Filmozercy.com | Forum
Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - Wersja do druku

+- Filmozercy.com | Forum (https://forum.filmozercy.com)
+-- Dział: Wydania Blu-ray i DVD (https://forum.filmozercy.com/dzial-wydania-blu-ray-i-dvd)
+--- Dział: Filmy (https://forum.filmozercy.com/dzial-filmy)
+--- Wątek: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance (/watek-czlowiek-ktory-zabil-liberty-valance-a-the-man-who-shot-liberty-valance)

Strony: 1 2


Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - misfit - 21-05-2022

Film w polskiej dystrybucji był dostępny wyłącznie na DVD, a kilka dni temu wyszło UHD w USA, UK, Niemczech czy u Włochów i m.in. w tych wydaniach znajdziecie pl wersję w postaci napisów. Paramount szaleje Smile

[Obrazek: thumb-lg-22857618-the-man-who-shot-liber...lu-ray.jpg]

Recenzja Geoffa edycji UHD na forum.blu-ray.com.

Materiały dodatkowe znajdujące się na dołączonej płycie BD, na której nie ma polskich napisów (info z dvdcompare):
Cytat:Audio commentary with Peter Bogdanovich, including archival recordings of John Ford and Jimmy Stewart
Selected scene commentary with Dan Ford, including archival recordings of John Ford, James Stewart and Lee Marvin (with Play All)
- "Stagecoach Holdup" (3:10)
- "Bringing Injured Ranson Back to Town" (2:10)
- "Showdown at Peter's Place" (7:14)
- "Town Meeting" (8:17)
- "Ransom Shoots Liberty" (0:54)
- "Who Really Shot Liberty Valance" (1:31)
- "Leaving Shinbone" (1:18)
"Filmmaker Focus: Leonard Maltin on The Man Who Shot Liberty Valance" featurette (7:37)
"The Size of Legends, The Soul of Myth" documentary (with Play All) (50:50)
- "Changing of the Guard" (2:54)
- "The Irascible Poet" (4:43)
- "The Hero Doesn't Win, the Winner Isn't Heroic" (10:41)
- "Most Things Happen by Accident" (13:55)
- "The Great Protector" (5:19)
- "Spotlight - Lee Marvin" (8:04)
- "Print the Legend" (5:58)
Original Theatrical Trailer (2:45)

Poniżej skan BDInfo potwierdzający polskie napisy na płycie UHD:
Kod:
Disc Size: 62,066,431,663 bytes
Protection: AACS2
Extras: Ultra HD, BD-Java
BDInfo: 0.7.5.9

PLAYLIST REPORT:

Name: 00100.MPLS
Length: 2:03:19.767 (h:m:s.ms)
Size: 61,591,750,656 bytes
Total Bitrate: 66.59 Mbps

(*) Indicates included stream hidden by this playlist.

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 45999 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 11579 kbps (20.11%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Dolby TrueHD Audio English 2832 kbps 5.1 / 48 kHz / 2448 kbps / 16-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 384 kbps)
Dolby Digital Audio English 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio German 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio Spanish 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio Spanish 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio French 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio Italian 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio Japanese 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 34.867 kbps
Presentation Graphics English 38.244 kbps
Presentation Graphics Danish 28.128 kbps
Presentation Graphics German 33.586 kbps
Presentation Graphics Spanish 30.79 kbps
Presentation Graphics Spanish 33.219 kbps
Presentation Graphics French 28.481 kbps
Presentation Graphics Italian 31.006 kbps
Presentation Graphics Japanese 21.408 kbps
Presentation Graphics Korean 23.276 kbps
Presentation Graphics Dutch 27.385 kbps
Presentation Graphics Norwegian 29.966 kbps
Presentation Graphics Polish 29.911 kbps
Presentation Graphics Chinese 26.318 kbps
Presentation Graphics Finnish 29.804 kbps
Presentation Graphics Swedish 28.153 kbps
Presentation Graphics German 0.277 kbps
Presentation Graphics Spanish 0.281 kbps
Presentation Graphics French 0.187 kbps
Presentation Graphics Italian 0.237 kbps
Presentation Graphics Japanese 0.095 kbps



RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - misfit - 18-04-2023

W uzupełnieniu do pierwszego posta, wygląda na to, że jedyne europejskie wydanie z materiałami dodatkowymi = UK. Znajdują się one na dołączonej płycie BD, na której przy okazji film również pochodzi z nowego remastera ze skanu 4K, podczas gdy w pozostałych edycjach mamy golasa bez dodatków i w starym transferze.

