Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Videodrome (1983) od Arrow
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Arrow zapowiedziało właśnie nową fale filmów zaplanowanych na sierpień. Wydadzą w końcu porządnie Videodrome , które ukazało się w zremasterowanej wersji od Criteriona kilka lat temu. Już z góry można spodziewać się  transferu o równie dobrym poziomie z całą masą interesujących dodatków. Samo filmidło to taki specyficzny odrażający horror - potworek który ma coś w sobie i przyciąga podobnie jak Scannersi od tego samego reżysera. Edycja będzie zawierać film na blu jak  i dvd oraz dodatkową płytę z czterema wczesnymi filmami Cronenberg'a.
[Obrazek: SHxvt4P.jpg]
Hailed by his contemporaries John Carpenter ("he's better than all of us combined") and Martin Scorsese ("no one makes films like he does") as a genius, Videodrome, was Cronenberg's most mature work to date and still stands as one of his greatest.

LIMITED EDITION CONTENTS:

   High Definition digital transfers of the uncut version of Videodrome and four of Cronenberg's early works
   Original uncompressed mono audio tracks for all films
   Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing for all films
   Limited Edition packaging, fully illustrated by Gilles Vranckx
   Limited Edition Exclusive Extras

VIDEODROME – BLU-RAY DISC 1 AND DVD DISC 2:

   Restored high-definition digital transfer of the unrated version, approved by director David Cronenberg and cinematographer Mark Irwin
   Audio commentary by Tim Lucas, the on-set correspondent for Cinefantastique Magazine and author of Videodrome: Studies in the Horror Film
   David Cronenberg and the Cinema of the Extreme – A documentary programme featuring interviews with Cronenberg, George A. Romero and Alex Cox on Cronenberg's cinema, censorship and the horror genre
   Forging the New Flesh – A documentary programme by filmmaker Michael Lennick on Videodrome's video and prosthetic make up effects
   Videoblivion: A brand new interview with cinematographer Mark Irwin
   A brand new interview with producer Pierre David
   AKA Jack Martin - Dennis Etchison, author of novelizations of Videodrome, Halloween, Halloween II and III and The Fog, discusses Videodrome and his observations of Cronenberg's script
   The complete uncensored Samurai Dreams footage with additional Videodrome broadcasts with optional commentary by Michael Lennick
   Helmet Test and Betamax
   Camera (2000) Cronenberg's short film starring Videodrome's Les Carlson
   Fear on Film: A round table discussion from 1982 with Cronenberg, John Carpenter, John Landis and Mick Garris
   Promotional featurette with behind-the-scenes footage and interviews with Cronenberg, James Woods, Deborah Harry and Rick Baker
   Original theatrical trailers

DAVID CRONENBERG'S EARLY WORKS: BLU-RAY DISC 3 AND DVD DISC 4 [LIMITED EDITION EXCLUSIVE]

   High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentation of four Cronenberg films
   Transfer (1966) & From the Drain (1967), Cronenberg's previously unavailable short films newly restored by the Toronto International Film Festival [7 & 12 mins]
   Stereo (1969) & Crimes of the Future (1970): Cronenberg's early amateur feature films, shot in and around his university campus, prefigure his later work's concerns with strange institutions (much like Videodrome's Spectacular Optical) as well as male/female separation (Dead Ringers) and ESP (Scanners). Newly restored from original lab elements [65 & 70 mins]
   Transfer the Future – Author and critic Kim Newman discusses Cronenberg's early works

COLLECTOR'S BOOKLET [LIMITED EDITION EXCLUSIVE]

   An illustrated 100-page hardback book featuring new writing including Justin Humphreys on Videodrome in a modern context, Brad Stevens on the alternate versions, Caelum Vatnsdal on Cronenberg's early works, extracts from Cronenberg on Cronenberg featuring Cronenberg's reminiscences of getting started in filmmaking and shooting all the films in this collection, plus more, illustrated with original archive stills

UK STREET DATE: AUGUST 10.  

