05-12-2019, 00:31
Jednak kolega Poral nie zaspał gruszek w popiele i umieścił w swoim serwisie zapowiedzi wydań BD od studio „KADR”.
Czy filmy zostały przycięte („wykastrowane”)? Po pobieżnych analizach różnych zapowiedzi mam obawy, że w kilku przypadkach - owszem. A czego wytrawny koneser polskiego kina powinien oczekiwać?
- „Vabank” (1981) – AR w okolicach 1.37:1
- „Seksmisja” (1984) – AR w okolicach 1.37:1*
- „Poszukiwany, poszukiwana” (1973) – AR w okolicach 1.37:1
- „Nie lubię poniedziałku” (1971) – AR w okolicach 1.66:1 (?). Postawiłem znak zapytania, gdyż w tym jednym przypadku nie pamiętam z kina przybliżonego OAR.
- „Kanał” (1957) – AR w okolicach 1.37:1
- „Noce i dnie” - klasyczne Open Matte. Dzięki prywatnej korespondencji z operatorem kamery (prof. Grzegorzem Kędzierskim) potwierdziłem na forum, że obraz Jerzego Antczaka był polskim debiutem formatu Super 35.
- „Brunet wieczorową porą” (1976) – AR w okolicach 1.40:1
- „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” (1978) – AR w okolicach 1.37:1
- „Nie ma róży bez ognia” (1974) – AR w okolicach 1.44:1
Na marginesie – niżej znajdziemy informację jakby potwierdzającą OAR w przypadku „Nie ma róży…”. A jak będzie faktycznie po kupieniu płyty?
https://www.blu-ray.com/movies/Nie-ma-roAy-bez-ognia-Blu-ray/255086/
* Na przykładzie „Seksmisji” chciałem ukazać bezsens kastrowania filmów. Niestety, dawny klip zniknął z sieci (jak i wiele innych materiałów tego typu).
Daras napisał:
Seksmisja" - rekonstrukcja cyfrowa, czyli: Jak zepsuć film? http://www.youtube.com/watch?v=6YtcewZWaNk
Ten klip potwierdza moje obawy i sugeruje, że „Seksmisja” po rekonstrukcji może być przycięta do formatu 16:9 (?) http://www.youtube.com/watch?v=8T-GCngh-AA&list=PLQL848PEHm37Tu-o1ga64bJ9k1eR6-yWs Taka wersja filmu ukazała się na dvd w serii Mistrzowie Polskiego Kina.
http://forum.kinopolska.pl/viewtopic.php?p=79277&sid=b4d9459eceb5ba25fd10f60a6d3a0096
EDIT:
Postaram się do niniejszego posta dodawać kolejne tytuły, tak aby wszystkie były w jednym miejscu.

Czy filmy zostały przycięte („wykastrowane”)? Po pobieżnych analizach różnych zapowiedzi mam obawy, że w kilku przypadkach - owszem. A czego wytrawny koneser polskiego kina powinien oczekiwać?
- „Vabank” (1981) – AR w okolicach 1.37:1
- „Seksmisja” (1984) – AR w okolicach 1.37:1*
- „Poszukiwany, poszukiwana” (1973) – AR w okolicach 1.37:1
- „Nie lubię poniedziałku” (1971) – AR w okolicach 1.66:1 (?). Postawiłem znak zapytania, gdyż w tym jednym przypadku nie pamiętam z kina przybliżonego OAR.
- „Kanał” (1957) – AR w okolicach 1.37:1
- „Noce i dnie” - klasyczne Open Matte. Dzięki prywatnej korespondencji z operatorem kamery (prof. Grzegorzem Kędzierskim) potwierdziłem na forum, że obraz Jerzego Antczaka był polskim debiutem formatu Super 35.
- „Brunet wieczorową porą” (1976) – AR w okolicach 1.40:1
- „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” (1978) – AR w okolicach 1.37:1
- „Nie ma róży bez ognia” (1974) – AR w okolicach 1.44:1
Na marginesie – niżej znajdziemy informację jakby potwierdzającą OAR w przypadku „Nie ma róży…”. A jak będzie faktycznie po kupieniu płyty?
https://www.blu-ray.com/movies/Nie-ma-roAy-bez-ognia-Blu-ray/255086/
* Na przykładzie „Seksmisji” chciałem ukazać bezsens kastrowania filmów. Niestety, dawny klip zniknął z sieci (jak i wiele innych materiałów tego typu).
Daras napisał:
Seksmisja" - rekonstrukcja cyfrowa, czyli: Jak zepsuć film? http://www.youtube.com/watch?v=6YtcewZWaNk
Ten klip potwierdza moje obawy i sugeruje, że „Seksmisja” po rekonstrukcji może być przycięta do formatu 16:9 (?) http://www.youtube.com/watch?v=8T-GCngh-AA&list=PLQL848PEHm37Tu-o1ga64bJ9k1eR6-yWs Taka wersja filmu ukazała się na dvd w serii Mistrzowie Polskiego Kina.
http://forum.kinopolska.pl/viewtopic.php?p=79277&sid=b4d9459eceb5ba25fd10f60a6d3a0096
EDIT:
Postaram się do niniejszego posta dodawać kolejne tytuły, tak aby wszystkie były w jednym miejscu.