Wg. screenów na caps-a-holic płyta 4K UHD w HDR10 ma gorszą kompresję obrazu niż ten sam remaster na płycie Blu-ray - spójrzcie chociażby na niebo w kadrach #2, #3, #13.
Wkrótce sprawdzę na ile jest to widoczne w ruchu, a jeśli jest to czy i tym razem DV FEL poprawia sytuację.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - Kirek - 17-10-2023

Płyta BD z 2022 roku z materiałami dodatkowymi znajduje się również w włoskim wydaniu UHD, pomimo że nie ma na niej dźwięku i napisów włoskich. W tym samym wydaniu znajdziemy również płytę BD z 2013. Inną drobną różnicą pomiędzy płytami BD jest AR filmu. W wydaniu z 2013 roku jest to 1.78:1, w 2022 1.85:1.
W filmoskopie znajduje się pełny opis tego wydania, można do niego przejść klikając w poniższe porównanie wykresów bitrate.

[Obrazek: orig-e-36766394-1697565725-THE_MAN_WHO_S...te-10s.png]


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - ce17 - 26-02-2024

(18-04-2023, 10:30)misfit napisał(a):  Wg. screenów na caps-a-holic płyta 4K UHD w HDR10 ma gorszą kompresję obrazu niż ten sam remaster na płycie Blu-ray - spójrzcie chociażby na niebo w kadrach #2, #3, #13.
Wkrótce sprawdzę na ile jest to widoczne w ruchu, a jeśli jest to czy i tym razem DV FEL poprawia sytuację.

Ogólnie jeśli chodzi o ostrość kadru to nie ma szału jeśli chodzi o różnicę pomiędzy BD i UHD, ale jeżeli rozpatrywać wydania z wersją PL to mając do wyboru DVD i UHD decyzja jest oczywista. Porównałem oba wydania na telewizorze. Po seansie UHD płyty DVD nie da się oglądać, bo nie dość że rozdzielczość niska (co oczywiste) to jeszcze strumień bitowy nie jest najwyższy i całość wygląda żałośnie.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - misfit - 26-02-2024

(26-02-2024, 18:45)ce17 napisał(a):  Ogólnie jeśli chodzi o ostrość kadru to nie ma szału jeśli chodzi o różnicę pomiędzy BD i UHD

Fakt, dlatego gdybym miał wyświetlacz HDR10 only, to raczej jednak zdecydowałbym się na remastera BD, który ewidentnie w części scen ma lepiej wyglądające, mniej pozjadane przez kompresję, ziarno. Porównywałem to kilka razy w ruchu.
DV FEL poprawia sytuację, ale w tym aspekcie obrazu wciąż remaster BD jest po prostu lepszy. I niestety "Człowiek, który zabił Liberty Valance'a" nie jest odosobnionym przypadkiem w katalogu Paramount.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - ce17 - 27-02-2024

Uogólniając, to moim zdaniem mało który film kręcony na klasycznej taśmie filmowej ma potencjał transferu w 4k (wyjątkiem są filmy kręcone na taśmie 65 czy 70 mm i IMAX) i to co najmniej z kilku powodów:
  1. Rozmiar klatki filmowej na taśmie 35 mm jest bardzo mały, najczęściej ok. 22x16 mm. Przy formacie panoramicznym jeszcze mniej, chyba że film kręcono kamerą anamorficzną.
  2. Taśmy filmowe sprzed półwiecza lub dawniejsze były bardziej ziarniste niż współczesne. A to właśnie ziarno limituje szczegółowość obrazu. Stąd wyższa rozdzielczość nie przekłada się znacząco na poprawę ostrości i szczegółowości obrazu.
  3. Każdy dobry odtwarzacz płytowy UHD skaluje płyty BD do 4K przez interpolowanie. Zatem czy odtwarzamy płytę BD czy UHD to telewizor otrzymuje sygnał 4K, z tym, że raz interpolowany a raz natywny. Interpolacja HD do UHD jest matematycznie bardzo prosta i daje dobre efekty. Z tego powodu, gdyby nie kodowanie HDR czy DV, to większość widzów nie dostrzegłaby żadnej różnicy pomiędzy płytą BD i UHD zwłaszcza gdy ogląda się film, a nie analizuje zatrzymane kadry w dużym powiększeniu.

