Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Format 4K/Ultra HD
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wierzę że dojdziemy do tego.
Z tym że pewnie wtedy DVD będzie już oficjalnie "retro".
Deadpool: Na BD - DTS-HD MA 7.1, na UHD BD - Dolby Atmos.

Jest to nie pierwszy (np. The Peanuts Movie) i nie ostatni taki zapowiedziany przypadek (Risen) gdzie celowo na BD nie wydaje się Atmosa. Niezbyt fajny pomysł "zachęcający" do kupowania UHD BD...
Przynajmniej dobrze, że nikt póki co nie wpadł na pomysł aby remastery 4K wydawać tylko na UHD BD, ale to pewnie do czasu.
Atmos mi powiewa, ale jak kiedyś zaczną ciąć dodatki, zlikwidują wersje reżyserskie na blu (albo wydadzą The Abyss tylko w UHD) itd. itp., to będzie się trzeba zastanowić nad upgradem... sprzętu. Until then...

Cytat:Z niecierpliwoscia oczekuje wysypu wariatow ktorzy z uporem maniaka beda udowadniac ze BD jest do dupy, ze za tanie, ze to wymarly nosnik itd, itp.
NOT. GONNA. HAPPEN.

Do 2009 roku oglądałem filmy na 21 calowym CRT, DVD wystarczyło. Przeskoczyłem na 32 cale - wystarczać przestało, przeskoczyłem na blu-ray - wystarczy i na 32 i 50 calach. Żeby mogła miec miejsce jakaś większa rewolucja wpierw ludzie masowo musieliby przeskoczyć na 80 cali i projektory. A "Ładniejsze kolorki" to słaby argument, patrząc na szerokiego odbiorcę, nie tylko garstkę videofili.

btw, what's next? Real HFR 8K?
No cóż. Dla tutejszych amatorów DVD, sentymantalnie traktujących VHS, to i tak bez znaczenia.
Kwestia możliwości, stosowania presji wobec amatorów dzwięku surround, którzy zainwestowali w sprzęt, była stosunkowo prawdopodobna, jeśli nie oczywista, co zarazem nieskuteczna. Najważniejsze bowiem jest to, ze mix surround powstał w środowisku obiektowym i jesli dzięki temu zostanie efektownie skomponowany, to zabrzmi on i tak bardzo atrakcyjnie (w sensie realizmu efektów poruszania się źródeł dźwięku w przestrzeni) bez względu na to, czy będzie on odtwarzany jako normalny 5.1/7.1, czy upmiksowany przez system KD, z wykorzystaniem głośników overhead layer. Znamienne, że póki co, ta wredna dywersyfikacja nie dotyczy pozycji ze sciezką DTS:X, ktore ukazuja sie równolegle na obu nośnikach. Nie bez znaczenia też może być fakt pojawienia się praktycznych aplikacji nowego kodeka Dolby AC-4, potrafiącego przenosić poza klasycznymi kanałami, również dźwięk zapisany obiektowo. Na materiałach video z NAB 2016, możecie wypatrzeć OSD-info z telewizora dostosowanego do odbioru ATSC 3.0, które wyraźnie oznajmia format odbieranego strumienia jako AC-4 7.1ch + 9 obiektów. Wprawdzie do praktycznego zastosowania ATSC 3.0 (tu Korea PD i LG ze swymi telewizorami wioda prym), czy formalnego przyjęcia formatu AC-4 jako przypisanego temuż, jeszcze pewnie daleko, ale dla ESTI i DVB jest to już done deal, wiec warto mieć świadomość tego, iż Dolby zechce go zaimplementować i uaktywnić w nowych seriach procesorów, amplitunerów, telwizorów, STB, etc. Jeśli z satelity, kablowki, czy IP-streamu poleci AC-4 7.1.4, a ze względów marketingowych, czy wizerunkowych, tak powinno się stać, to bedzie to dostateczny imperatyw, aby udostępnić Dolby Atmos również i na płytach BD. Tym bardziej, ze w przyszlym roku samo tylko HDR (wraz z rozwojem wyświetlaczy w tym kierunku) powinno zapewnic dostateczny wzrost popytu dla UHD BD.
Tak jak gotowy byłem w ubieglym roku, postawić kasę na to, że Atmos stanie się formatem ekskluzywnym dla nowych dyskow, tak teraz mogę przyjąć zaklady, że w 2017 go uwolnią.
Kwestia ekskluzywnosci remasterow na UHDBD, to juz niestety inna para kaloszy.
Gieferg - znam wielu takich osobników, którzy dość pesymistycznie podchodzili do UHD BD, a po zetknięciu z nim cieszą się jak małe dzieci. Nie wiem czy kojarzysz nicka Geoff_D z forum blu-ray.com... Smile

