Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Rekonstrukcje cyfrowe na blu - ray od „Studio Filmowego Kadr”
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Jednak kolega Poral nie zaspał gruszek w popiele i umieścił w swoim serwisie zapowiedzi wydań BD od studio „KADR”. Smile
Czy filmy zostały przycięte („wykastrowane”)? Po pobieżnych analizach różnych zapowiedzi mam obawy, że w kilku przypadkach - owszem. A czego wytrawny koneser polskiego kina powinien oczekiwać?

- „Vabank” (1981) – AR w okolicach 1.37:1

- „Seksmisja” (1984) – AR w okolicach 1.37:1*

- „Poszukiwany, poszukiwana” (1973) – AR w okolicach 1.37:1

- „Nie lubię poniedziałku” (1971) – AR w okolicach 1.66:1 (?). Postawiłem znak zapytania, gdyż w tym jednym przypadku nie pamiętam z kina przybliżonego OAR.

- „Kanał” (1957) – AR w okolicach 1.37:1

- „Noce i dnie” - klasyczne Open Matte. Dzięki prywatnej korespondencji z operatorem kamery (prof. Grzegorzem Kędzierskim) potwierdziłem na forum, że obraz Jerzego Antczaka był polskim debiutem formatu Super 35.

- „Brunet wieczorową porą” (1976) – AR w okolicach 1.40:1

- „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” (1978) – AR w okolicach 1.37:1

- „Nie ma róży bez ognia” (1974) – AR w okolicach 1.44:1

Na marginesie – niżej znajdziemy informację jakby potwierdzającą OAR w przypadku „Nie ma róży…”. A jak będzie faktycznie po kupieniu płyty?
https://www.blu-ray.com/movies/Nie-ma-roAy-bez-ognia-Blu-ray/255086/


* Na przykładzie „Seksmisji” chciałem ukazać bezsens kastrowania filmów. Niestety, dawny klip zniknął z sieci (jak i wiele innych materiałów tego typu).

Daras napisał:
Seksmisja" - rekonstrukcja cyfrowa, czyli: Jak zepsuć film? http://www.youtube.com/watch?v=6YtcewZWaNk
Ten klip potwierdza moje obawy i sugeruje, że „Seksmisja” po rekonstrukcji może być przycięta do formatu 16:9 (?) http://www.youtube.com/watch?v=8T-GCngh-AA&list=PLQL848PEHm37Tu-o1ga64bJ9k1eR6-yWs Taka wersja filmu ukazała się na dvd w serii Mistrzowie Polskiego Kina.


http://forum.kinopolska.pl/viewtopic.php?p=79277&sid=b4d9459eceb5ba25fd10f60a6d3a0096

EDIT:
Postaram się do niniejszego posta dodawać kolejne tytuły, tak aby wszystkie były w jednym miejscu.
(05-12-2019, 00:31)Daras napisał(a): [ -> ]- „Nie lubię poniedziałku” (1971) – AR w okolicach 1.66:1 (?). Postawiłem znak zapytania, gdyż w tym jednym przypadku nie pamiętam z kina przybliżonego OAR.

Raczej na bank ten film nie był standardowym 4:3 z uwagi na fakt pokazania skali wydarzeń, no i przestrzeni miasta. Myślę, że 1.66 jest dobrym założeniem, zwłaszcza, że nasi filmowcy raczej nie gustowali wtedy na co dzień w pełnej panoramie.

Aha, nie lepiej w wiadomym temacie to umieścić?
(05-12-2019, 02:59)Mefisto napisał(a): [ -> ]
(05-12-2019, 00:31)Daras napisał(a): [ -> ]- „Nie lubię poniedziałku” (1971) – AR w okolicach 1.66:1 (?). Postawiłem znak zapytania, gdyż w tym jednym przypadku nie pamiętam z kina przybliżonego OAR.

Raczej na bank ten film nie był standardowym 4:3 z uwagi na fakt pokazania skali wydarzeń, no i przestrzeni miasta. Myślę, że 1.66 jest dobrym założeniem, zwłaszcza, że nasi filmowcy raczej nie gustowali wtedy na co dzień w pełnej panoramie.

Aha, nie lepiej w wiadomym temacie to umieścić?

