21-11-2020, 11:53
Polskiej wersji językowej na BD nigdy nie było i zapewne tak już zostanie.
W Niemczech, Francji, UK i USA z okazji 30. rocznicy wyszedł/wychodzi kolejny remaster Pamięci absolutnej, tym razem również na UHD (Dolby Vision & Atmos).
Wydanie BD
Steelbook (1x UHD + 2x BD)
5 płytowa kolekcjonerka (1x UHD, 2x BD, 2x CD z soundtrackiem)
Skan BDInfo:
Na caps-a-holic pokazały się już screeny porównawcze więc można zerknąć czego mniej więcej można się spodziewać w stosunku do poprzednich wydań.
I cosik ode mnie. Po lewej BD (Mind-Bending Edition) vs UHD po konwersji do SDR/Rec.709.
To które wydanie Wam najbardziej pasuje pod względem kolorków ? Widziałem tylko te dwa powyżej i jak dla mnie UHD zdecydowanie wygrywa, również pod względem poziomów czerni i kontrastu.
Niestety z tego co widzę to StudioCanal zakończył współpracę z Fidelity in Motion (czyt. Davidem Mackenzie) więc w tym przypadku mamy powrót do mizerii pod względem kompresji obrazu i wynikających z tego różnego rodzaju mankamentów, szczególnie w HDR10.
Już na początku filmu wita nas posteryzacja na tle nieba, następnie ósmy rozdział i divixowy kilkunastosekundowy fragment lądowania na Marsie, poza tym w trakcie całego filmu tu i ówdzie co uważne osoby mogą zaobserwować czerwonawe przebarwienia będące efektem kiepskiej kompresji kanału chrominacji.
W Dolby Vision te fragmenty filmu prezentują się duuuużo lepiej, ale nie idealnie.
W Niemczech, Francji, UK i USA z okazji 30. rocznicy wyszedł/wychodzi kolejny remaster Pamięci absolutnej, tym razem również na UHD (Dolby Vision & Atmos).
Wydanie BD
Steelbook (1x UHD + 2x BD)
5 płytowa kolekcjonerka (1x UHD, 2x BD, 2x CD z soundtrackiem)
Skan BDInfo:
Kod:
PLAYLIST REPORT:
Name: 00010.MPLS
Length: 1:53:16.708 (h:m:s.ms)
Size: 63,589,355,520 bytes
Total Bitrate: 74.85 Mbps
(*) Indicates included stream hidden by this playlist.
VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 53997 kbps 2160p / 24 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 3113 kbps (5.45%) 1080p / 24 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020
AUDIO:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Dolby TrueHD/Atmos Audio English 3848 kbps 7.1+11 objects / 48 kHz / 3464 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1-EX / 48 kHz / 384 kbps)
DTS Audio English 768 kbps 2.0 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS-HD Master Audio French 2231 kbps 5.1 / 48 kHz / 2231 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio German 2388 kbps 5.1 / 48 kHz / 2388 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
LPCM Audio German 2304 kbps 2.0 / 48 kHz / 2304 kbps / 24-bit
DTS Audio English 256 kbps 2.0 / 48 kHz / 256 kbps / 24-bit
* DTS Audio Spanish 768 kbps 2.0 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
SUBTITLES:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics French 23.511 kbps
Presentation Graphics German 27.043 kbps
Presentation Graphics English 28.269 kbps
Presentation Graphics French 48.923 kbps
Presentation Graphics German 51.4 kbps
* Presentation Graphics Spanish 23.828 kbps
Na caps-a-holic pokazały się już screeny porównawcze więc można zerknąć czego mniej więcej można się spodziewać w stosunku do poprzednich wydań.
I cosik ode mnie. Po lewej BD (Mind-Bending Edition) vs UHD po konwersji do SDR/Rec.709.
To które wydanie Wam najbardziej pasuje pod względem kolorków ? Widziałem tylko te dwa powyżej i jak dla mnie UHD zdecydowanie wygrywa, również pod względem poziomów czerni i kontrastu.
Niestety z tego co widzę to StudioCanal zakończył współpracę z Fidelity in Motion (czyt. Davidem Mackenzie) więc w tym przypadku mamy powrót do mizerii pod względem kompresji obrazu i wynikających z tego różnego rodzaju mankamentów, szczególnie w HDR10.
Już na początku filmu wita nas posteryzacja na tle nieba, następnie ósmy rozdział i divixowy kilkunastosekundowy fragment lądowania na Marsie, poza tym w trakcie całego filmu tu i ówdzie co uważne osoby mogą zaobserwować czerwonawe przebarwienia będące efektem kiepskiej kompresji kanału chrominacji.
W Dolby Vision te fragmenty filmu prezentują się duuuużo lepiej, ale nie idealnie.