(05-10-2021, 14:17)Glaeken napisał(a): [ -> ]Na stronie zavvi, pod każdym swoim zamówieniem masz przycisk contact us, klikasz, zaznaczasz zamówienie (select this product) i nizej wybierasz kategorie Returns & Refunds. Dalej dodajesz zalacznik (jezeli masz i chcesz) i wpisujesz tresc wiadomosci. Ja napisalem bardzo prosta:
"Dear Zavvi Team,
Yesterday I have received my order, however, I had to pay additional 48,50 PLN - bill in attachment. Please refund.
Thank you for kind support in advance.
Best Regards,"
Wcześniej nie miałem czasu napisać
Dziękuje za pomoc, za drugim razem udało się i przyznali mi zwrot pieniędzy za obydwa te zamówienia.
(05-10-2021, 16:19)Dziel napisał(a): [ -> ]Najlepiej napisz do Zavvi CS ale przez Twittera. Tam zwracają bezproblemowo.
Tak, napisałem na Twitterze Zavvi i został przyznany zwrot środków za obydwa zamówienia.
Wczoraj dostałem listem poleconym zawiadomienie z Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej, że nadano do mnie przesyłkę zagraniczną, która oczekuje na odprawę celną i mam dopełnić formalności z tym związanych - tj. dostarczyć informacje: co jest w przesyłce, koszty, faktury, print screeny, itd.
Nadawca: brak, kraj nadania: pusto, waga: pusto, numer nadawczy jakiś podali (widać, że UK), ale na trackingu Royal Mail nie ma takiego do wyśledzenia.
I teraz nie wiem, czy to moja przesyłka z Zavvi sprzed 2 miesięcy, czy "replacement" z Zavvi sprzed 2 tygodni (nadany za tę pierwszą, która nie dotarła), czy zakup z eBay UK...
Ku przestrodze... coś nowego od zavvi
Otrzymałem już trzeci zwrot kasy od zavvi na 3 moje prośby ale przyłapałem ich na błędzie: napisali, że zwrócą ekwiwalent wartości 58,50PLN w postaci 10,68 w funtach brytyjskich... i rzeczywiście zwrócili mi 10,68.. ale w euro
Oczywiście poprosiłem ponownie o zwrot różnicy.
Dzień dobry,
Spodziewamy się przybycia Państwa przesyłki, która podlega odprawie celnej oraz naliczeniu należności celno-podatkowych. Aby zapewnić sprawny przebieg odprawy celnej, prosimy o:
· Zweryfikowanie poprawności danych na fakturze tj. dane importera/odbiorcy towaru, wartość towaru, koszt transportu, waluta i warunki dostawy Incoterms.
· Określenie rodzaju odprawy celnej (dopuszczenie do obrotu, cesja przesyłki, tranzyt, odprawa czasowa, uszlachetnianie bierne, uszlachetnianie czynne). W przypadku braku dyspozycji o innej procedurze celnej, towar zostanie odprawiony w procedurze dopuszczenia do obrotu z naliczeniem należności celnych i podatkowych.
· Uzupełnienie poniższych informacji na załączonym oświadczeniu:
o Wartość towaru oraz koszt transportu wraz z poprawną walutą. Jeśli koszt transportu nie jest znany proszę wpisać ‘-‘ (myślnik). W takim przypadku zadeklarujemy koszt transportu zgodnie z informacją w naszym systemie.
o Dokładny opis towaru (tzw. tłumaczenie faktury ) – Podanie szczegółowego opisu pełnej zawartości przesyłki w oparciu o poszczególne pozycje fakturowe w celu ich właściwej taryfikacji. Jaka jest nazwa handlowa towaru, jego zastosowanie, z jakiego materiału jest wykonany, część jakiego urządzenia stanowi.
· Dodatkowo prosimy o przesłanie potwierdzenia zamówienia oraz zapłaty za towar np. w postaci kopii z transakcji internetowej (jeśli towar został zakupiony).
Prosimy o odesłanie kompletu dokumentów/informacji umożliwiających dokonanie zgłoszenia celnego niezwłocznie na adres PL-import@fedex.com z podaniem numeru przesyłki w tytule wiadomości. Proszę mieć na uwadze, że akceptujemy jedynie załączniki w formacie pdf o łącznej wadze do 3MB, w innym przypadku wiadomość wraz z załącznikami nie zostanie dostarczona.
