Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Sklepy internetowe - wysyłka, opłaty itd.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(05-10-2021, 14:17)Glaeken napisał(a): [ -> ]Na stronie zavvi, pod każdym swoim zamówieniem masz przycisk contact us, klikasz, zaznaczasz zamówienie (select this product) i nizej wybierasz kategorie Returns & Refunds. Dalej dodajesz zalacznik (jezeli masz i chcesz) i wpisujesz tresc wiadomosci. Ja napisalem bardzo prosta:

"Dear Zavvi Team,

Yesterday I have received my order, however, I had to pay additional 48,50 PLN - bill in attachment. Please refund.

Thank you for kind support in advance.

Best Regards,"


Wcześniej nie miałem czasu napisać Smile
Dziękuje za pomoc, za drugim razem udało się i przyznali mi zwrot pieniędzy za obydwa te zamówienia.

(05-10-2021, 16:19)Dziel napisał(a): [ -> ]Najlepiej napisz do Zavvi CS ale przez Twittera. Tam zwracają bezproblemowo.

Tak, napisałem na Twitterze Zavvi i został przyznany zwrot środków za obydwa zamówienia.
Wczoraj dostałem listem poleconym zawiadomienie z Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej, że nadano do mnie przesyłkę zagraniczną, która oczekuje na odprawę celną i mam dopełnić formalności z tym związanych - tj. dostarczyć informacje: co jest w przesyłce, koszty, faktury, print screeny, itd.
Nadawca: brak, kraj nadania: pusto, waga: pusto, numer nadawczy jakiś podali (widać, że UK), ale na trackingu Royal Mail nie ma takiego do wyśledzenia.

I teraz nie wiem, czy to moja przesyłka z Zavvi sprzed 2 miesięcy, czy "replacement" z Zavvi sprzed 2 tygodni (nadany za tę pierwszą, która nie dotarła), czy zakup z eBay UK...
Ku przestrodze... coś nowego od zavvi Wink

Otrzymałem już trzeci zwrot kasy od zavvi na 3 moje prośby ale przyłapałem ich na błędzie: napisali, że zwrócą ekwiwalent wartości 58,50PLN w postaci 10,68 w funtach brytyjskich... i rzeczywiście zwrócili mi 10,68.. ale w euro Big Grin

Oczywiście poprosiłem ponownie o zwrot różnicy.
Dzień dobry,

Spodziewamy się przybycia Państwa przesyłki, która podlega odprawie celnej oraz naliczeniu należności celno-podatkowych. Aby zapewnić sprawny przebieg odprawy celnej, prosimy o:

· Zweryfikowanie poprawności danych na fakturze tj. dane importera/odbiorcy towaru, wartość towaru, koszt transportu, waluta i warunki dostawy Incoterms.

· Określenie rodzaju odprawy celnej (dopuszczenie do obrotu, cesja przesyłki, tranzyt, odprawa czasowa, uszlachetnianie bierne, uszlachetnianie czynne). W przypadku braku dyspozycji o innej procedurze celnej, towar zostanie odprawiony w procedurze dopuszczenia do obrotu z naliczeniem należności celnych i podatkowych.

· Uzupełnienie poniższych informacji na załączonym oświadczeniu:

o Wartość towaru oraz koszt transportu wraz z poprawną walutą. Jeśli koszt transportu nie jest znany proszę wpisać ‘-‘ (myślnik). W takim przypadku zadeklarujemy koszt transportu zgodnie z informacją w naszym systemie.

o Dokładny opis towaru (tzw. tłumaczenie faktury ) – Podanie szczegółowego opisu pełnej zawartości przesyłki w oparciu o poszczególne pozycje fakturowe w celu ich właściwej taryfikacji. Jaka jest nazwa handlowa towaru, jego zastosowanie, z jakiego materiału jest wykonany, część jakiego urządzenia stanowi.

· Dodatkowo prosimy o przesłanie potwierdzenia zamówienia oraz zapłaty za towar np. w postaci kopii z transakcji internetowej (jeśli towar został zakupiony).

Prosimy o odesłanie kompletu dokumentów/informacji umożliwiających dokonanie zgłoszenia celnego niezwłocznie na adres PL-import@fedex.com z podaniem numeru przesyłki w tytule wiadomości. Proszę mieć na uwadze, że akceptujemy jedynie załączniki w formacie pdf o łącznej wadze do 3MB, w innym przypadku wiadomość wraz z załącznikami nie zostanie dostarczona.

