Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Cliffhanger / Na krawędzi (1993)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Cliffhanger w polskiej wersji językowej został wydany jedynie na DVD.

Jeśli chodzi o wydania zagraniczne to kilka dni temu StudioCanal wypuścił w UK, Francji i w Niemczech remastera na BD oraz UHD ze skanu negatywu w 4K.  Aktualnie najtaniej do dostania w UK za odpowiednio £14.99 oraz £19.99.
[Obrazek: IM5q986.jpg] [Obrazek: 5SnMYmb.jpg]

Dodatki:
Cytat:- Personal Introduction from Renny Harlin
- Audio Commentary with Director Renny Harlin and Sylvester Stallone
- Audio Commentary by the Technical Crew
- Deleted Scenes
- Stallone on the Edge: The Making of Cliffhanger - Featurette
- Special Effects: Sarah's Fall & The Helicopter Explosion - Featurette
- Storyboard Comparisons
- Trailer Introduction by Renny Harlin

Początkowo StudioCanal zapowiadał Atmosa, ale w rzeczywistości oba wydania posiadają dźwięk DTS-HD MA 5.1. Poza tym jest HDR10 oraz Dolby Vision, z tym, że StudioCanal ma jeszcze sporo do nauki jeśli chodzi o obsługę kodera i o ile remaster jako taki przynosi sporą poprawę obrazu względem wszystkich dotychczasowych wydań tego filmu to kompresja obrazu w wydaniu UHD pozostawia sporo do życzenia, w szczególności jeśli będziemy oglądać film w standardzie HDR10. Dość powiedzieć, że kompresja obrazu na zremasterowanym BD jest miejscami wyraźnie lepsza.
Poza tym płyty UHD z tym filmem nie da się odpalić na odtwarzaczu Samsung UBD-K8500.

Porównanie zremasterowanego BD vs UHD (HDR10 po konwersji do SDR) na caps-a-holic.

Porównanie zremasterowanego BD do starego wydania BD z UK na caps-a-holic.

Porównanie zremasterowanego BD do wydania niemieckiego na BD z 2013r. na screenshotcomparison.



15 stycznia 2019r. zapowiedziane jest też wydanie UHD z USA od Sony:

[Obrazek: Ukicopa.jpg]

Cytat:- EXCLUSIVE DOLBY ATMOS AUDIO TRACK
- Audio Commentary with Director Renny Harlin and Sylvester Stallone
- Technical Crew Commentary
- A Personal Introduction from Director Renny Harlin
- Deleted Scenes with Director Intro
- Making-of Featurette: "Stallone On The Edge"
- Special Effects Featurettes
- Storyboard Comparisons

Poza Atmosem należy się po Sony spodziewać wyraźnie lepszej kompresji obrazu i tym samym lepszego odwzorowania ziarna, tak jak to mają w zwyczaju jeśli chodzi o ich wydania UHD. Dołączona płyta BD to będzie zapewne stary transfer.
misfit, wyjaśnij mi bo nie wiem - dlaczego jest taka różnica w kompresji (?) między HDR10 a Dolby Vision? Ile w ogóle miejsca na płycie zajmują metadane HDR?
Bardzo dobrze wygląda ten nowy BD. Dostęny też w media-dealer.de
Mierzwiak - same metadane prawie nic nie ważą, ale zerknij na ten skan BDInfo na caps-a-holic - dane różnicowe dla DV w tym przypadku wynoszą 11674 kbps, to jest dodatkowe ponad 20%.
Powyższe + 12-bitowa głębia obrazu zapewne w znacznym stopniu pomagają w tej dalekiej od ideału kompresji ze strony StudioCanal. Ale też nie liczyłbym na cuda w tym przypadku, że w DV będzie wszystko ok. Idę o zakład, że HDR10 od Sony będzie miał wyraźnie lepszą jakość obrazu od StudioCanal oglądanego w DV.

Tak btw to Fog UHD to w ogóle są jakieś jaja. Np. w jednej ze scen w HDR10 nagle zmienia się wyraźnie jasność obrazu i po kilkunastu sekundach z powrotem wraca do wcześniejszych poziomów:

[Obrazek: DpQnCRqm.jpg]
[Obrazek: boi2mxYm.jpg]
[Obrazek: Yo8c9yhm.jpg]
[Obrazek: IVDhMoqm.jpg]

W DV z kolei w tej scenie jasność pozostaje na tym samym prawidłowym poziomie. Tak więc można się spodziewać różnych jaj na tych płytkach DV oglądanych w HDR10 od StudioCanal.
Film mam na półce od kilkunastu lat, oczywiście QDVD. Skoro remaster jest też na BD to zacieram rączki Smile
misfit dzęki za podpowiedź Smile Poczekam na wydanie w USA, tzn. już zamówiłem Big Grin
Na forum blu-ray.com pojawiło się porównanie UHD BD od Sony vs BD.

#9 i #33 można też przyrównać do UHD BD od StudioCanal na caps-a-holic.

Wynika z tego, że między UHD od Sony i StudioCanal jest więcej różnic niż można było się tego spodziewać - przede wszystkim kolorki są zupełnie inne (pod tym względem Sony jakoś bardziej mi podchodzi), nieco inne jest też kadrowanie i AR (2.40:1 vs 2.35:1).
Tak jak przewidywałem kompresja jest lepsza w Sony, ale są tu też zadziwiająco słabe momenty jak np. #26, #29. #30, #37, #41, ale i tak wygląda toto lepiej w tych miejscach od tego starego BD.
Co ciekawe StudioCanal w tych problematycznych scenach wygląda lepiej pod względem DNRa -> http://screenshotcomparison.com/comparison/128243.

Sony, co się stało się ? Wink
Może Nolan wpadł z wizytą Smile
Całkiem możliwe... Wink

O tym czytałeś ? https://www.mediaplaynews.com/director-nolan-presented-with-deg-vanguard-award-at-nov-6-4k-uhd-summit/

Cytat:The DEG Vanguard Award is in recognition of Nolan’s place at the forefront of filmmakers using groundbreaking technology to deliver increased scale and resolution, enhanced color and immersive audio to film audiences both in cinemas and in the home theater environment.

[...]

“He agreed to oversee the remastering of his entire film library for 4K,” Sanders said. “It took months and months out of his schedule. It was during the release of Dunkirk, by the way. But he was really determined to deliver the best of what our format offers to consumers in the home, and as a result I think he’s become the world’s foremost filmmaking expert on 4K and how to use the technology to present films for the home screen.

Więc niewykluczone, że jako ekspert od UHD coś tam podszeptuje nawet takim gościom od Sony Big Grin
Wydanie Sony miażdży Studio Canal pod każdym względem. Dzięki za fotki porównawcze.
Stron: 1 2 3