Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: HAL 9000: Archiwum
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Witam.
Na forum zarejestrowałem się w 2019 roku, najczęściej korzystam z filmoskopu, gdzie systematycznie uzupełniam swoją kolekcję:
FilmoSkop
Przed założeniem tematu na forum, powstrzymywało mnie, wrodzone lenistwo i przede wszystkim, brak jakiegoś sensownego sprzętu do robienia zdjęć.
W przeszłości, jak pewnie większość z nas, interesowałem się trochę fotografią, ale to było jeszcze w czasach analogowych - moim ulubionym "efektem" był efekt "przepalenia":
[Obrazek: 82oOxhf.jpg]
W tym wypadku, gdyby nieumiejętnie zastosować HDR, bez konsultacji z autorem zdjęcia, mogłoby dojść do rękoczynów.
Kiedyś jak dożyję do emerytury, to pewnie zacznę przygodę z fotografią na nowo, tak się przynajmniej łudzę, a wracając do tematu, zdałem sobie sprawę, że jeżeli teraz, natychmiast, nie założę tematu z tym co mam pod ręką (GoPro), to nigdy go nie założę, więc z góry przepraszam za jakość zdjęć.
W najbliższym czasie nie będzie zdjęć całości, a jedynie mogą się pojawić wątki tematyczne np. o ulubionych reżyserach itp.

STYCZEŃ
Przygody barona Munchausena
[Obrazek: QM3pKHum.jpg]

Najmłodszy nabytek, premiera 03.01.2023.
Od bardzo dawna chciałem mieć ten film, więc nie czekałem na promocję (25$) i kupiłem za 35$.
Świetny transfer, na żywo w ruchu wygląda jeszcze lepiej niż na caps-a-holic
Był mały stresik w oczekiwaniu na to w jakim stanie dojadą płyty, ale na szczęście zarówno płyty jak i opakowanie dotarły w stanie idealnym.

[Obrazek: wdVotJo.jpg]

Sony Pictures Classics: 30th Anniversary Collection
[Obrazek: c9Mg6e0.jpg]
[Obrazek: RWfXOXo.jpg]
[Obrazek: oKydHrl.jpg]
Tutaj też były pewne obawy o "stan techniczny", ostatecznie okazało się, że 2 filmy - "Punki z Salt Lake City" i " Przyczajony tygrys, ukryty smok" -  miały mikroryski, na szczęście bez wpływu na oglądanie.
Europa jest rozpieszczana, póki co.

Pozostałe wydania z USA:
[Obrazek: mRjLyrd.jpg]
Adaptacja - dźwięk i napisy PL.

Hiszpańska styczniowa promocja i w większości lżejsze gatunkowo filmy. Uzupełnianie MCU itp.
[Obrazek: d70XggW.jpg]

Do koszyka wpadła też Anihilacja (BD):
[Obrazek: d6HtkYWm.jpg]

Lubię ten film i mam już UHD, ale pomyślałem, że może kiedyś przyda mi się wersja z PL.

Na koniec chciałbym polecić jeden film, który przypadkowo odkryłem dzięki kolekcji SONY.
Oglądamy dziesiątki, setki filmów, jedne lepsze inne gorsze, więc mamy świadomość, że arcydzieła to rzadkość, a właśnie taką perełką, jednym z najznakomitszych filmów  XXI wieku jest Synecdoche, New York
Wstyd przyznać, ale nie tylko nie znałem tego filmu, ale nawet o nim nie słyszałem.
To mi dało do myślenia, że muszę dokładniej sprawdzać, kto jest reżyserem, scenarzystą i pilnować, pilnować i śledzić takich artystów jak Charlie Kaufman.
Nie wiem jak z dostępnością "Synekdochy". Filmoskop pokazuje, że 3 osoby mają ten film na DVD z PL.
W każdym razie zachęcam miłośników dobrego kina, zwłaszcza tych, co lubią nieco ambitniejsze filmy, do szukania i nie ważne czy to będzie VHS czy jakaś "kopia cyfrowa", musicie to zobaczyć.



No i git, czekałem na ten dzień bo kupujesz sporo interesującego mnie dobra, a poza tym lubię Cię czytać i uważam, że zbyt rzadko udzielasz się na forum, więc liczę, że przy okazji tego wątku trochę się to poprawi Big Grin
Ale do rzeczy...

(29-01-2023, 16:19)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]moim ulubionym "efektem" był efekt "przepalenia":
W tym wypadku, gdyby nieumiejętnie zastosować HDR, bez konsultacji z autorem zdjęcia, mogłoby dojść do rękoczynów.