Chyba już nawet antyczne dvd z tym filmem było lekko panoramiczne, a wtedy raczej nie robiono takich konwersji z 4:3.
Problem jest otwarty. Sprawdzałem wydania zachodnie DVD od studio „KADR” i miewały one OAR. Zatem w przypadku „Nie lubię poniedziałku” bliższy jestem przypuszczeniom kolegów. Z uwagi na promocję „kwitnącej” stolicy socjalistycznego państwa, twórcy filmu mogli zastosować tak zwaną panoramę europejską, czyli AR 1.66:1. Pamiętajmy również aby nie wierzyć ślepo danym z IMDb. Widziałem tam sporo nieścisłości.

Mefisto – uznałem, że warto jednak założyć odrębny temat o płytach „KADRU”. Przecież można tu będzie dyskutować wszystkie kwestie, nie tylko te związane z aspectem ratio.
(05-12-2019, 13:11)Daras napisał(a): [ -> ]uznałem, że warto jednak założyć odrębny temat o płytach „KADRU”. Przecież można tu będzie dyskutować wszystkie kwestie, nie tylko te związane z aspectem ratio.

Miałem na myśli kontynuowanie tego wątku: kolekcja-polskich-klasykow-na-blu-ray-z-okazji-50-lat-studia-tor, bo to w sumie za jedno. Ale może faktycznie lepiej wyszczególnić. Ewentualnie zescalić oba jako polskie rekonstrukcje filmowe i tyle.
Według informacji z okładek jest nieco lepiej niż myślałem. Połowa z czterech tytułów, jeśli nie ma błędów, ma oryginalny obraz i wszystkie posiadają dźwięk PCM a nie DD jak poprzednie wydania od studia TOR.

Poszukiwany, poszukiwana 1.78:1 (16:9)
Brunet wieczorową porą 1.37:1 (4:3) OAR
Nie ma róży bez ognia 1.78:1 (16:9)
Co mi zrobisz jak mnie złapiesz? 1.37:1 (4:3) OAR

Ciekawe jak wygląda jakość obrazu. Oby i tu pozytywnie nas zaskoczyli.

I są juz pierwsze informacje:


Cytat:Tak jak pisałem dostałem paczkę na 1 ogień poszedł "Brunet wieczorową porą"
Pierwsze co się rzuca w oczy to AR chyba przez większość filmu 4:3 ale też chyba 1.66, nie ma koszmarnego 16x9 oraz mamy bardzo wysoki bitrate u mnie na odtwarzaczu podaje 35Mbps i nie spada poniżej 30Mbps , ścieżka audio i tutaj kolejny plus ode mnie PCM stereo bitrate chyba stały 1536 chodź u mnie , dodatków brak, płytka BD25. Ogólnie jestem zaskoczony że z pamiętnej emisji w TVP w ciemnych scenach nie jest czarny pastelowy tylko coś wreszcie widać.
Małe porównanie BD vs TVP2Witam
[Obrazek: 4745491327054092.jpg] [Obrazek: 7811231327054099.jpg]
[Obrazek: 661a751327054111.jpg] [Obrazek: a898b11327054121.jpg]
[Obrazek: a455951327054139.jpg] [Obrazek: 6298621327054161.jpg]


menu
[Obrazek: 800f071327054208.jpg]

garść screenów
[Obrazek: 2938f21327054315.jpg] [Obrazek: 90652b1327054353.jpg] [Obrazek: 3854d41327054385.jpg] [Obrazek: a8849d1327054406.jpg]



BDINFO
DISC INFO:

Disc Label: BRUNET WIECZOROWA PORA
Disc Size: 26,497,614,233 bytes
Protection: AACS
Extras: BD-Java, 50Hz Content
BDInfo: 0.7.5.5

PLAYLIST REPORT:

Name: 00003.MPLS
Length: 1:31:24.800 (h:mConfused.ms)
Size: 26,183,190,528 bytes
Total Bitrate: 38.19 Mbps

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-4 AVC Video 34724 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Polish 1536 kbps 2.0 / 48 kHz / 1536 kbps / 16-bit

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 20.165 kbps

GORĄCO POLECAM TO WYDANIE!!!!!!!!

PS Chyba pierwszy raz nie mogę się doczepić do wydania po rekonstrukcji Big Grin


Cytat:"Co mi zrobisz jak mnie złapiesz"
Podobnie jak poprzednik bitrate ~35Mbps AR 4:3 oraz 1.66, dźwięk PCM 2.0, napisy angielskie, dodatków brak, nośnik BD25.

