04-07-2019, 21:25
Oglądałem ostatnio jak kolekcjonerzy na youtube robią prywatne listy Top 10 filmów swoich kolekcji i uznałem, że to dobry temat żeby poznać ciekawe produkcje cenione przez Was.
Myślę, że najlepiej jeśli głównym kryterium pozycji na liście będzie fun i chęć wielokrotnego obejrzenia danego tytułu. Nie lubię określenia guilty pleasure, ale jeśli lubię bardzo jakąś pozycję to ma szansę się załapać na listę i nie będzie mi za to wstyd.
Mniej jestem zainteresowany pozycjami typu film wysoko oceniony przez krytyków, ale ogląda się go raz i ma się dość. Zresztą to Wasza kolekcja i Wasza lista
Osobiście na mojej liście daję jeden slot na 1 serię (franchise). Kolejność przypadkowa.
Aliens
Od lat Aliens jest moim ulubionym filmem Sci-Fi. Bez wahania wymieniam go wyżej od pierwowzoru Scotta. Świetna chemia pomiędzy postaciami, ciągłe zwroty akcji i bardzo dobre efekty. Walka między królową i power loaderem - majstersztyk. Bardzo chciałbym, żeby Bloomkamp dostał zielone światło do zrobienia kontynuacji, ponieważ Cameron do końca życia będzie robił smerfy, a abominacji Scotta (ostatnie 2 filmy) nie chce mi się nawet komentować.
Kingsman Golden Circle
Pierwszy Kingsman był bardzo świeżym filmem cierpiał trochę na nierówne tempo akcji i konieczność budowania świata. W dwójce nie było tego problemu i dostaliśmy non stop akcję. W tym filmie zagrało wszystko. Muzyka była bardzo dobra, aktorzy fajnie zagrali. Wizualnie był bardzo kolorowy i utrzymany w wesołym tonie. Mark Strong wykonał moim zdaniem najlepszy cover piosenki "Take me home, country roads / West Wirginia".
Dark Knight
Batmana nie trzeba przedstawiać nikomu. Mówią, że film jest tak dobry jak jego villain, a tutaj mamy do czynienia z najlepszym złoczyńcą jakie widziało kino. Bardzo dobra gra aktorska Ledgera i Gary Oldmana. Fantastyczne efekty specjalne. Prawdopodobnie najlepszy film Nolana.
Gone in 60 seconds
Do Cage'a mam słabość i oprócz "The Rock / Twierdza" to mój ulubiony film z nim. Prosta fabuła, jednak ten film ma w sobie to coś, że często do niego wracam. Może to klimat fascynacji samochodami. Muzyka bardzo dobrze dobrana i wpadająca w ucho. Bardzo podobała mi się postać Vinnie Jonesa (Sphinx) i Angeliny Jolie (Sway). Najsłabszym elementem był chyba główny zły na widok, którego chce mi się śmiać.
Jurassic World
Miałem wątpliwość czy wybrać pierwszą część Jurassic Parku, ale po ponownym obejrzeniu lepiej się bawiłem w edycji z Chrissem Prattem. Dobrze wypada w rolach komediowych. Obok Stathama jest jednym z moich ulubionych obecnie grających aktorów kina Akcji. Pod względem efektów film jest bardzo atrakcyjny. Podobał mi się też wątek z Raptorami.
Interstellar
Kolejny film Nolana. Niektórzy mówią, że film jest przydługi, ale fabularnie bardzo mi się podobał. Osobiście wyciąłbym z niego końcówkę (spotkanie z córką) i zostawił bym w filmie więcej niedopowiedzeń.
Pirates of the Caribbean At World's End
Zdecydowanie moja ulubiona część Piratów. Podobało mi się, że film jest bardziej mroczny od poprzednich i "stawka" jest większa. Wracają znane postacie, które trzymają poziom. Na koniec epicka bitwa podczas huraganu. Po za tym bardzo podobała mi się wizualnie scena z wywróceniem statku.
Leon the Professional
Moim zdaniem najlepszy film Bessona. Film, który chyba wszyscy znają. Genialna rola Gary Oldmana. Bardzo dobra gra Jeana Reno i Natalie Portman. Od siebie polecam wersję reżyserską.
Underworld
Jedna z moich ulubionych serii i ulubiona rola Kate Beckinsale. W zasadzie 2 pierwsze filmy traktuję jako jedną całość ponieważ są bezpośrednią kontynuacją wątków. Podoba mi się w nim realizacja i dobór oświetlenia. Wszystko przypomina nieco Sin City i jakby było fragmentem komiksu. Bardzo fajne efekty specjalne. Do tej pory nie mogę wyjść z podziwu, że głos Raze'a (Grevioux) to prawdziwy głos aktora bez dodatkowej obróbki.
Fast and Furious 5
Ciężko mi wybrać ulubioną część Szybkich i Wściekłych, ale po dorocznym oglądaniu całej serii najlepiej próbę czasu znosi 5tka. Kolejne części były już zbyt absurdalne. Ps: moim pierwszym samochodem jaki kupiłem był Mitsubishi Eclipse
Lista rezerwowa:
Great Gatsby - moim zdaniem DiCaprio powinien dostać oscara za tę rolę.
Kingdom of Heaven - mój ulubiony film historyczny, chyba najlepsza rola Orlando Blooma.
Thor Ragnarok - ze wszystkich filmów Marvela najlepiej się przy nim bawiłem.
Predator - ten film ma więcej testosteronu niż wszystkie filmy co teraz wychodzą. Prosta fabuła, ale całość przyjemnie się ogląda.
Django Unchained - ulubiony film Tarantino. Nie przepadam za westernami, ale ogląda się nadzwyczaj przyjemnie.