Na pewno znajdzie się w mojej kolekcji Wink
Podobnie jak w przypadku "Sweet Smell of Success" zostanę przy Criterionie, głównie ze względu na świetne komentarze audio Cronenberga oraz Jamesa Woodsa i Debbie Harry, których nie będzie w wydaniu Arrowa. Ale gdybym filmu nie miał to brałbym Arrowa w ciemno, bo zapowiada się świetnie, gorsze niż wydanie Universala raczej nie będzie Tongue.

Tylko cena preordera odstrasza, a na standardowe wydanie trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

ps. Videodrome miał premierę w 1983 r.
Wydanie spadło do 25 funtów na amazonie >>
Amazon
Krótki gif prezentujący wydanie od Arrow >>


Porozmawiajmy chwilę o wydaniu od Universal.

Cytat z tego tematu
(02-05-2015, 08:35)Nakf napisał(a): [ -> ]gorsze niż wydanie Universala raczej nie będzie Tongue.

Oraz cytat z tematu o wydaniach nieanamorficznych
(28-03-2016, 18:16)Mefisto napisał(a): [ -> ]
(28-03-2016, 09:55)Kirek napisał(a): [ -> ]Jeżeli chodzi o "Videodrome" to problem można rozwiązać kupując wydanie BD. Na Zavvi obecnie dostępne jest za 8,99£ ale można go czasami upolować taniej. Mnie się udało w promocji 2BD za 10£.
Taa, nie dość, że film pocięty, to jeszcze z chujowym obrazem - powodzenia Smile

Wydanie to zakupiłem ponieważ jest jedynym jakie namierzyłem z polską wersją językową co dla mnie jest kryterium podstawowym. Natomiast z chęcią się dowiem co straciłem w stosunku do innych wydań. Mam na myśli sam film ponieważ dodatki i sposób wydania to rzecz oczywista. Mefisto poruszył dwa tematy.
1. Pocięty film
W sieci znalazłem krótkie porównanie dwóch wersji ale żadna chyba nie jest identyczna z tą od Universal zakupioną w Zavvi. To wydanie trwa 1:27:22 i w sumie z opisu pasuje do wersji Unrated US tylko nie bardzo wiem jak interpretować
cytat z porównania podanego powyżej napisał(a):US Unrated MATTED: 1:26:16 / 1:28:21
Skoro to wydanie jednak jest pocięte to czy możesz podać informacje co straciłem i ile trwa wersja bez cięć?

2. Chujowy obraz
Sformułowanie mocne, jest aż taka różnica? Czy to jednak temat bardziej dla 'audiofili' obrazu?
Universal = Rated, Arrow/Criterion = Unrated. Minutowa różnica w czasie trwania.

Co do obrazu to wydanie Arrow jest z nowszego, nieprzefiltrowanego mastera nadzorowanego przez operatora filmowego tegoż filmu i zatwierdzonego przez Croneberga. Przewaga jest dość spora, szczególnie w ruchu.
Tu masz screeny porównawcze tych wydań z caps-a-holic.
Odnośnie różnic w kadrowaniu -> click.
Dzięki za wyjaśnienie. Jeżeli w takim razie cięcia ograniczają się do tej minuty, do których link podałem powyżej to w sumie dużej straty nie ma. Wiadomo, że lepiej mieć pełniejszą wersję ale te cięcia w moim odczuciu nie wpływają na odbiór filmu. Co do obrazu to jednak chyba nie umiem oceniać po takich zdjęciach bo dla mnie za dużej różnicy nie ma a na zdjęciu nr 10 choć kolory bardziej naturalne wydają się w wersji Arrow to mam wrażenie, że więcej szczegółów widać na wersji z Universal (choć może to być kwestia ustawień monitora). Odnośnie kadrowania to nie bardzo zrozumiałem dlaczego to Universal pomimo, że więcej na nim widać jest gorsze. Niestety braki w angielskim robią swoje. Natomiast z Playlist report można wyczytać, że na wersji z Arrow jest słabsza ścieżka dźwiękowa choć pewnie bardziej zbliżona do oryginału (chyba, że to również błędnie interpretuję Smile ).
niestety nie ma książeczki w wydaniu jednopłytowym Sad
Szykuje się nowy remaster ze skanu 4K od Arrow.

https://festival.ilcinemaritrovato.it/film/videodrome/

Cytat:Restored in 4K in 2022 by Arrow Films under the supervision of James White and James Pearcey at the Silver Salt laboratory, from the original 35mm camera negative and intermediate elements preserved by NBC Universal. Restoration approved by David Cronenberg

Kontynuując dyskusję sprzed kilku lat, którą dopiero teraz zauważyłem...