BD vs TVP
[Obrazek: 1c963b1327056046.jpg] [Obrazek: d00f8a1327056065.jpg]
[Obrazek: b3fa601327056090.jpg] [Obrazek: 5c96e91327056114.jpg]
[Obrazek: 16c9851327056146.jpg] [Obrazek: 1781061327056174.jpg]
[Obrazek: 7126031327056204.jpg] [Obrazek: 4de6361327056227.jpg]

menu
[Obrazek: 065be31327056057.jpg]

garść screenów
[Obrazek: 5044631327056089.jpg] [Obrazek: 5754f61327056109.jpg] [Obrazek: 2cf6791327056162.jpg] [Obrazek: c0e75f1327056180.jpg] [Obrazek: d760571327056198.jpg]

BDInfo
DISC INFO:

Disc Label: CO MI ZROBISZ JAK MNIE ZLAPIES
Disc Size: 21,350,628,594 bytes
Protection: AACS
Extras: BD-Java, 50Hz Content
BDInfo: 0.7.5.5

PLAYLIST REPORT:

Name: 00003.MPLS
Length: 1:40:02.800 (h:mConfused.ms)
Size: 20,900,026,368 bytes
Total Bitrate: 27.85 Mbps

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-4 AVC Video 24816 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Undetermined 1536 kbps 2.0 / 48 kHz / 1536 kbps / 16-bit

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 21.879 kbps

Jak dla mnie nic dodać nic ująć tylko kupować!

Cytat:"Poszukiwany, poszukiwana"
Tutaj niestety wydanie jak dla mnie co najwyżej poprawne. Bitrate na poziomie 35Mbps, dźwięk PCM stereo, napisy angielskie, nośnik BD25, dodatków brak.
Wychodzi na to że mam najsłabsze wydanie jak do tej pory, proporcje obrazu niestety 1.85 czyli 16x9, obraz moim subiektywnym zdaniem jest mało"ostry", w ciemnych scenach ciężko o detale dokładnie to samo wydanie tylko z adekwatnie większym bitrate co leciało już w telewizji :/

Małe UWAGI!
Wracają do proporcji obrazu, nic już z tego nie rozumiem Studio Kadr na YT https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g przedstawia urywek po rekonstrukjcji 4:3 a wydaje 16:9 ehhh BRAK SŁÓW NA TAKIE ZAGRANIA!!

BD vs PolsatFilm
[Obrazek: f5b1bb1327057748.jpg] [Obrazek: e22a951327057769.jpg] [Obrazek: 0d15981327057783.jpg] [Obrazek: 7c423c1327057792.jpg]
[Obrazek: c751c61327057808.jpg] [Obrazek: f7de0b1327057816.jpg]

menu
[Obrazek: 604f9b1327057763.jpg]

garść screenów

[Obrazek: b6c0a91327057829.jpg] [Obrazek: 16b5641327057846.jpg] [Obrazek: 0b76891327057877.jpg] [Obrazek: 9d43191327057890.jpg] [Obrazek: 9eab791327057906.jpg] [Obrazek: a5974f1327057917.jpg] [Obrazek: f8009c1327057934.jpg]

BDInfo
DISC INFO:

Disc Label: POSZUKIWANY POSZUKIWANA
Disc Size: 24,335,331,762 bytes
Protection: AACS
Extras: BD-Java, 50Hz Content
BDInfo: 0.7.5.5

PLAYLIST REPORT:

Name: 00003.MPLS
Length: 1:23:52.200 (h:mConfused.ms)
Size: 23,872,745,472 bytes
Total Bitrate: 37.95 Mbps

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-4 AVC Video 34461 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Polish 1536 kbps 2.0 / 48 kHz / 1536 kbps / 16-bit

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 21.150 kbps
Presentation Graphics Polish 32.236 kbps

Cytat:"Nie lubię poniedziałku"
Nośnik BD25, audio PCM 2.0, napisy angielskie, dodatków brak, AR 16:9, bitrate obrazu 35Mbps.
Zazwyczaj piętnuje wszelkie kastrowania i ponowne kadrowania do innych proporcji niż oryginale, ale tutaj muszę się przyznać że nie przeszkadza mi taka wersja być może dlatego że jedyną wersję jaką widziałem to właśnie 16:9. Ostrość nie jest taka rewelacyjna jak w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" czy "Brunet wieczorową porą", ale jest dużo lepsza niż "Poszukiwany, poszukiwana". Kolorystyka przypadła mi do gustu nie jest pastelowa ponownie wysoki bitrate!

