Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Rekonstrukcje cyfrowe na blu - ray od „Studio Filmowego Kadr”
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Nasi górą jak zawsze.
(11-12-2019, 21:19)MarianPaz napisał(a): [ -> ]Wy myślicie o rekonstrukcjach w 4k a tymczasem są pilniejsze wydatki.

To jest przerażające. No ale właśnie m.in. dlatego robi się rekonstrukcje - żeby ratować filmy.
(11-12-2019, 21:05)misfit napisał(a): [ -> ]Arrow dostał pliki źródłowe od TVP więc... Smile
Pozostaje pytanie czy rozumieć przez to goły skan? Bo mi się zdawało, że chodzi o pliki archiwalne po rekonstrukcji. Kadrowanie i DNR (względnie skopany bitrate) zrobiono tu chyba dopiero na kopi dystrybucyjnej, której to arrow nie chciał przyjąć. Tak to przynajmniej zrozumiałem, ale trzeba by sprawdzić czy są ewentualnie plansze w wydaniu arrow o tym kto wykonał rekonstrukcje.

Kurde, widziałem te screeny przecież. Chyba plączą mi się już tytuły od skakania między forami.
(11-12-2019, 20:46)adi90a napisał(a): [ -> ](...)
@Daras
Wierzę, że znajdzie się ktoś z wydaniem dvd "Nie lubię poniedziałku" i zrobi zrzuty do porównania z BD (z pewnością trafią i tutaj jeśli się gdzieś pojawią). Do tego czasu traktuje jak kastrata i nie kupuję.

Przepraszam wszystkich, że przerwę na moment (ewidentnie związaną z tematem wątku) dyskusję o 2K vs 4K vs 8K itd.

Adi, co chciałbyś zobaczyć na zrzutach DVD? Wink  
Kadrowanie i różnice w zawartości kadru. Ale to nie istotne zważywszy, że sprawa została już wyjaśniona.
Nawet jeśli w kinie puszczano 1:66 czy coś takiego a widać, że klatka zawiera więcej i nie burzy to kompozycji wolę ten hipotetyczny open mate.
No dobra. Ale i tak napiszę (specjalnie dla Ciebie), bo tylko Ty przejawiłeś zainteresowanie ważną kwestią. Smile

Pisałem wielokrotnie, że decyzje zakupowe często podejmuję po kilku tygodniach przemyśleń. Prawie nigdy tego nie żałuję. Wkrótce będę posiadaczem „Nie lubię poniedziałku” (1971). Jak doszedłem do „informacji” o OAR bez męczenia (po raz kolejny) ministerstw? Blush Przeszedłem / przechodzę przez trzy etapy:

1. Uwagi i wspomnienia osób wiedzących cokolwiek na temat ważnych produkcji PRL.

2. Drobiazgowa analiza danych technicznych filmów z tamtego okresu, które dystrybuowano w krajach zachodnich. Co do zasady krążki DVD legitymował OAR, a obraz „Nie lubię poniedziałku” miał zawsze ratio 16:9.

3. Zasadny bezsens manipulowania przy AR w czasach VHS i wszechobecnych telewizorach 4:3 (przynajmniej w Polsce).

Zatem obejrzyj do końca wyszperany klip. Dla mnie sprawa jest jasna (o czym już pisałem): Na 99.9% KADR zaproponował OAR lub format zbliżony.

https://www.youtube.com/watch?v=yeo1WK3e8Jk

P.S.
Gdy miałem projektor SD to kupiłem rzeczony tytuł na DVD. Płytkę mam do dziś. Wink
(11-12-2019, 23:34)adi90a napisał(a): [ -> ]Pozostaje pytanie czy rozumieć przez to goły skan? Bo mi się zdawało, że chodzi o pliki archiwalne po rekonstrukcji. Kadrowanie i DNR (względnie skopany bitrate) zrobiono tu chyba dopiero na kopi dystrybucyjnej, której to arrow nie chciał przyjąć. Tak to przynajmniej zrozumiałem, ale trzeba by sprawdzić czy są ewentualnie plansze w wydaniu arrow o tym kto wykonał rekonstrukcje.

Kurde, widziałem te screeny przecież. Chyba plączą mi się już tytuły od skakania między forami.

Proszę bardzo.

[Obrazek: 7dMO9tsm.png] [Obrazek: MT0EFCpm.png]

To jest z płytki Arrow. To, że Dekalog wygląda tak a nie inaczej to zasługa osób odpowiedzialnych za tą rekonstrukcję oraz Davida Mackenzie, który wykonał mistrzowską kompresję obrazu.
Polskie wydanie od TVP z kolei pochodzi z przeformatowanego mastera telewizyjnego, do tego authoringiem i kompresją zajmowali się nasi magicy od Studio Blu więc taki a nie inny efekt końcowy.

Co do Nie lubię poniedziałku to po obejrzeniu kilku fragmentów wersji 16:9 po rekonstrukcji nie raz miałem przeczucie, że czegoś tu brakuje, szczególnie u dołu kadru więc nie sądzę aby 16:9 było OAR. Prawdopodobnie nie jest też nim wersja 1.37:1 bo dużo tam wolnych przestrzeni szczególnie u góry kadru, ale nie znam twórczości panów Chmielewskiego i Jahoda więc na 100% nie jestem przekonany. Ale gdybym miał zgadywać to może w tym wypadku imdb się nie myli i faktycznie jest nim 1.66:1.
Ja tam zamówiłem Vabank i Seksmisja. Powinienem jutro dostać. Obejrzę, to nie powiem, może zamówię pozostałe. Nie chcę czekać do starości, by obejrzeć coś co i tak nie wydadzą. Trochę wspomogę ten nędzny rynek wydawniczy filmów u nas. Przez swoje brakoróbstwo i odpowiednie podejście do nowych pokoleń topią się przez to we własnym sosie.
Za 2-3 dekady dowiemy się, że remastery w 4k niemożliwe, bo taśmy się rozpadły na wskutek braku finansów do ich odpowiedniego przechowywania. Za to na różne łapówki i utrzymywanie okupacyjnej armii kasa jest Smile
(12-12-2019, 07:58)misfit napisał(a): [ -> ](...)
Ale gdybym miał zgadywać to może w tym wypadku imdb się nie myli i faktycznie jest nim 1.66:1.

Nie będę się upierał. Napisałem, że na 99,9% 16:9 stanowi OAR i tego się trzymam. Tak czy inaczej prywatnie oceniam, iż musiało to być coś pomiędzy 1.66:1 a 1.78:1. Wspomniane widełki akceptuję i płytkę będę miał już na święta. Kolega z innego forum napisał, że kadrowanie nie budzi zastrzeżeń, a to pasuje do całej układanki. Zresztą wkrótce sam wszystko ocenię. Zamówię też inne krążki, o których zapewne kiedyś napiszę.

Wolfman? Nie – Janusz. Rolleyes
Daras jeśli mi z fusów wywróżysz, że będzie kolejny remaster w ciągu 10 lat z lepszym obrazem to daj znać, anuluję zamówienie. W innym wypadku nie mieć wcale, a mieć to ja wolę to drugie.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37