Rozciągnąć non-anamorphic można, ale jeśli nawet uda się uniknąc zdeformowania obrazu (które jak dla mnie w ogóle wyklucza oglądanie filmu), to jakość rozciągniętego DVD jeszcze się pogarsza... Czyli ogólnie mamy na ekranie jedno wielkie g...
Obraz nieanamorficzny
|
27-02-2015, 18:52
(27-02-2015, 15:03)kryst007 napisał(a): Bo np. możesz obraz 4:3 rozciągnąć do pełnego ekranu i nawet nie robi to z ludzi na ekranie grubasów (no przynajmniej u mnie ). I kto to mówi? Ostatnio biadoliłeś na przycięcie filmów Kubricka a możesz oglądać rozciągnięty obraz? To już zniose nawet przycięty film, bo zawsze robi to ktos z głowa i wyczuciem, ale oglądać rozciągnięty to masakra, nie dałabym rady! Mówisz Śpich też nieanamorficzny, szkoda bo mam w planach filmy Allena. Psychoza masz rację, sam mam to wydanie i przeoczyłem, już dopisane do listy. (27-02-2015, 18:52)matwiko napisał(a):(27-02-2015, 15:03)kryst007 napisał(a): Bo np. możesz obraz 4:3 rozciągnąć do pełnego ekranu i nawet nie robi to z ludzi na ekranie grubasów (no przynajmniej u mnie ). Nie zrozumiałeś mnie Z tym rozciąganiem miałem na myśli tylko te filmy panoramiczne z obrazem nienaformicznym W życiu bym nie napisał, że obraz w pełnym 4:3 bym tak rozciągnął, bo to by było kalectwo. Chyba będę musiał poprawić ten post. Co do "Śpiocha" to z całej kolekcji Allena spod Imperialu tylko ten film ma taki obraz, więc chyba nie jest źle tak ogólnie
To coś się nie rozumiemy. Czy rozciągasz film panoramiczny czy 4:3 to jest to takie samo rozciągnięcie. Kadr 4x3 (nieważne czy jest pełna klatka czy z czarnymi paskami na górze i dole) zostaje rozciągnięty jedynie na szerokość i twarze sa tak samo grube Masz sytuacje z 3 i 4 kadru z postu Gieferga początku tego tematu. Pewnie masz na myśli zoom? czyli przybliżenie bez zmiany proporcji. To jest jedyna opcja ale wtedy jest tak jak napisał Gieferg
28-02-2015, 11:32
TCM bardzo często emituje filmy w takim formacie, co wygląda po prostu kuriozalnie. Nie dość że jakość i tak jest słaba, bo zazwyczaj to jakieś stare, wymęczone wersje sprzed renowacji, to po powiększeniu tego do właściwego rozmiaru wychodzi nieoglądalna sraka.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K
01-03-2015, 13:49
Zasadniczo nie mówimy tu o filmach i serialach wydanych w 4:3 (które tak wydano bo tak je wydać należało), tylko o filmach wydanych w "niby-widescreenie" w którym ów widescreen upakowano w 4:3 co skutkuje czarną ramką naokoło okienka z filmem na TV 1.78:1.
Rany Gieferg, nie poznaje kolegi, żeby tak kulturalnie i rzeczowo odpowiedzieć na nietrafiony post. Chyba ktoś się wkradł ma Twoje konto
01-03-2015, 16:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015, 11:25 przez Nakf.
Powód edycji: korekta
)
(01-03-2015, 13:49)Gieferg napisał(a): Zasadniczo nie mówimy tu o filmach i serialach wydanych w 4:3 (które tak wydano bo tak je wydać należało), tylko o filmach wydanych w "niby-widescreenie" w którym ów widescreen upakowano w 4:3 co skutkuje czarną ramką naokoło okienka z filmem na TV 1.78:1.Letterbox, o którym tutaj mowa nie jest "niby-widescreenem" tylko jak najbardziej prawidłowym widescreenem przystosowanym do telewizorów 4:3. Problem polega wyłącznie na tym, że kilka lat po wejściu DVD na rynek standardem stały się telewizory 16:9, więc aby zachować proporcje obrazu trzeba te letterboxy zoomować, co oczywiście wygląda syfiaście. Najprostszym rozwiązaniem okazał się Anamorphic Widescreen, który polega wyłącznie na zmianie aspect ratio pikseli (z kwadratowych 1:1 na prostokątne, około 1.42:1), tak że z obrazu 4:3 robi się 16:9, ale rozdzielczość zawsze pozostaje ta sama. Przy aspect ratio innym niż 1.78:1 nadal część obrazu zajmują czarne pasy, więc nie zawsze jest to pełen anamorphic, jak w przypadku taśmy filmowej, tylko prosty trik który wyciska nieco więcej z - jak się okazało mocno przestarzałej - rozdzielczości NTSC/PAL. ps. w ramach uzupełnienia zrobiłem porównanie na przykładzie Pulp Fiction, za imdb: Aspect Ratio 2.35 : 1; Negative Format: 35 mm; Cinematographic Process: Panavision (anamorphic) 1. Kadr z taśmy filmowej - 2.35:1 anamorphic wygląda mniej więcej tak jak poniżej, zniekształcony obraz wypełnia całą powierzchnię klatki: 2. DVD: Widescreen Anamorphic przed "de-anamorfizowaniem" , tutaj w rozdzielczości PAL 720x576 z pikselami 1:1, obraz zniekształcony z pasami u góry i z dołu: 3. DVD: Widescreen Anamorphic, 16:9 OAR, rozdzielczość rzeczywista to wciąż 720x576, ale faktycznie zajmująca powierzchnię 1024x576 ps2. wszystkie filmy na blu-rayu są letterboxowane, jeżeli standard telewizorów zmieni się nagle, np. na 2.35:1 (albo z powrotem na 4:3 ), to mamy ten sam problem, co z nie-anamorficznymi DVD
02-03-2015, 11:48
Nieanamorficzne: Szepty i Krzyki (1972) - wydanie mistrzowie kina/Gutek Film Jak się masz koteczku? (1966) - wydanie mistrzowie kina (mimo letterboxu film ma złe proporcje i trzeba wymusić na nim 16:9) Policyjna opowieść 3 Superglina (1992) - Epelpol Wielki szef (1971) - Polmedia Król smoków (1982) - Polmedia Zwycięzcy i grzesznicy (1983) - Polmedia |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |