Jak dla mnie to tej reżyserki mogłoby w ogóle nie być. Wszystko co w niej dodano nadaje się do "Deleted scenes" w dodatkach, na domiar złego usunięto jedną fajną scenę z Dallasem i matką.
Obcy - seria
|
10-04-2019, 22:27
Skany BDInfo: Kinówka Kod: Disc Size: 89,786,872,821 bytes Wersja reżyserska Kod: Disc Size: 89,786,872,821 bytes I kilka screenów porównawczych: https://diff.pics/2I6uDBcGLx5N https://diff.pics/WQqdtYaNsETO https://diff.pics/HizO6IFkYFcB Przypominam, że screeny są po konwersji do SDR/Rec.709 więc takie rzeczy jak kolorki, jasność, kontrast należy brać z dużym przymrużeniem oka.
10-04-2019, 23:25
Można lubić lub nie wersję reżyserską ale wydanie filmu gdzie część materiału odstaje jakością od reszty to moim zdaniem bumelka, szkoda.
U siebie na LG C7 z łatwością wyłapałem te dodane sceny w wersji reżyserskiej (np. od 37:46-38:24 czy 12:39-14:14) w trakcie oglądania filmu - niemal zerowe ziarno i wyraźny spadek ostrości + gdzieniegdzie "pływanie" obrazu, a np. w 77:07 (też dodana scena) coś niedobrego dzieje się z obrazem na drugim planie (click). Ewidentnie te sceny to nie tylko upscale z 2K, ale również po sztucznej konwersji z SDR do HDR. Szczęśliwie kinówka jest IMO lepszą wersją tego filmu i pod względem jakości obrazu nie ma specjalnie do czego się w niej przyczepić. Tak jak można się było tego spodziewać przepaści w porównaniu do BD nie ma, ale w ruchu bez najmniejszego problemu daje się odczuć, że UHD prezentuje się korzystniej i nie chodzi wyłącznie o HDRa. Kontrast czy odwzorowanie ziarna ogólnie również na plus - tam gdzie na BD jest zbyt ciemno to na UHD widać więcej detali w ciemnych partiach obrazu, z kolei tam gdzie na BD ma się wrażenie, że jest zbyt jasno to na UHD kontrast i poziomy czerni są poprawione. Kolorki to w dużej mierze kwestia gustu, ale i tutaj jak dla mnie UHD ma przewagę. Poza tym komprecha w ciemnych obszarach obrazu na BD czasami kuleje (co np. na OLED może być zauważalne), na UHD pod tym względem jest bez zarzutu. Ziarno jest nieco większe na UHD w trybie HDR, ale wbrew pozorom jest mniej zauważalne w trakcie oglądania (nie licząc niektórych scen gdzie miejscami jest ono dość sporych rozmiarów - widać to chociażby na początku filmu w scenie przebudzenia gdy jasność świateł idzie w górę - 05:32), bo na BD czasami ma ono tendencję do pulsowania obrazu. Na UHD też miejscami starali się je ujarzmić i gdzieniegdzie ziarno jest "zamrożone" co nie prezentuje się najlepiej (np. 38:37-38:42). Na koniec poniżej przykładowa scena z większą widocznością detali z jasnych źródeł światła na UHD (po lewej) względem BD (po prawej). Nie zwracajcie uwagi na to, że APL jest wyraźnie niższy na screenie z UHD, to jest efekt konwersji i tego, że oglądacie go w SDR - przy okazji ta lampka świeci z jasnością ok. 1000 nitów na UHD. Ogólnie ode mnie za kinówkę 4/5, Dir Cut - 3.5/5. * przykładowe czasy podane w odniesieniu do wersji reżyserskiej (czas trwania 01:55:50).
14-04-2019, 12:23
Czyli średnio. Ciekawe jak to wypadnie z Aliens, czy również spierniczą reżyserską? Akurat lubię oglądać reżyserskie w obu przypadkach. Jak zrobili menu? Jakiś statyczny obrazek czy coś fajnego jak na bd?
14-04-2019, 12:30
(10-04-2019, 21:37)Mierzwiak napisał(a): Mefisto pewnie już ostrzy pazurki Bo założyłem temat o tealu? Zresztą paczam na te skriny i nie widzę go tutaj. Inna sprawa, że UHD mnie specjalnie póki co nie interesi - zwłaszcza po tym, co tu czytam.
14-04-2019, 13:12
Patrząc na więcej screenów to akurat tu mamy czasem sytuację odwrotną - teal + orange na BD, a na UHD o wiele bardziej zróżnicowana kolorystyka z lepszymi przejściami między odcieniami: https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&a=0&d1=5205&d2=13061&s1=48561&s2=130222&i=16&l=0
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |