09-12-2019, 13:56
29K za film, a ciekawe jakby sie to przełożyło na polskie warunki? 29K PLN?
Rekonstrukcje cyfrowe na blu - ray od „Studio Filmowego Kadr”
|
09-12-2019, 14:36
Niby dlaczego ? Tutaj dochodzi jeszcze HDR grading, u nas pewnie nikt nie dysponuje odpowiednim sprzętem, wiedzą i oprogramowaniem więc trzeba by zlecić robotę komuś za granicą. Do tego dodaj jeszcze koszty authoringu, tłoczenia płyt, itd. i koniec końców nie zdziwiłbym się gdyby łączny koszt wyniósł koło 0,5 mln Policz później ile musieliby sprzedać szt żeby wyjść na zero przy założeniu np. że film kosztowałby ~120 zł.
09-12-2019, 14:42
Jestem za by zrobili crowdfunding na kickstarterze czy czymś podobnym. Ktoś musiałby podsunąć im pomysł by tak wydać Trylogie
09-12-2019, 17:13
(09-12-2019, 13:33)misfit napisał(a): Jeśli tak się faktycznie sprawy mają to niezłe jajca u nas się odwalaOwszem zresztą ciekawa jest też sprawa uszkodzenia dysku z cyfrową kopią Katynia w 4K. https://biuro34037.wixsite.com/kamilprzelecki/krucha-potga-jednak-pka (09-12-2019, 11:45)misfit napisał(a): Tutaj jestem przekonany, że ani DMMS ani DI Factory nic przy tych filmach nie gmerało jeśli chodzi o redukcję ziarna i że te rekonstrukcje po prostu tak mają.Owszem wiele z tych filmów jest niepotrzebnie odziarnionych. Podobno Faraon został już poprawiony aczkolwiek za DNRem optował autor zdjęć który chciał osiągnąć taki efekt. Większość tytułów wydanych na boxach Martina pochodzą z pierwszego programu rekonstrukcji i wiele z tych filmów tak na dobrą sprawę pasowałoby odnowić po raz drugi. DMMS i Di Factory przynajmniej skorzystały z dużo lepszych masterów a nie tych skierowanych do TV z klatkarzem 25fps i pewnie już na starcie przelecianych DNR by obraz lepiej kompesował się w kabałach HD. Aby to miało ręce i nogi trzeba by na to poświecić więcej czasu, a przecież prezes studia Blu pisał o rekordowo szybkim tempie. Tu pewnie też tak było. (09-12-2019, 13:56)Wolfman napisał(a): 29K za film, a ciekawe jakby sie to przełożyło na polskie warunki? 29K PLN?W Polsce z tego co można wyczytać choćby przy dofinansowaniach PISFu to koszt rzędu 300-350 tysięcy złotych za około 100 minutowy film. Zgadza się to z założeniami aktualnego programu rekonstrukcji gdzie przynajmniej w pierwszej wersji przyjęto, że koszt rekonstrukcji jednej minuty materiału w 2K wynosić ma 3400 zł. Z tego co pamiętam to przy 4K koszty rosną co najmniej dwukrotnie. Gdzieś w jednym z wywiadów poświęconych rekonstrukcji dziedzictwa kulturowego świata Scorsese twierdził, że koszt rekonstrukcji pojedynczego filmu to jakieś 200 tysięcy dolarów, aczkolwiek nie jestem w stanie znaleźć tego wywiadu i nie wiem czy dotyczyło to 2K czy 4K. Tak czy inaczej rekonstrukcja Potopu w 4K byłaby potwornie droga, bo gdyby przyjąć format 2K, to mamy już koszt na poziomie miliona złotych.
09-12-2019, 17:43
(09-12-2019, 17:13)MarianPaz napisał(a): Tak czy inaczej rekonstrukcja Potopu w 4K byłaby potwornie droga, bo gdyby przyjąć format 2K, to mamy już koszt na poziomie miliona złotych.Zgadza się , że drogo. Ale ta trylogia to coś do czego chce się wracać. Dlatego warto by otworzyli projekt i zbierali kasę.
09-12-2019, 18:08
Racja aczkolwiek wątpię by znalazło się tyle entuzjastów 4K. Moim zdaniem najpierw przydałaby się zbiórka na porządne wydania Blu-ray dotychczas zrekonstruowanych części Trylogii. Swoja droga ciekawe czy do obecnych planów rekonstrukcji trafił również film Ogniem i mieczem.
Jak dla mnie priorytetem jest normalne wydanie "Ogniem i Mieczem". Potop i Wołodyjowski od DMMS na chwilę obecną są dla mnie satysfakcjonujące. Przydaliby się też dostępni w normalnej sprzedaży "Krzyżacy" ale to co było w boksie wyglądało marnie.
09-12-2019, 18:48
(09-12-2019, 18:15)Gieferg napisał(a): Jak dla mnie priorytetem jest normalne wydanie "Ogniem i Mieczem".W zasadzie TVP już dawno temu mogła wydać wersję serialową na Blu-ray, ale jak widać tego nie robi. (09-12-2019, 14:36)misfit napisał(a): Niby dlaczego ? Tutaj dochodzi jeszcze HDR grading, u nas pewnie nikt nie dysponuje odpowiednim sprzętem, wiedzą i oprogramowaniem więc trzeba by zlecić robotę komuś za granicą. Przecież nie musieliby ograniczać dystrybucji tylko i wyłącznie do terenu Polski Na całym świecie jest mnóstwo Polonusów, a i są ludzie nie mający polskich korzeni, którzy (tak podejrzewam) chętnie by wydali te 25-28 euro na porządnie wydany film. To byłoby raptem ok. 4200 sztuk na cały świat
09-12-2019, 19:45
Cały czas myśle o wydaniu na świat, przy takim projekcie i dlatego też wspominam ten film, bo przy nim by się kasa zwróciła. Trylogia się cieszy dużym zainteresowaniem i za granicą. Ale nie ma komu tego wydać.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |