(30-03-2019, 19:58)Mefisto napisał(a): Nie zawsze jest to aż tyle lat. Ale tak, w przypadku niektórych tytułów padających ofiarą nowych korekcji barwnych, czy innych zmian jestem w stanie przywołać sobie w pamięci, jak wyglądał, gdy oglądałem go po raz pierwszy na dużym ekranie. Jasne, że nie będzie to wspomnienie 100%, co do klatki i detali, ale samą kolorystykę jest dość łatwo zapamiętać.
Nic tylko pogratulować takiej umiejętności
(30-03-2019, 19:58)Mefisto napisał(a): Zatem nie powinno się bić piany o wizję Friedkina, gdy wypuszczał swojego poprawionego Francuskiego łącznika Ani o zmiany w Star Warsach, bo to przecież życzenie Lucasa
Możemy przyjąć, że wydania BD z 2008/2009r. to wizja podstarzałego Friedkina po latach, a wydanie USA z 2012r. to wizja Roizmana co do wyglądu tego filmu.
Ale tak jak pisałem, zarówno Ty jak i ja mamy prawo nie zgadzać się z czyjąś wizją.
A pamiętasz jak się później Friedkin tłumaczył z tego koszmarnego transferu Francuskiego łącznika na BD ? Że niby co innego widział na monitorkach, a co innego zostało zrobione na BD przez Foxa Nie wykluczałbym tego na 100%, ale bardziej prawdopodobny był tutaj dla mnie "age factor" Friedkina.
(30-03-2019, 19:58)Mefisto napisał(a): Prezentują się słabo, bo transfer sam w sobie jest biedny - nie powiesz mi jednak, że niebieskie niebo nie ma nic wspólnego z naturalnością. Osobiście jestem przekonany, że gdyby stary transfer poddany został tej samej procedurze odświeżenia, ale z pominięciem korekcji barwnej, to być może wypadłby lepiej od tego nowego. No ale nie narzekam. Wszak głównym zadaniem tematu jest wskazanie transferów nacechowanych tealem, a nie poddawanie ich ocenie w jedną lub drugą stronę
Tobie przeszkadza np. miejscami turkusowe niebo w nowym transferze, a mi przeraźliwie zażółcony obraz w wielu miejscach w starym transferze. To są wszystko takie dywagacje co bardziej trafia w Twój czy mój gust, a nie co bardziej przedstawia wizję wyglądu filmu jego twórców.
Dam Ci inny przykład. Masz na półce Podwójne życie Weroniki czy Krótki film o zabijaniu. Czy te filmy mają naturalną kolorystykę jak za oknem ? Absolutnie nie. Czy wyglądają tak jak sobie tego Idziak życzył ? Absolutnie tak. W takim razie czy wrzucisz je na listę ? Przeca zielonego jest tam w ch**
Kolejny przykład - Big Lebowski. Wielu jak zobaczyło remastera UHD zaczęli podnosić alarm, że Universal skopał kolorystykę, że obraz jest zbyt ciepły, itd. Deakins na swoim forum jednoznacznie wypowiedział się, że to właśnie ten nowy transfer jest dużo bliższy jego wizji, a nie to co dotychczas było dostępne na nośnikach fizycznych. Więc plz oduczmy się tego, że bliższy oryginalnemu wyglądowi filmu jest ten transfer, który ma wg nas bardziej naturalne kolorki.