Rewolucja już jest i zwie się HDR oraz WCG i nie trzeba do tego wielgachnego TV aby odczuć różnicę. Rozumiem niedowierzanie bo sam byłem pesymistycznie nastawiony w związku z wysypem tych filmów z DI 2K i screenshotów ukazujących niemal zerową różnicę w stosunku do BD. To wszystko jednak pryśnie po fizycznym zetknięciu się z tymi płytami UHD BD (tak, również tymi upscalami) na dobrej klasy wyświetlaczu UHD z HDR.
(09-05-2016, 06:38)mk1976 napisał(a): [ -> ]Z niecierpliwoscia oczekuje wysypu wariatow ktorzy z uporem maniaka beda udowadniac ze BD jest do dupy, ze za tanie, ze to wymarly nosnik itd, itp.

Za granicą za 2-3 lata o tym przeczytasz i usłyszysz. Obecnie steele w marketach wciągam jak Włoch makaron. Ceny 4-8 euro na bd. Dvd to przy większych zakupach gratis mi dorzucali. Nie mam pojęcia jakie koszty tłoczenia są, ale ceny ich to 1-2 euro i nowości po 5.
(09-05-2016, 14:51)misfit napisał(a): [ -> ]Rewolucja już jest i zwie się HDR oraz WCG i nie trzeba do tego wielgachnego TV aby odczuć różnicę. Rozumiem niedowierzanie bo sam byłem pesymistycznie nastawiony w związku z wysypem tych filmów z DI 2K i screenshotów ukazujących niemal zerową różnicę w stosunku do BD. To wszystko jednak pryśnie po fizycznym zetknięciu się z tymi płytami UHD BD (tak, również tymi upscalami) na dobrej klasy wyświetlaczu UHD z HDR.
Tylko ile ludzi będzie miało pojęcie o co z tym chodzi? My tak, ale co z przeciętnymi ludźmi? Smile Powtarza się trochę sytuacja jak z telewizorami HD Ready - wystarczy wejść do MM albo innego Euro by zobaczyć jaką ilością paździerzy producenci zalali rynek. Niby ma to rozdzielczość UHD, ale nic poza tym. Podłączy potem taki swój TV do odtwarzacza UHD, włączy film i co zobaczy? Filmy na UHD są zakodowane wyłącznie w HDR, nie da się tego magicznie zdjąć z obrazu.

Jeśli o mnie chodzi, to moja plazma niedawno po prostu umarła, nie dość że padła mi matryca to pewnego dnia coś w środku strzeliło i koniec. Wziąłem na raty Samsunga za 2500 zł, który jest zakupem na minimum 2 lata, nie wyobrażam sobie wcześniej kupować nowego TV ani przesiadać się na UHD przy małej ilości tytułów zwłaszcza, że obiecałem sobie, że moim następnym będzie OLED, najlepiej UHD z HDR.

