Ta, polskie wydanie Krótkiego filmu o miłości zostało zrobione na podstawie mocno zDNRowanego mastera telewizyjnego i to jest główny powód tego, że wygląda tak jak wygląda.
Zagraniczne wydania korzystają z innych, dużo lepszy źródeł więc tutaj sprawa różnic w bitrate jest trzeciorzędna.
Jako ciekawostkę poniżej wklejam wykres z Fog dla strumienia HDR10 z wydania UHD:
Na papierze całkiem fajny średni bitrate 63 Mb/s, ale zauważ jak na wykresie często spada do wartości bliskich zeru. Byłoby to zrozumiałe gdyby w tych miejscach chodziło o jakiś całkowicie czarny obraz. Taki, podobnie jak czarne, niezaszumione pasy, bardzo łatwo się kompresują stąd też np. film w AR 1,78:1 na BD, o podobnej charakterystyce obrazu, wymaga większego bitrate od 2,35:1 o ok. 25%.
Ale w Fog te miejsca bliskie zerowego bitrate to zwykle nie są czarne plansze, itd. Więc niemal za każdym razem widoczna jest tragiczna kompresja w miejscach gdzie bitrate dochodzi do bardzo niskich wartości. Niestety dotyczy to większości wydań UHD od SC.
Co do 3D to nie znam się, ale z tego co pamiętam to ten strumień MVC to są dane różnicowe między lewym, a prawym okiem. Stąd też zwykle drugie oko w 3D ma tak mniej więcej o połowę niższy średni bitrate od oka lewego (AVC).
Na Twoim wykresie widzę przez większość czasu, że bitrate wynosi 24 Mb/s - to jest bardzo dużo, w większości filmów 3D strumień MVC rzadko kiedy przekracza 20 Mb w jakimkolwiek momencie filmu.
Zagraniczne wydania korzystają z innych, dużo lepszy źródeł więc tutaj sprawa różnic w bitrate jest trzeciorzędna.
Jako ciekawostkę poniżej wklejam wykres z Fog dla strumienia HDR10 z wydania UHD:
Na papierze całkiem fajny średni bitrate 63 Mb/s, ale zauważ jak na wykresie często spada do wartości bliskich zeru. Byłoby to zrozumiałe gdyby w tych miejscach chodziło o jakiś całkowicie czarny obraz. Taki, podobnie jak czarne, niezaszumione pasy, bardzo łatwo się kompresują stąd też np. film w AR 1,78:1 na BD, o podobnej charakterystyce obrazu, wymaga większego bitrate od 2,35:1 o ok. 25%.
Ale w Fog te miejsca bliskie zerowego bitrate to zwykle nie są czarne plansze, itd. Więc niemal za każdym razem widoczna jest tragiczna kompresja w miejscach gdzie bitrate dochodzi do bardzo niskich wartości. Niestety dotyczy to większości wydań UHD od SC.
Co do 3D to nie znam się, ale z tego co pamiętam to ten strumień MVC to są dane różnicowe między lewym, a prawym okiem. Stąd też zwykle drugie oko w 3D ma tak mniej więcej o połowę niższy średni bitrate od oka lewego (AVC).
Na Twoim wykresie widzę przez większość czasu, że bitrate wynosi 24 Mb/s - to jest bardzo dużo, w większości filmów 3D strumień MVC rzadko kiedy przekracza 20 Mb w jakimkolwiek momencie filmu.