Dlatego nie za bardzo rozumiem braku wydania w 4K np. Ben Hura z 1959 roku, mimo że podczas renowacji wykonano skan negatywów 65 mm w rozdzielczości 8K, a w przypadku tego filmu potencjał jest. A z drugiej strony jest edycja 4K takiego filmu jak Ich noce, nakręconego na mocno ziarnistej (przynajmniej niektóre ujęcia) taśmie 35 mm.
Na szczęście nikt na razie nie pokusił się na transfer 4K Amadeusa, kręconego w świetle naturalnym na specjalnie wyprodukowanych ultra wysokoczułych, a więc silnie ziarnistych taśmach, dopasowanych czułością widmową do światła świec. Obawiam się, że dla tego filmu byłaby to porażka.

A wracając do głównego wątku. Człowiek, który zabił Liberty Valance'a to jedyny film z Johnem Waynem który w wersji 4K ma polskie napisy. Nie wiem czym uzasadniono obecność polskiej wersji właśnie dla tego filmu, podczas gdy brakuje jej w znacznie bardziej znanych i popularnych filmach z tym aktorem.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - HAL 9000 - 27-02-2024

Uogólniając, to moim zdaniem mało który film kręcony na klasycznej taśmie filmowej NIE ma potencjał transferu w 4k i to co najmniej z kilku powodów, ale najważniejszy jest taki, że wyższa rozdzielczość to najmniej istotny element wydań 4K UHD i o tym notorycznie zapominają osoby, które nie mają na co dzień kontaktu z takimi wydaniami - w skrócie: dosyć tego pitolenia Big Grin


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - slavekg - 27-02-2024

(27-02-2024, 10:54)ce17 napisał(a):  Dlatego nie za bardzo rozumiem braku wydania w 4K np. Ben Hura z 1959 roku, mimo że podczas renowacji wykonano skan negatywów 65 mm w rozdzielczości 8K, a w przypadku tego filmu potencjał jest.
Na każdy tytuł przyjdzie czas. Tak serio, to nie na każdy, bo pozostanie sporo filmów, które wynadania UHD nigdy mieć nie będą, ale "Ben Hur" to wg mnie raczej pewnik, że prędzej czy później takiego wydania się doczeka. Może nawet w tym roku, jest półokrągła rocznica.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - ce17 - 27-02-2024

(27-02-2024, 12:20)HAL 9000 napisał(a):  ale najważniejszy jest taki, że wyższa rozdzielczość to najmniej istotny element wydań 4K UHD i o tym notorycznie zapominają osoby, które nie mają na co dzień kontaktu z takimi wydaniami - w skrócie: dosyć tego pitolenia
Przecież napisałem wyraźnie, że widocznej różnicy by nie było, gdyby nie kodowanie HDR lub DV. Poza tym skąd wiesz, że nie mam na co dzień kontaktu z takimi wydaniami? Mam ich trochę i twierdzę, że czasami jest korzyść, ale czasami sprawa jest dyskusyjna i dla niektórych lepsza w odbiorze będzie wersja UHD a dla innych BD. Np. Okno na podwórze Hitchcocka jest dla mnie takim przykładem do dyskusji. Obraz na UHD wygląda inaczej, ale czy lepiej? I nie chodzi tu o pomiarowe wykazanie maksymalnych jasności i kontrastów, które zawsze na UHD zakodowanym w HDR będą wyższe niż na BD, ale o subiektywny odbiór przez oglądającego.
I na pewno informacja okładkach wydań UHD, że obraz jest cztery razy ostrzejszy niż na BD to często czysty chwyt marketingowy.


RE: Człowiek, który zabił Liberty Valance'a / The Man Who Shot Liberty Valance - Jacekm - 27-02-2024

(27-02-2024, 12:28)slavekg napisał(a):  Na każdy tytuł przyjdzie czas. Tak serio, to nie na każdy, bo pozostanie sporo filmów, które wynadania UHD nigdy mieć nie będą
Są filmy, które nawet wydania Blu-Ray się nie doczekały i pewnie już nie doczekają. Przykładem może być Six Days Seven Nights z H.Fordem i A.Heche.