garść screenów
[Obrazek: 8d9c811327061047.jpg] [Obrazek: bae5a71327061062.jpg] [Obrazek: a2e69e1327061089.jpg] [Obrazek: 1b2a0d1327061123.jpg] [Obrazek: e73b711327061167.jpg] [Obrazek: 38b71c1327061188.jpg] [Obrazek: 7d7c871327061222.jpg] [Obrazek: 1dd5df1327061239.jpg] [Obrazek: 0d8e8a1327061252.jpg]

menu
[Obrazek: 7c85cb1327061022.jpg]

BDInfo
DISC INFO:

Disc Label: NIE LUBIE PONIEDZIALKU
Disc Size: 29,038,979,381 bytes
Protection: AACS
Extras: BD-Java, 50Hz Content
BDInfo: 0.7.5.5

PLAYLIST REPORT:

Name: 00003.MPLS
Length: 1:39:38.040 (h:mConfused.ms)
Size: 28,544,495,616 bytes
Total Bitrate: 38.20 Mbps

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-4 AVC Video 34715 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Polish 1536 kbps 2.0 / 48 kHz / 1536 kbps / 16-bit

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 16.806 kbps
Presentation Graphics Polish 19.513 kbps


Blu-ray vs HDTV

[Obrazek: 46452c1327061833.jpg] [Obrazek: a74ec71327061837.jpg] [Obrazek: 40d4bb1327061842.jpg] [Obrazek: 9b6b731327061845.jpg] [Obrazek: 9687501327061847.jpg] [Obrazek: 1220561327061848.jpg]

Cytat:Zwiastun DMMS vs BD
[Obrazek: 7a98e61327061707.jpg] [Obrazek: 55e2bb1327061717.jpg] [Obrazek: f60f331327061723.jpg] [Obrazek: 0e19a21327061729.jpg] [Obrazek: 1889e11327061746.jpg][Obrazek: 5a29671327061767.jpg]

a teraz porównanie urywek rekonstrukcji 4:3 z oficjalnego kanału YT Studia Kadr vs BD
[Obrazek: 6346a11327061763.jpg] [Obrazek: 4fb53b1327061772.jpg] [Obrazek: d74a9f1327061781.jpg] [Obrazek: d24d831327061795.jpg] [Obrazek: 47d3821327061811.jpg][Obrazek: 61f6741327061804.jpg]

http://www.forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=7&start=1428
Kompresja dużo lepsza (nie piszę o cyferkach lecz tym co widać na ekranie) niż te wypusty od Studio Blu, ale dla pełnego oglądu chciałoby się zobaczyć więcej kadrów z ciemnych scen Smile No i plusik za dźwięk LPCM.

O co jednak chodzi z tym zmiennym AR w Brunet wieczorową porą (1.61:1 i 1.40:1) i Co mi zrobisz jak mnie złapiesz (1.57:1 i 1.37:1)
Pewnie Nolan maczał palce przy tych wydaniach Wink
A Marian dalej wkleja... i dobrze Smile

I weź tu pochwal, a za chwilę zjazd na ziemię - w Poszukiwany, poszukiwana i Nie lubię poniedziałku na tych kadrach jednak kompresja na wyraźnie niższym poziomie. Porównanie do zwiastuna DMMS wypada dość blado. No i oba to kastraty.
Z tym „przekadrowaniem” to jakaś szajba! Czy faktycznie wszystko musi być robione pod Januszów? Szok! Po prostu szok.

Pobieżna lektura słowników nie pozostawia złudzeń: REKONSTRUKCJA oznacza odtworzenie czegoś zniszczonego, także nieistniejących detali! Czy odnowienie np. rzeźby jakiejś postaci, a następnie upublicznienie jej bez stóp, nazwiemy dziełem zrewitalizowanym???
Edycje wykastrowane nie mieszczą się w definicji obrazów zrekonstruowanych. Są po prostu zniszczone!

Szkoda, ale muszę ograniczyć kolejne plany zakupowe. Raczej nie zamienię ksywy Daras na Janusz.
Do dupy z takimi "rekonstrukcjami".
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37