nadzieję, że jeśli otrzymają dużo takich zgłoszeń, to w końcu zaczną numer ten podawać i wtedy urzędy przestaną podwójnie naliczać VAT. Ja już się z nimi skontaktowałem i powiedzieli, że przekażą sugestię do swojego działu wysyłkowego, ale oczywiście lepiej by było gdyby tych sugestii było więcej.
Cytat:Szanowny Panie,
W celu oznaczenia przesyłek zawierających towary pochodzące z krajów trzecich, za które kupujący zapłacił podatek VAT w chwili zakupu, przewidziano umieszczenie numeru IOSS w elektronicznym komunikacie ITMATT, jaki wyznaczony operator kraju nadania przekaże do operatora kraju przeznaczenia. Ogólnie rzecz ujmując, komunikat ITMATT jest elektroniczną formą deklaracji celnej tj. zawiera dane, jakie są umieszczone w deklaracjach celnych CN 22 lub CN 23, jakie nadawca ma obowiązek wypełnić i dołączyć do przesyłki zawierającej towary. Dostarczanie komunikatów ITMATT przez operatora kraju nadania przesyłek z towarami do operatora kraju ich przeznaczenia jest obowiązkowe.
Rolą służb celnych jest sprawdzenie numeru IOSS umieszczonego w zgłoszeniu celnym i dopuszczenie do obrotu przesyłek, za które kupujący zapłacił już podatek VAT w chwili zakupu towarów. Po dopuszczeniu przez służby celne do obrotu pocztowego przesyłek z towarami objętymi procedurą IOSS, nie będzie wymierzany do zapłacenia przez adresata przesyłki podatek VAT od umieszczonych w niej towarów.
Jeśli jednak taki podatek został naliczony, adresat winien zwrócić się o zwrot kwoty podatku do nadawcy przesyłki (np. nadawca mógł nie dokonać wszystkich formalności przy nadaniu przesyłki).
Z poważaniem,
Zespół Doradców Klienta
Dział Obsługi Klienta i Wsparcia Sprzedaży Contact Center Centrum
Poczta Polska S.A.
Osobiście nie chcę ryzykować zamknięcia konta Zavvi za zbyt częste żądania o zwrot VATu, lecz sugerowałbym aby każdy kto kupuje w Zavvi skontaktował się z nimi w celu poinformowania ich o tym, że powinni umieszczać swój numer IOSS na deklaracji, a nie tylko oznaczenie IOSS.
Mam nadzieję, że jeśli otrzymają dużo takich zgłoszeń, to w końcu zaczną numer ten podawać i wtedy urzędy przestaną podwójnie naliczać VAT. Ja już się z nimi skontaktowałem i powiedzieli, że przekażą sugestię do swojego działu wysyłkowego, ale oczywiście lepiej by było gdyby tych sugestii było więcej.