Byłbyś w stanie trochę pójść na ustępstwa w tym względzie, biorąc pod uwagę nowe narzędzia jakie daje HDR, czy raczej nie bardzo?

(29-01-2023, 16:19)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Do koszyka wpadła też Anihilacja (BD):
Lubię ten film i mam już UHD, ale pomyślałem, że może kiedyś przyda mi się wersja z PL.

A od czego masz OPPO? Smile

Też przyznam się bez bicia, że nie jest mi znany "Synecdoche, New York" i jesteś kolejną osobą, która poleca zaznajomić się z tym filmem. Napisz coś o obrazie jak się prezentuje wydanko 4K, itd.
Escape from Alcatraz tak słabo z DNR i kompresją (niebo) jak to na dvdbeaver i forum blu-ray.com piszą, czy może DV tutaj robi znaczącą różnicę?

I przy okazji może trochę głupie pytanie, ale mimo wszystko zapytam - w jaki sposób sprawdzasz stan płyt, tzn. przy jakim świetle? Smile
To ja ze standardową prośbą. Robisz fotki gdzie jest prezentowane jedno wydanie to proszę wstawiaj je również do galerii wydania w filmoskopie Smile
Bardzo ciekawie prezentuje się ta kolekcja od Sony. Szkoda, że tym razem Sony nie zadbało o PL Sad
(29-01-2023, 17:42)Kirek napisał(a): [ -> ]Szkoda, że tym razem Sony nie zadbało o PL Sad

Nie było na to szans, bo do większości tych filmów Sony nawet nie ma praw poza USA, stąd też są tam tylko angielskie napisy.
Wyjątek stanowią Still Alice, Tamte dni, tamte noce i Przyczajony, w których pl wersja (i wiele innych) mogłaby być na płycie, ale z jakiegoś względu im się nie chciało.
Kirek, nie wrzucałem fotek, bo czekałem (serio) na Twoją aprobatę. Jeżeli uważasz, że faktycznie można takie wrzucać, to oczywiście będę uzupełniał.

misfit, dzisiaj są niesamowite możliwości obróbki zdjęć, wręcz kosmiczne, jak ktoś jest perfekcjonistą lub pasjonatem, to ma duże pole do popisu. Oczywiście, że chętnie korzystałbym z nowych technologii, ale akurat "przepalenie", to celowy efekt, który bym zachował. Najłatwiej było to uzyskać robiąc zdjęcia w bardzo słoneczny dzień, w ciemnych pomieszczeniach, wówczas światło wlewało się do pomieszczenia. Chodziło też o to, żeby maskować to, co znajduje się "za oknem".
Wykorzystam dwie fotki, które wrzucałeś na forum:
Pierwsza jest dla mnie interesująca, jako zdjęcie, bo ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, a przez to nabiera takiego pseudoartystycznego charakteru.
[Obrazek: MECEGYL_t.png]

Druga natomiast, jest bardziej poprawna, czyli nudna.
[Obrazek: MECEGYI_t.png]

Oczywiście, to są fragmenty filmu i jeżeli te przepalenia powstały z katastrofalnego błędu i ułomności BD, to jest to czysty skandal - żeby była jasność.

Co do OPPO, to oczywiście nieustannie dostarcza mi napisy w kolorze żółtym, ale zdarza się czasem, że oglądam coś  w innej lokacji i tam działa XBOX.

Jeżeli chodzi o obraz w "Synecdoche, New York", to niewiele mogę powiedzieć, bo było to dla mnie prawdziwe wydarzenie artystyczne i pochłonęło mnie bez reszty, ale gdyby cokolwiek odbiegało od standardów, a oglądam teraz głównie UHD, to pewnie bym zauważył. Wiem, że lubisz, Lyncha, Bergmana itp. więc nie będziesz miał kłopotów z odbiorem tego filmu, oj nie.
Wszystkie filmy z tego boxu, trzymają dobry poziom, zarówno artystyczny jak i techniczny. "Kręgosłup diabła", "Synekdocha, Nowy Jork" i "Motyl Still Alice" to podobno "Upscaled 4K", ale bardzo przyzwoite, jedynie początek "Still Alice" (kolacja) mnie przeraził, bo wyglądało to bardzo niedobrze jak kiepskie SD, nie wiem dlaczego, czy to optyka, czy coś innego, ale później już było OK.