Myślę, że najlepiej jeśli głównym kryterium pozycji na liście będzie fun i chęć wielokrotnego obejrzenia danego tytułu. Nie lubię określenia guilty pleasure, ale jeśli lubię bardzo jakąś pozycję to ma szansę się załapać na listę i nie będzie mi za to wstyd.
Mniej jestem zainteresowany pozycjami typu film wysoko oceniony przez krytyków, ale ogląda się go raz i ma się dość. Zresztą to Wasza kolekcja i Wasza lista
Osobiście na mojej liście daję jeden slot na 1 serię (franchise). Kolejność przypadkowa.
Aliens
Od lat Aliens jest moim ulubionym filmem Sci-Fi. Bez wahania wymieniam go wyżej od pierwowzoru Scotta. Świetna chemia pomiędzy postaciami, ciągłe zwroty akcji i bardzo dobre efekty. Walka między królową i power loaderem - majstersztyk. Bardzo chciałbym, żeby Bloomkamp dostał zielone światło do zrobienia kontynuacji, ponieważ Cameron do końca życia będzie robił smerfy, a abominacji Scotta (ostatnie 2 filmy) nie chce mi się nawet komentować.
Kingsman Golden Circle
Pierwszy Kingsman był bardzo świeżym filmem cierpiał trochę na nierówne tempo akcji i konieczność budowania świata. W dwójce nie było tego problemu i dostaliśmy non stop akcję. W tym filmie zagrało wszystko. Muzyka była bardzo dobra, aktorzy fajnie zagrali. Wizualnie był bardzo kolorowy i utrzymany w wesołym tonie. Mark Strong wykonał moim zdaniem najlepszy cover piosenki "Take me home, country roads / West Wirginia".
Dark Knight
Batmana nie trzeba przedstawiać nikomu. Mówią, że film jest tak dobry jak jego villain, a tutaj mamy do czynienia z najlepszym złoczyńcą jakie widziało kino. Bardzo dobra gra aktorska Ledgera i Gary Oldmana. Fantastyczne efekty specjalne. Prawdopodobnie najlepszy film Nolana.
Gone in 60 seconds
Do Cage'a mam słabość i oprócz "The Rock / Twierdza" to mój ulubiony film z nim. Prosta fabuła, jednak ten film ma w sobie to coś, że często do niego wracam. Może to klimat fascynacji samochodami. Muzyka bardzo dobrze dobrana i wpadająca w ucho. Bardzo podobała mi się postać Vinnie Jonesa (Sphinx) i Angeliny Jolie (Sway). Najsłabszym elementem był chyba główny zły na widok, którego chce mi się śmiać.
Jurassic World
Miałem wątpliwość czy wybrać pierwszą część Jurassic Parku, ale po ponownym obejrzeniu lepiej się bawiłem w edycji z Chrissem Prattem. Dobrze wypada w rolach komediowych. Obok Stathama jest jednym z moich ulubionych obecnie grających aktorów kina Akcji. Pod względem efektów film jest bardzo atrakcyjny. Podobał mi się też wątek z Raptorami.
Interstellar
Kolejny film Nolana. Niektórzy mówią, że film jest przydługi, ale fabularnie bardzo mi się podobał. Osobiście wyciąłbym z niego końcówkę (spotkanie z córką) i zostawił bym w filmie więcej niedopowiedzeń.
Pirates of the Caribbean At World's End
Zdecydowanie moja ulubiona część Piratów. Podobało mi się, że film jest bardziej mroczny od poprzednich i "stawka" jest większa. Wracają znane postacie, które trzymają poziom. Na koniec epicka bitwa podczas huraganu. Po za tym bardzo podobała mi się wizualnie scena z wywróceniem statku.
Leon the Professional
Moim zdaniem najlepszy film Bessona. Film, który chyba wszyscy znają. Genialna rola Gary Oldmana. Bardzo dobra gra Jeana Reno i Natalie Portman. Od siebie polecam wersję reżyserską.
Underworld
Jedna z moich ulubionych serii i ulubiona rola Kate Beckinsale. W zasadzie 2 pierwsze filmy traktuję jako jedną całość ponieważ są bezpośrednią kontynuacją wątków. Podoba mi się w nim realizacja i dobór oświetlenia. Wszystko przypomina nieco Sin City i jakby było fragmentem komiksu. Bardzo fajne efekty specjalne. Do tej pory nie mogę wyjść z podziwu, że głos Raze'a (Grevioux) to prawdziwy głos aktora bez dodatkowej obróbki.
Fast and Furious 5
Ciężko mi wybrać ulubioną część Szybkich i Wściekłych, ale po dorocznym oglądaniu całej serii najlepiej próbę czasu znosi 5tka. Kolejne części były już zbyt absurdalne. Ps: moim pierwszym samochodem jaki kupiłem był Mitsubishi Eclipse
Lista rezerwowa:
Great Gatsby - moim zdaniem DiCaprio powinien dostać oscara za tę rolę.
Kingdom of Heaven - mój ulubiony film historyczny, chyba najlepsza rola Orlando Blooma.
Thor Ragnarok - ze wszystkich filmów Marvela najlepiej się przy nim bawiłem.
Predator - ten film ma więcej testosteronu niż wszystkie filmy co teraz wychodzą. Prosta fabuła, ale całość przyjemnie się ogląda.
Django Unchained - ulubiony film Tarantino. Nie przepadam za westernami, ale ogląda się nadzwyczaj przyjemnie.
LG OLED 55 C6, Sony X700, Denon X1300W, Jamo S809, S81, S801, S8 ATM, S803, Xbox Series X, Playstation 5