Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Jaki telewizor wybrać? - Pytania i porady
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam jednak nadzieję, że da się to zmienić z poziomu samego filmu lub ew. telewizora bo nie wiem co mi zrobi OPPO w takiej sytuacji gdy wybiorę DV na wyjściu video - faktycznie puści strumień DV czy przekonwertuje HDR10 do DV... Big Grin
Heh, nie ma to ja mieć TV grubo ponad pół roku i dopiero teraz coś zauważyć Smile

Już wcześniej bawiłem się w porównywanie Dolby Vision z HDR10 (na początku iTunes vs UHD, ostatnio po kupnie Panasonica UB820 UHD vs UHD) ale skupiałem się na jasnych scenach, takich z dużą ilością nitów.

W zeszłym tygodniu przy okazji sprawdzania kilku scen z Man of Steela w oczy rzuciło mi się jak bardzo smoliste, scrushowane czernie są na iTunes i o ile mniej detali w ciemnych partiach obrazu widać w porównaniu z UHD. Nie przyszło mi do głowy że to ogólny problem (wcześniej podczas oglądania wielu filmów w DV na iTunes black crush nie rzucił mi się w oczy), sądzilem że dotyczy raczej tego tytułu, e wczoraj oglądając sceny z Ality w DV też zauważyłem spory black crush. Przełączyłem na HDR10 i co? O wiele lepiej, z detalami w cieniach. Wrzucam Black Panther i to samo.

Hmm.

Pytanie brzmi czy to kwestia braku kalibracji? Czy tego że tak jak w Dolby Vision spieprzone jest ucinanie najjaśniejszych detali na UB820 (a tak jak pisałem Apple TV robi imo to samo) tak samo problemem są detale w czerniach?

Na razie jest za jasno, ale wieczorem sprawdzę wbudowaną w TV aplikację Netfliksa pod tym kątem.
Napisałbym żebyś sprawdził na planszach testowych i będzie wszystko jasne, ale tego nie zrobię bo darmowych nigdzie nie ma, a z płatnymi też fajnie nie ma - liczyłem, że będą na Spears & Munsil UHD HDR Benchmark, ale też nie ma. Z DV jak na razie wszystko pod górkę Wink

Masz pod ręką jakąś zalecaną scenę z Ality (najlepiej z jej czasem występowania) gdzie widać najlepiej tego black crusha w DV ? Sprawdzę jutro u siebie na OPPO.
Dopytam jednak czy to testowane HDR10 było z aktywnym DMT ?
Bez DMT oczywiście, już na stałe rozstałem się z tą opcją.

Samiutki początek rozdziału 18, zanim Alita otwiera wrota, jak się wczyta od razu wciskaj pauzę Smile W Dolby Vision szczegóły podłogi, ściany i drzwi są w większości spowite w takiej czerni, że ledwo co widać. W HDR10 ujęcie też jest bardzo ciemne, ale wszystkie detale są doskonale widoczne.
A dobrze masz ustawioną jasność OLED w trybie Dolby Vision? Ten suwak mocno wpływa na jasność sceny i ewentualnie widoczność szczegółów.
A jak ma być ustawiona? Jak zwiększam jasność zeby wyciągnąć detale z czerni dostaję w zamian szare pasy.
Nie wiem jaki masz model. W moim zalecali ustawienie OLED na 30. Dla mnie było za ciemno i mam ustawione między 40-50 (zależy od filmu). W Aquamanie np. obniżałem pasek jasności bo wydawało mi się, że jest za jasno. W serii 9 podobno poszli po rozum do głowy i teraz w C9 ustawienie OLED na 100 daje taki sam efekt jak we wcześniejszych seriach OLED na 50. Ciężko tak powiedzieć w ciemno jaka wartość jest prawidłowa. U mnie od razu widać po odcieniu skóry. Pamiętam, że jak miałem ustawioną wartość na 50+ to w Star Trek Discovery ta murzynka wyglądała jakby miała białą skórę. Weź jakiś film co znasz i masz go w DV i patrz na kolor skóry. Jak się robi blada to jest za jasno. Jak czerwona to za ciemno.

Ewentualnie przełączaj się między DV / HDR10 aż ustawisz porównywalną jasność sceny.

(31-07-2019, 15:58)Mierzwiak napisał(a): [ -> ]Jak zwiększam jasność zeby wyciągnąć detale z czerni dostaję w zamian szare pasy

Upewnij się czy manewrujesz suwakiem OLED, a nie brightness. Jasność powinna być na 50.

Jak robi Ci się szary pas to możesz jeszcze spróbować zresetować ustawienia trybu wyświetlania do fabrycznych (np DV jasny). U mnie ostatnio w SDR po aktualizacji oprogramowania w TV miałem glitch, że czernie robiły się czerwonawe. Zresetowałem do fabrycznych tryb ISF brights i powyłączałem te wszystkie polepszacze. Czerń wróciła. Myślałem, że coś z matrycą się stało bo to nawet w dzień było widoczne.
To pisz "oświetlenie OLED" a nie "jasność", to dwie różne opcje Smile (choć oświetlenie OLED powinno się nazywać właśnie jasność, a jasność poziomem czerni ale to osobna kwestia) Tak, mam na 50. (B8)

Pod tym względem Alita w DV i HDR10 wygląda w zasadzie identycznie, ale w DV jest black crush.
(31-07-2019, 16:28)djgromo napisał(a): [ -> ]Nie wiem jaki masz model. W moim zalecali ustawienie OLED na 30. Dla mnie było za ciemno i mam ustawione między 40-50 (zależy od filmu).

Kto Ci tak zalecał ? W SDR oświetlenie OLED ustawiamy w zależności od warunków otoczenia, czyli inna wartość dla jasnego pomieszczenia, a inna dla ciemnego. I w przypadku tego drugiego wartość 30 może być optymalna (zależy od konkretnego egzemplarza), która w rezultacie da nam biel o jasności ~120 nitów.
Natomiast w HDR najlepiej zostawić oświetlenie OLED na wartości domyślne, czyli jak mniemam w B8 będzie to 100 w HDR10 i 50 w DV.

Natomiast to suwakiem jasność ustawiamy poziom czerni.
Ja nie nie pisałem o oświetleniu OLED dla SDR tylko dla Dolby Vision. W HDR i SDR mam ustawione na 100. Ogólnie 6-sta seria jest dosyć ciemna. Jasność na wykresie spada mocno powyżej APL sceny na poziomie 30%. Kolejne generacje utrzymywały znacznie wyższe wartości. C9 utrzymuje np. jasność nawet przy scenie z APL 70%, a takie to może tylko z Matrixa kojarzę jak Neo jest w białym pomieszczeniu.