02-12-2019, 22:43
(02-12-2019, 09:20)Kris napisał(a): Han Solo [2018, bluray, dubbing / oryginalne audio+napisy]
Nie wiem, czy to zasługa Rona Howarda, który dokoopotował pod koniec kręcenia filmu, ale kolorystyka nie jest cukierkowa, obraz trochę wyprany z kolorów, dzięki czemu bardziej przypomina kosmiczny western, w którym pełno brudu i pyłu.
Ron Howard nie ma z tą kolorystyką nic wspólnego, pomysł powstał dużo wcześniej, na bardzo wstępnym etapie.
Jak ktoś ma "The Art of Solo" to odsyłam do strony 244-245, gdzie jest ładnie przedstawiona mapa kolorów:
https://youtu.be/vTVwai0OnWY?t=234
Żal pupę ściska że zabrakło pieniędzy aby ten plan utrzymać, bo widać że Savareen miało być "czerwone", ale i tak dzięki świeżemu i odważnemu podejściu, mamy jeden z najlepszych filmów SW.
Odważne podejście, ponieważ zrywa z dotychczasową tradycją, narażając się na krytykę oraz niezrozumienie.
Metoda Lucasa aby mieć przynajmniej 3 kontrastujące ze sobą plany (Tatooine - Yavin 4 - DS, Hoth - Dagobah - Bespin, itd.) sprawdza się znakomicie w tego rodzaju filmach (np. Aquaman), ale tylko ktoś powiedzmy... bardzo nieelastyczny, trzymałby się kurczowo jednego sposobu, mając do wyboru inne, bardzo interesujące rozwiązania.
Ja osobiście nie jestem fanem zdjęć Bradforda Younga, ponieważ lubię bardzo konkretną czerń (Dariusz Wolski), ale jestem elastyczny i doceniam wysiłek
Kilka cytatów z "The Art of Solo":
"I did a color key for the entire movie. We talked about going from a pretty monochromatic, which is parallel to Han Solo himself orginally being this monochromatic character, then becoming more colorful as the story progres.
The monochrome awfulness of cities like Corellia during western expansion or the Industrial Revolution is pretty Dickensian too".
James Clyne
"Rob Bredow showed us the color map from an animated film. And it`s like ,`Oh my God, look at that! This is phenomenal! OK, fine, what is our color map for this film?` You break the film up into its six or seven environments, trying to head to a visual high the whole time. We`re gradually honing everything that contributes to that palette. And that whole color range of the film starts informing every department, hugely. It was an incredibly clever thing to do."
Neil Lamont
Even the color of the gravity well and the Kessel Run storm was carefully scripted. “Color palette was a big part of not only the gravity well but the entire movie,” Clyne says. “The movie follows Han Solo’s mood. It starts very kind of gray and single dimensional and de-saturated, monochromatic, and it gets more and more colorful as the movie progresses, so you get to Kessel and it’s yellow. You get to the gravity well, it’s bright red.”
♥ J. S. BACH: 1126 CD ♥