Swoją drogą ciekawi mnie, jak będą wyglądały filmy UHD za 2, 3 lata. Pierwsze BD jak na dzisiejsze standardy bywały paskudne (choć są wyjątki - Casino Royale do dzisiaj wygląda fantastycznie), dlatego bardzo jestem ciekaw jak będzie się mieć kwestia rozdzielczości, ale i tego jak rozwinie się HDR. Przy okazji, masz może jakiś artykuł opisujący jak wygląda mastering pod HDR?
Ale to jest przecież błędne koło. Powiedzmy nawet, że UHD przyjmie się w Polsce (choć chyba nikt przy zdrowych zmysłach w to nie wierzy) i rynek (ogólny) rozrośnie się tak jak w przypadku BD w przeciągu kilku lat. Wtedy znowu coś wymyślą albo zaczną przeć na 8K. Sprzedając stare nośniki i kupować nowe to usranej śmierci tak sobie można wtedy filmy kompletować. W przypadku DVD raczej nikt się chyba nie oszukiwał, że to najlepsze co można mieć (a i tak większość nadal kupuje, bo tylko tak można niektóre tytuły zdobyć i długo to się nie zmieni). W przypadku BD mamy jednak już do czynienia z pewnym standardem jakości, który nawet na większym ekranie nie potrzebuje specjalnie upscalingu, by wyglądać dobrze, tudzież "oglądalnie". Dlatego ja już raczej przy niebieskim zostanę, ewentualnie w przyszłości dokupując na UHD tylko naprawdę widowiskowe tytuły - akurat wyjdzie może Avatar 2 i będzie jak znalazł xD
Patrząc na półkę ze swoimi filmami nie wiedzę aż tylu filmów, które byłbym w stanie kupić na nowo. W zasadzie to chyba tylko Avatar i TRON: Legacy z racji wizualiów są tytułami, które chętnie zobaczyłbym w HDR, ale myśląc o UHD widzę to raczej wyłącznie jako coś, na czym też kupowałbym nowości.
(09-05-2016, 20:38)Mierzwiak napisał(a): [ -> ]Tylko ile ludzi będzie miało pojęcie o co z tym chodzi? My tak, ale co z przeciętnymi ludźmi? Smile Powtarza się trochę sytuacja jak z telewizorami HD Ready - wystarczy wejść do MM albo innego Euro by zobaczyć jaką ilością paździerzy producenci zalali rynek. Niby ma to rozdzielczość UHD, ale nic poza tym. Podłączy potem taki swój TV do odtwarzacza UHD, włączy film i co zobaczy? Filmy na UHD są zakodowane wyłącznie w HDR, nie da się tego magicznie zdjąć z obrazu.

Na wyświetlacze UHD z czasem wszyscy się przesiądziemy, czy tego chcemy czy też nie bo po prostu nie będzie innego wyboru.
Zalety płynące z tych płyt masterowanych w HDR są też widoczne na wyświetlaczu UHD SDR. Znasz pewnie Geoffa z blu-ray.com, on pomyka na TV UHD SDR z 2014r. z niezbyt zachwycającym pokryciem palety DCI-P3 w stosunku do tego co oferują dzisiejsze TV z tej półki cenowej i mimo to jest w siódmym niebie - tyle, że on posiada odtwarzacz UHD Panasonica, który oferuje większe możliwości konwersji HDR -> SDR dzięki czemu może maksymalnie dopasować ustawienia do możliwości swojego TV. Na odtwarzaczu Samsunga jego reakcja pewnie byłaby dużo chłodniejsza...

Pozostaje pytanie ile % zdecyduje się na zakup nowego odtwarzacza - w USA pierwsze dane sprzedażowe są dużo powyżej oczekiwań i to mi daje nadzieję, że może nie będzie tak źle. Jeśli chodzi konkretnie o Polskę to pozostaję pod tym względem pesymistą zarówno jeśli chodzi o ilość dostępnych tytułów jak i ceny, chociaż jeśli sprawdzą się pogłoski o tym, że Galapagos ma "coś" ogłosić jeszcze w czerwcu w tym temacie to będzie to dużo szybciej niż się tego spodziewałem.

Cytat:Swoją drogą ciekawi mnie, jak będą wyglądały filmy UHD za 2, 3 lata. Pierwsze BD jak na dzisiejsze standardy bywały paskudne (choć są wyjątki - Casino Royale do dzisiaj wygląda fantastycznie), dlatego bardzo jestem ciekaw jak będzie się mieć kwestia rozdzielczości, ale i tego jak rozwinie się HDR. Przy okazji, masz może jakiś artykuł opisujący jak wygląda mastering pod HDR?

Jeśli chodzi o HDR to czeka nas jeszcze jego dopracowanie i ewolucja - na horyzoncie jest bardziej zaawansowany Dolby Vision HDR i dynamiczne metadane i to jest jeden z głównych powodów dla którego jeszcze nie wchodzę w UHD bo wiem, że za rok bym tego żałował, że nie poczekałem.
Strzelam, że pierwsze filmy i odtwarzacze UHD BD Dolby Vision (na VOD i w streamingu już są) zobaczymy jeszcze w tym roku. Większe obawy mam co do szybkiej ekspansji Dolby Vision jeśli chodzi o wyświetlacze, na razie jest on dostępny póki co niektórych LG i w Chińczykach, ale pożyjemy zobaczymy jak to będzie.
W kwestii dostępności tytułów z DI 4K jest poprawa, ale sam pewnie wiesz, że CGI wciąż w zdecydowanej większości przypadków jest robione w 2K i to się raczej prędko nie zmieni bo dodatkowe koszty i czas jest niewspółmierny w stosunku do płynących z tego korzyści. A dalsza przyszłość to wysyp treści HFR, z Avatarami na czele.