Na temat "Escape from Alcatraz" tyle się naczytałem złych rzeczy, że początkowo nie miałem w planach zakupu, jednak przekonały mnie głosy, że i tak jest lepsze od BD i raczej nie będzie już nic lepszego. Mam też duży sentyment do tego filmu, bo to był mój pierwszy film o ucieczce z więzienia i jak byłem dzieckiem zrobił na mnie wrażenie. Wczoraj go obejrzałem i nie taki diabeł straszny, wyglądało to dużo lepiej niż się spodziewałem, z kompresją nie było problemów (Panasonic?, DV?), a specjalnie patrzyłem w niebo i w siatkę na spacerniaku, było kilka "miękkich" ujęć i mógł być tam DNR, ale mnie to nie raziło, największym dostrzegalnym problemem jest zmiana kolorystyki pod koniec niektórych ujęć, tak jakby gorszy stan techniczny taśmy filmowej czy coś w tym stylu, kolory z soczystych ładnych stawały się blade na chwilę przed cięciem.
Oczywiście jak zestawimy to np. z "Adaptacją" to inna klasa, ale jak najbardziej oglądalny dla mnie i kupiłem poniżej 20$ więc nie żałuję.


Wiem o co chodzi w pytaniu o światło, zastanawiasz się czy mam szczęście do wydań "Made in Mexico", czy jestem ślepy Big Grin
Mam nadzieję, że to pierwsze, bo światło jest różne, ale w razie czego mam też dostęp do mikroskopu, więc może kiedyś dla zabawy wrzucę płytę pod szkło Big Grin
(29-01-2023, 23:10)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Kirek, nie wrzucałem fotek, bo czekałem (serio) na Twoją aprobatę. Jeżeli uważasz, że faktycznie można takie wrzucać, to oczywiście będę uzupełniał.
Daj spokój Smile. Uważam, że każda fotka jest lepsza od żadnej. Czasami jak mam wątpliwości co do danych w filmoskopie to szukam tyłów okładek np na ebay i stamtąd to dopiero potrafią być potworki ale jak nie ma lepszych to i taką wstawiam do filmoskopu, ważne żeby czytelna była.
Już dodałem Smile
(29-01-2023, 23:10)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Oczywiście, że chętnie korzystałbym z nowych technologii, ale akurat "przepalenie", to celowy efekt, który bym zachował.

Wyczuwam jednak pewną niekonsekwencję - pamiętasz 12 małp, którymi zachwycałeś się od pierwszych sekund filmu i pisałeś, że nie wyobrażasz sobie powrotu do SDR, czy coś takiego? Przepalenia we flashbackach były celowym efektem, a w HDR pod tym względem jest dość olbrzymiasta zmiana (obie wersje zatwierdzone przez Gilliama). Czyli HAL, jako reżyser Małp, jednak zostawiłby te jasne obszary obrazu na podobnym poziomie co w wersji SDR? Smile

Co do Baaria - rozumiem mocno naeksponowane jasne obszary kadru jako środek artystyczny, ale są pewne granice rozsądku. I nie chodzi mi konkretnie o ten czy inny kadr, ale całość filmu, która prezentuje się mniej więcej tak jak na załączonym przez ciebie obrazku. Zresztą tutaj jak na mój nos to jednak nie wizja Tornatore, a spartolony transfer na BD z nieprawidłowym zakresem dynamiki, bo także detale w ciemnych obszarach są masakrycznie przycięte w całości filmu.

Co do porysowanych płyt to bardziej chodziło mi czy z reguły przeglądasz je przy świetle dziennym czy sztucznym. Niedawno postanowiłem dokładniej sprawdzić też moje wcześniejsze zakupy z USA - a trochę ich w 2020-2021 roku nakupowałem - i tylko utwierdziłem się w swoim postanowieniu o czasowym banie na zakupy z USA. Za droga to dla mnie zabawa aby jeszcze tolerować mniej lub bardziej porysowane płyty w co drugim czy trzecim przypadku.
Ale są pewne odstępstwa od tej reguły - ostatnio trafiłem na gościa, który rozczłonkował ten zestawik Sony i sprzedawał filmy osobno. Ostatecznie z czterech interesujących mnie filmów mógł mi sprzedać dwa z gwarancją, że nie ma na nich żadnych zarysowań. Możesz strzelać, które to dwa, tylko nie zaglądaj do filmoskopu, bo wtedy zagadka będzie prosta Wink W razie czego rozwiązanie wkrótce w moim temacie.