Niedostarczenie wymaganych informacji do 3 dnia roboczego od daty nadejścia przesyłki, będzie skutkowało naliczaniem dodatkowych opłat za magazynowanie zgodnie z cennikiem FedEx Express Poland, natomiast po upływie 5 dni roboczych od powiadomienia rozpoczniemy procedurę zwrotu przesyłki do nadawcy.

Poniżej zamieszczamy ważne informacje związane ze sposobem płatności oraz obowiązującą opłatą za dokonanie płatności za należności celnych:

· W przypadku braku konta w firmie FedEx, należności celno-podatkowe, które nie przekraczają kwoty 2000 PLN pobierane są przez kuriera gotówką przy doręczeniu przesyłki.

· FedEx nalicza opłatę za zabezpieczenie należności celnych, która wynosi 2,5% ceł i podatków, przy minimalnej stawce 68 PLN, w zależności od tego, która kwota jest wyższa. Szczegóły na stronie FedEx - https://www.fedex.com/pl-pl/ancillary-clearance-service.html


To się PH popisał - mogli wysłać wszystkim, to wybrali sredex Angry
UPS z przesyłką z Amazon UK też mi coś podobnego przysłał.

A Poczta Polska przysłała mi pismo pytając o "replacement" z Zavvi. Pewnie zgłupieli, bo zobaczyli wartość/cenę 0 GBP.
Nie bardzo wiem, co im teraz odpowiedzieć. Podać wartość pierwotnego zamówienia, które nie dotarło? Ktoś miał taką sytuację?
(29-10-2021, 12:13)slavekg napisał(a): [ -> ]UPS z przesyłką z Amazon UK też mi coś podobnego przysłał.
Zignoruj. Pisałem juz, że to jest wewnętrzna procedura UPS i nie musisz nic robić. To ma charakter jedynie informacyjny.

Co do przypadku zavvi. Daj znać jak ci pójdzie bo chyba bede miał niedługo podobny przypadek Wink
Mnie ostatnio poczta przysłała powiadomienie o jakiejś "reklamacji" z jakiegoś sklepu. Po przyjściu okazało się, że chcą potwierdzenie, że jakieś filmy doszły do mnie w lipcu. Pracownica poczty nie była zorientowana o jaki sklep chodzi, twierdziła że nie zna numeru zamówienia, okazało się że był na piśmie. W końcu po sprawdzeniu, że chodzi o arrow podpisałem jakiś dokument, że paczka do mnie doszła i tyle. Nie wiem o co chodziło, bo ja żadnej reklamacji nie składałem. Według poczty tą informację chciał sklep.
(29-10-2021, 13:18)Glaeken napisał(a): [ -> ]Zignoruj. Pisałem juz, że to jest wewnętrzna procedura UPS i nie musisz nic robić. To ma charakter jedynie informacyjny.

Czyli w przypadku Fedex jest to samo? Bo w sumie tak teraz patrzę, że przekroczyłem wartość 150 euro na przesyłkę.
(29-10-2021, 13:22)piti198 napisał(a): [ -> ]Mnie ostatnio poczta przysłała powiadomienie o jakiejś "reklamacji" z jakiegoś sklepu. Po przyjściu okazało się, że chcą potwierdzenie, że jakieś filmy doszły do mnie w lipcu. Pracownica poczty nie była zorientowana o jaki sklep chodzi, twierdziła że nie zna numeru zamówienia, okazało się że był na piśmie. W końcu po sprawdzeniu, że chodzi o arrow podpisałem jakiś dokument, że paczka do mnie doszła i tyle. Nie wiem o co chodziło, bo ja żadnej reklamacji nie składałem. Według poczty tą informację chciał sklep.

To proste, Poczta Polska próbuje naprawić błąd i pobrać kasę za przesyłki nierejestrowane, które przyszły już w lipcu bez dodatkowych opłat.
Jeżeli nie podpiszesz, to nie ma dowodu że odebrałeś i nie mogą naliczyć cła.
A to cwaniaki. To teraz da się z tego wykręcić, jak będą chcieli ode mnie ściągnąć tą kasę, czy już po ptakach, bo podpisałem, że paczka do mnie doszła?