Ten artykuł już się zdezaktualizował wraz z nadejściem treści UHD.
Daras, tak jak Mierzwiak wcześniej pisał nie należy mylić Deep Colour z szeroką paletą barw. To pierwsze może Ci zaoferować 10 czy 12-bitową głębię koloru co w praktyce może Ci dać lepsze przejścia tonalne, ale to głównie przy założeniu, że po pierwsze posiada się sprzęcik, który ma panele 10 czy 12 bitowe i karmi się go takimi treściami.
Nie wiem jak Optomy, ale projektory JVC ponoć mają 12 bitowe panele i takowe przetwarzanie obrazu na wejściu i wyjściu.
Z kolei szerokiej palety barw obecnej na zdecydowanej większości treści UHD na pewno nie uzyskasz na "zwykłym" sprzęcie. W nowoczesnych projektorach stosuje się specjalnie filtry, który zadaniem jest uzyskać sensowne pokrycie palety DCI-P3, ale zwykle wiąże się to ze znacznym spadkiem jasności obrazu. W projektorach UHD bez takowych filtrów zwykle pokrycie palety DCI-P3 wynosi ok 80% czy nawet mniej.
Daras, tak jak Mierzwiak wcześniej pisał nie należy mylić Deep Colour z szeroką paletą barw. To pierwsze może Ci zaoferować 10 czy 12-bitową głębię koloru co w praktyce może Ci dać lepsze przejścia tonalne, ale to głównie przy założeniu, że po pierwsze posiada się sprzęcik, który ma panele 10 czy 12 bitowe i karmi się go takimi treściami.
Nie wiem jak Optomy, ale projektory JVC ponoć mają 12 bitowe panele i takowe przetwarzanie obrazu na wejściu i wyjściu.
Z kolei szerokiej palety barw obecnej na zdecydowanej większości treści UHD na pewno nie uzyskasz na "zwykłym" sprzęcie. W nowoczesnych projektorach stosuje się specjalnie filtry, który zadaniem jest uzyskać sensowne pokrycie palety DCI-P3, ale zwykle wiąże się to ze znacznym spadkiem jasności obrazu. W projektorach UHD bez takowych filtrów zwykle pokrycie palety DCI-P3 wynosi ok 80% czy nawet mniej.