PS. Przypomnij mi z którego roku masz Panasa? HZ czy JZ?
(30-01-2023, 10:28)misfit napisał(a): [ -> ]Wyczuwam jednak pewną niekonsekwencję - pamiętasz 12 małp, którymi zachwycałeś się od pierwszych sekund filmu i pisałeś, że nie wyobrażasz sobie powrotu do SDR, czy coś takiego? Przepalenia we flashbackach były celowym efektem, a w HDR pod tym względem jest dość olbrzymiasta zmiana (obie wersje zatwierdzone przez Gilliama). Czyli HAL, jako reżyser Małp, jednak zostawiłby te jasne obszary obrazu na podobnym poziomie co w wersji SDR? Smile

Wszystko się zgadza, pamiętajmy że jest inna tolerancja na zdjęcie, a inna na film, to co fajnie wygląda na zdjęciu itd.

12 małp wygląda teraz pięknie i akurat flashbacki mogły zostać nieco bardziej przepalone, coś między SDR a HDR, ale to już szczegóły, w starym transferze były przepalenia w normalnych scenach i brzydka poświata, taka biała mgiełka, która niszczyła kolorystykę scen.
Więc raz jeszcze podkreślę, że jestem fanem przepaleń w moich prywatnych zdjęciach, a nie w filmach  Tongue

Płyty sprawdzam jak tylko paczka przyjdzie, więc w różnym świetle, nie mam specjalnej procedury czy specjalistycznej latarki, obracam płytę pod różnymi kątami i to raczej działa, bo w tym samym pudełku jedna płyta ma widoczne ryski inna nie, a najważniejsze że później gra.

Strzelam, że zamówiłeś "Biegnij Lola, biegnij" i "Miasto zaginionych dzieci", ale chyba je zapowiedziano w Europie więc mogłeś wybrać jakieś mniej dostępne tytuły.

Sprawdzam.

Trafiłem 50%, bo będzie "Orlando" zamiast "Miasta" Big Grin

Świetne transfery, w tym zestawie HDR nie wali po oczach tylko zachowuje filmowy charakter, z wyjątkiem kilku linijek wklejonych angielskich napisów w "Tamte dni, tamte noce", gdzie na szczęście napisy z OPPO częściowo zasłoniły angielskie i wyglądało to niemal tak:

[Obrazek: zacmienie%20slonca.jpg]

Księżyc to napisy z OPPO, słońce to wklejone angielskie.

Mam HZ2000, z pomysłu zakupu JZ zrezygnowałem po tym jak Vincent stwierdził, że ma gorszy obraz na nowym procku, a gry mnie tak nie kręcą.
(30-01-2023, 16:41)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]12 małp wygląda teraz pięknie i akurat flashbacki mogły zostać nieco bardziej przepalone, coś między SDR a HDR, ale to już szczegóły, w starym transferze były przepalenia w normalnych scenach i brzydka poświata, taka biała mgiełka, która niszczyła kolorystykę scen.

Dla mnie jest git jak jest, a na UHD szczególnie mokro mi się zrobiło z powodu wyglądu ziarna Wink Przy porównywaniu obrazu zdziwiła mnie też daleka od ideału kompresja obrazu w BD z 2018 roku od Arrow. Nie wiem czemu zakodowałem sobie w głowie, że to była Davidowa robota, ale jednak nie...

(30-01-2023, 16:41)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Strzelam, że zamówiłeś "Biegnij Lola, biegnij" i "Miasto zaginionych dzieci", ale chyba je zapowiedziano w Europie więc mogłeś wybrać jakieś mniej dostępne tytuły.

Sprawdzam.

Trafiłem 50%, bo będzie "Orlando" zamiast "Miasta"

"Miasto" też chciałem, ale gościu odpisał mi, że ma ryski to podziękowałem. No i fajnie się złożyło, że chwilę później Francuzi zapowiedzieli swoje wydanko - popsuć humor może mi tylko słaba komprecha Big Grin

(30-01-2023, 16:41)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Świetne transfery, w tym zestawie HDR nie wali po oczach tylko zachowuje filmowy charakter

Widziałem już oba i potwierdzam. Zajebiście, że dożyliśmy czasów gdy taka jakość obrazu jest dostępna w zaciszu domowym.

(30-01-2023, 16:41)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Mam HZ2000, z pomysłu zakupu JZ zrezygnowałem po tym jak Vincent stwierdził, że ma gorszy obraz na nowym procku, a gry mnie tak nie kręcą.

A to szkoda Wink bo chciałem zapytać na ile wg. Ciebie ten krok wstecz w obróbce obrazu po przejściu Panasa na Mediateka jest odczuwalny na nośnikach (przejścia tonalne).
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34