(29-03-2016, 14:21)Kirek napisał(a): [ -> ]Odnośnie kadrowania to nie bardzo zrozumiałem dlaczego to Universal pomimo, że więcej na nim widać jest gorsze.

BD od Universal ukazuje obszar zarezerwowany dla ścieżki dźwiękowej (lewa strona), którego nie powinniśmy widzieć i aby utrzymać prawidłowe proporcje obrazu musieli jednocześnie otworzyć kadr góra/dół. W konsekwencji tego np. centrum kadru jest przesunięte w prawo i ogólnie jego kompozycja poszła się kochać - ładnie to widać w #3, #6 czy #13.
Universal ma typowo cyfrowy, przeostrzony obraz, jak to bywa w większości wydań katalogowych wypuszczanych przez nich z tamtego okresu. Szczegółowość obrazu jest jednak zdecydowanie po stronie nowszego transferu od Arrow/Criterona.
I jest już oficjalna zapowiedź Videodrome na UHD (24 października 2022).

[Obrazek: EgvlRsqm.jpg] [Obrazek: 2hp3mPjm.jpg]

Cytat:- Brand new 4K restorations from the original camera negative by Arrow Films of both the full-length director’s cut and the US theatrical cut, approved by director David Cronenberg
- 4K (2160p) UHD Blu-ray presentation in Dolby Vision (HDR10 compatible)
- Original lossless mono soundtrack
- Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing
- Audio commentary by Tim Lucas, the on-set correspondent for Cinefantastique Magazine and author of Videodrome: Studies in the Horror Film
- David Cronenberg and the Cinema of the Extreme, a documentary featuring interviews with Cronenberg, George A. Romero and Alex Cox on Cronenberg’s cinema, censorship and the horror genre
- Forging the New Flesh, a documentary by filmmaker Michael Lennick on Videodrome’s video and prosthetic make up effects
- Fear on Film, a round table discussion from 1982 with Cronenberg, John Carpenter, John Landis and Mick Garris
- The complete, uncensored Samurai Dreams footage with commentary by Michael Lennick
- Helmet-Cam Test and Why Betamax?, two featurettes by Michael Lennick on the film’s effects
- The Making of David Cronenberg’s Videodrome, a 1982 featurette by Mick Garris, with behind-the-scenes footage and interviews with Cronenberg, James Woods, Deborah Harry and Rick Baker
- Videoblivion, an interview with cinematographer Mark Irwin
- Pierre David on… Videodrome, an interview with executive producer Pierre David
- AKA Jack Martin, an interview with Dennis Etchison, author of novelisations of Videodrome and The Fog, discussing Videodrome and his observations of Cronenberg’s script
- Camera, Cronenberg’s short film starring Videodrome’s Les Carlson
- Pirated Signals: The Lost Broadcast, deleted and alternate scenes from the TV version
- Original trailers
- Image gallery
- Limited edition packaging with reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Gilles Vranckx
- Illustrated 60-page collector’s booklet featuring writing on the film by Justin Humphreys, Brad Stevens and Tim Lucas, extracts from Cronenberg on Cronenberg, and a brand new roundtable retrospective with critics Alexandra Heller-Nicholas, Cerise Howard, Josh Nelson and Emma Westwood
- Foldout double-sided poster featuring original and newly commissioned artwork by Gilles Vranckx
- Six double-sided, postcard-sized lobby card reproduction artcards

https://www.zavvi.com/4k/videodrome-4k-ultra-hd-limited-edition/13927972.html

https://www.zavvi.com/4k/videodrome-original-artwork-4k-ultra-hd-limited-edition/13927973.html

EDIT:

Porównanie obrazu 4K UHD vs BD od Arrow na caps-a-holic.

Cholera, trzeba będzie znowu sięgnąć do kieszeni i zrobić upgrade - ale aż tak mi się nie spieszy, poczekam na zwykłe wydanie.
Stron: 1 2