Dodajmy do tego kwestię mapowania tonów obrazu i wychodzą takie kwiatki, że podczas niedawnego Shootout'u hdtvtest.co.uk, w którym głosowało kilkudziesięciu uczestników, miano najlepszego telewizora pod HDR nie wygrał ZD9 lecz... tegoroczny LG OLED.
Inna sprawa, że póki co te telewizory z jasnością powyżej 1000 cd/m2 nie mają zbyt wielkiego pola do popisu zważywszy na to, że nawet na tych filmach masterowanych w 4000 nitów jasność szczytowa w poszczególnych scenach bardzo rzadko kiedy osiąga wartości powyżej tego czym OLEDy dysponują.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/shootout-results-201708224491.htm
Inna sprawa, że póki co te telewizory z jasnością powyżej 1000 cd/m2 nie mają zbyt wielkiego pola do popisu zważywszy na to, że nawet na tych filmach masterowanych w 4000 nitów jasność szczytowa w poszczególnych scenach bardzo rzadko kiedy osiąga wartości powyżej tego czym OLEDy dysponują.
Cytat:Perhaps more unexpected was how the LG 65B7 pulled more votes than the 1800-nit Sony ZD9 in the HDR category. Three types of HDR scenes were shown, namely a dark sequence from Sicario, two 1000-nit scenes from Kingsman: The Secret Service and Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, and two 4000-nit scenes from Batman v Superman: Dawn of Justice and Pacific Rim.
The OLED televisions naturally had the upper hand in dark-scene HDR rendition, but among the three OLEDs, the LG B7 performed best with 1000-nit and 4000-nit HDR footage thanks to its reduced ABL (Automatic Brightness Limiter) restriction, not to mention dynamic tone-mapping that retained most specular highlight details. Even though we explained during the shootout that tone-mapping 4000-nit HDR content is a function of balancing brightness and highlight detail, and that there’s no standard for tone-mapping anyway, the attendees favoured LG’s retention of specular highlights over Sony’s approach of maintaining overall brightness but clipping some bright highlight detail.
LG’s triumph in the HDR category marks a spectacular reversal of fortune from last year where the company’s E6 OLED – hampered by subpar tone-mapping – was beaten by the LED LCDs (Samsung KS9500 and Panasonic DX902) in 2016′s TV shootout.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/shootout-results-201708224491.htm