Niedostarczenie wymaganych informacji do 3 dnia roboczego od daty nadejścia przesyłki, będzie skutkowało naliczaniem dodatkowych opłat za magazynowanie zgodnie z cennikiem FedEx Express Poland, natomiast po upływie 5 dni roboczych od powiadomienia rozpoczniemy procedurę zwrotu przesyłki do nadawcy.
Poniżej zamieszczamy ważne informacje związane ze sposobem płatności oraz obowiązującą opłatą za dokonanie płatności za należności celnych:
· W przypadku braku konta w firmie FedEx, należności celno-podatkowe, które nie przekraczają kwoty 2000 PLN pobierane są przez kuriera gotówką przy doręczeniu przesyłki.
· FedEx nalicza opłatę za zabezpieczenie należności celnych, która wynosi 2,5% ceł i podatków, przy minimalnej stawce 68 PLN, w zależności od tego, która kwota jest wyższa. Szczegóły na stronie FedEx - https://www.fedex.com/pl-pl/ancillary-clearance-service.html
To się PH popisał - mogli wysłać wszystkim, to wybrali sredex
UPS z przesyłką z Amazon UK też mi coś podobnego przysłał.
A Poczta Polska przysłała mi pismo pytając o "replacement" z Zavvi. Pewnie zgłupieli, bo zobaczyli wartość/cenę 0 GBP.
Nie bardzo wiem, co im teraz odpowiedzieć. Podać wartość pierwotnego zamówienia, które nie dotarło? Ktoś miał taką sytuację?
(29-10-2021, 12:13)slavekg napisał(a): [ -> ]UPS z przesyłką z Amazon UK też mi coś podobnego przysłał.
Zignoruj. Pisałem juz, że to jest wewnętrzna procedura UPS i nie musisz nic robić. To ma charakter jedynie informacyjny.
Co do przypadku zavvi. Daj znać jak ci pójdzie bo chyba bede miał niedługo podobny przypadek
Mnie ostatnio poczta przysłała powiadomienie o jakiejś "reklamacji" z jakiegoś sklepu. Po przyjściu okazało się, że chcą potwierdzenie, że jakieś filmy doszły do mnie w lipcu. Pracownica poczty nie była zorientowana o jaki sklep chodzi, twierdziła że nie zna numeru zamówienia, okazało się że był na piśmie. W końcu po sprawdzeniu, że chodzi o arrow podpisałem jakiś dokument, że paczka do mnie doszła i tyle. Nie wiem o co chodziło, bo ja żadnej reklamacji nie składałem. Według poczty tą informację chciał sklep.
(29-10-2021, 13:18)Glaeken napisał(a): [ -> ]Zignoruj. Pisałem juz, że to jest wewnętrzna procedura UPS i nie musisz nic robić. To ma charakter jedynie informacyjny.
Czyli w przypadku Fedex jest to samo? Bo w sumie tak teraz patrzę, że przekroczyłem wartość 150 euro na przesyłkę.
(29-10-2021, 13:22)piti198 napisał(a): [ -> ]Mnie ostatnio poczta przysłała powiadomienie o jakiejś "reklamacji" z jakiegoś sklepu. Po przyjściu okazało się, że chcą potwierdzenie, że jakieś filmy doszły do mnie w lipcu. Pracownica poczty nie była zorientowana o jaki sklep chodzi, twierdziła że nie zna numeru zamówienia, okazało się że był na piśmie. W końcu po sprawdzeniu, że chodzi o arrow podpisałem jakiś dokument, że paczka do mnie doszła i tyle. Nie wiem o co chodziło, bo ja żadnej reklamacji nie składałem. Według poczty tą informację chciał sklep.
To proste, Poczta Polska próbuje naprawić błąd i pobrać kasę za przesyłki nierejestrowane, które przyszły już w lipcu bez dodatkowych opłat.
Jeżeli nie podpiszesz, to nie ma dowodu że odebrałeś i nie mogą naliczyć cła.
A to cwaniaki. To teraz da się z tego wykręcić, jak będą chcieli ode mnie ściągnąć tą kasę, czy już po ptakach, bo podpisałem, że paczka do mnie doszła?