27-06-2020, 08:17
No zauważyłem, że pominąłeś Żółwie ninja też.
Dziesięć filmów/seriali, które ukształtowały Twój filmowy gust
|
Jesteś jednym z tych niekumatych, o których wspominałem więc nie cwaniakuj
27-06-2020, 08:54
Gieferg a czy jedno musi wykluczać drugie? Moja topka to filmy, które najbardziej cenie jak i te, które ukształtowały mój gust filmowy. Wszystko zaczęło się od Jurassic Park ten film sprawił, że zacząłem interesować się sposobem realizacji efektów specjalnych w filmach XX wieku.
27-06-2020, 12:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020, 12:26 przez Mister Tadeo.)
Kolejność chronologiczna (wg daty premiery w kinach): 1) Poszukiwacze zaginionej Arki (1981) – Od pierwszego seansu jestem fanem Indiany Jonesa, a Harrison Ford i Steven Spielberg po dziś dzień są jednymi z moich ulubionych aktorów i reżyserów. 2) Cobra (1986) – Dzięki temu akcyjniakowi [oraz "Rambo II" (1985), ale to o rok późniejszy film był częściej katowany na VHS] Sylvester Stallone wskoczył do mojego ścisłego topu największych twardzieli kina. 3) Batman (1989) – Od filmu Tima Burtona zaczęło się poznawanie ról Jacka Nicholsona. Także pierwsza ekranowa miłość (Kim Basinger). Podobnie było z "Powrotem Batmana" (Michelle Pfeiffer). 4) Zabójcza broń 2 (1989) – Dlaczego druga część? Bo obejrzałem ją wcześniej niż jedynkę. Od filmu Richarda Donnera zaczęło się moje uwielbienie dla kina akcji, no i dla Mela Gibsona. Kolejne odsłony obejrzałem już w kinie. 5) Chłopcy z ferajny (1990) – Pierwszy świadomie obejrzany film gangsterski. Wielki podziw oraz szacunek dla twórczości Martina Scorsese trwa nieprzerwanie od blisko 30 lat. 6) Robin Hood: Książę złodziei (1991) – Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku wyżej opisanych wyborów: Kevin Costner nadal jest wśród grona ulubionych aktorów. Jestem z nim „na dobre i na złe” – szanuję i doceniam sukcesy, wybaczam potknięcia i porażki. 7) Ścigany (1993) – Obejrzany w kinie klasyk Andrew Davisa sprawił, że zdecydowałem zapoznać się także z bardziej ambitnymi i wymagającymi przedstawicielami „sensacji”. 8) Speed: Niebezpieczna szybkość (1994) – Seans w przybytku X muzy najdynamiczniejszego actionera lat 90-tych przypieczętował sprawę: kino akcji to jeden z moich ulubionych gatunków filmowych. 9) Braveheart - Waleczne Serce (1995) – Obejrzane w kinie opus magnum odtwórcy roli Martina Riggsa sprawiło, że pokochałem muzykę filmową. Mel oraz James Horner: dziękuję Wam z całego serca za niezapomnianą podróż do XIII- i XIV-wiecznej Szkocji! 10) GoldenEye (1995) – Dwa seanse na dużym ekranie i rezultat mógł być tylko jeden: stałem się wielkim entuzjastą filmowych przygód agenta 007, a Pierce Brosnan to MÓJ James Bond.
Niezła lista, tylko jedno mnie na niej razi: Cytat:6) Robin Hood: Książę złodziei (1991) GoldenEye kiedyś mi się podobało, ale już prawie nie pamiętam, a nigdy nie kupiłem bo wydanie na Blu to porażka, a CHłopcy z ferajny nie moja bajka, ale nie bardzo miałbym za co krytykować.
27-06-2020, 12:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020, 12:54 przez Mister Tadeo.)
Sporządzając listę wiedziałem, że wybór Robin Hooda: Księcia złodziei będzie kontrowersyjny dla niektórych. Zastanawiałem się, czy może dać JFK lub The Bodyguard (widziany w kinie), lecz stwierdziłem, że skoro to ma być uczciwy zestaw, taki z głębi serca, to postawię na film Kevina Reynoldsa, bo go wcześniej widziałem od wyżej wspomnianej dwójki. Tańczącego z wilkami obejrzałem nieco później od RH, dlatego też wypadł o wiele wcześniej.
Bawiłem się w to na fejsie. Fajna sprawa bo w trakcie tworzenia listy top 10 zupełnie mi się zmieniła. Początkowo były to filmy do których mam słabość, wywołują nostalgie lub oglądałem je wielokrotnie w dzieciństwe ale zdałem sobie sprawę z tego, że to nie to samo co filmy które ukształtowały mój gust. Kolejność przypadkowa: 1. Obcy - 8 pasażer Nostromo* 2. 2001: Odyseja Kosmiczna 3. THX 1138 4. Powrót do przyszłości 2* 5. Powrót Jedi* 6. Bliskie Spotkania 3 Stopnia 7. Łowca Androidów* 8. Solaris (1972) 9. Pamięć absolutna (1990) 10. Terminator 2: Dzień Sądu* *w zasadzie cała seria lub jej znaczna część no ale miałem się zamknąc w 10 zatem wybrałem Jeżeli chodzi o nie fantastykę... kolejność również przypadkowa: 1. Człowiek z blizną (1983) 2. Podziemny Krąg 3. Leon Zawodowiec 4. Wielki Błękit 5. Szklana Pułapka 1 6. Forrest Gump 7. Waleczne Serce 8. Gladiator 9. Siedem 10. Imię róży (1986) Obie dziesiątki są dość niestabilne, czasem trochę mi się zmienia to i owo A seriale to banał: Z Archiwum X, Gra o Tron, Czarnobyl i Latający Cyrk MP a za nimi ogromna przepaść Wysłane z planety LV-426 przy użyciu Tapatalka
Moje aukcje na OLX
27-06-2020, 14:41
To teraz wybierz z tego jedną dziesiątkę
Tak sobie myślę, że właściwie powinienem w zestawieniu zmieścić King Konga z 1976 roku, tylko nie wiem co miałbym wyrzucić, żeby mu zrobić miejsce. W sumie jest to ta sama kategoria co 20,000 Mil, a skoro tak, to jednak się nie zmieści. No ale musiałem o nim wspomnieć.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |