Kontynuując wątek różnic w jasności szczytowej pomiędzy HDR10, a Dolby Vision... W pierwszym poście napisałem, że królem pod tym względem są wydania od Paramount i nie inaczej sprawa przedstawia się w serii Mission Impossible.
![[Obrazek: iGYsyDam.jpg]](https://i.imgur.com/iGYsyDam.jpg)
W każdej z części strumień HDR10 był masterowany pod 1000 nitów, podczas gdy w DV jest to 4000 nitów.
W jedynce, dwójce i piątce (pierwsze 18 min.) metadane pokazują, że w DV są miejsca, w których najjaśniejsze obszary obrazu dochodzą do ok. 10 tys nitów, ale nie byłem w stanie ich zlokalizować na heatmapach - wniosek z tego taki, że muszą to być jakieś pojedyncze klatki filmu...
Z kolei w trójce i czwórce wbrew pozorom obraz jest ogólnie nieco jaśniejszy w HDR10, ze średnim MaxCLL wynoszącym odpowiednio 619 i 818 nitów, podczas gdy w DV jest to 537 i 706 nitów.
Poniżej podrzucam linki z wykresami jasności + po 10 przykładowych kadrów z heatmapami HDR10 vs DV dla każdej z części filmu.
Mission Impossible.
Mission Impossible II.
Mission Impossible III.
Mission Impossible - Ghost Protocol.
Mission Impossible - Rogue Nation.
Mission Impossible - Fallout.
W Fallout znajdują się ujęcia, w których jasność całej klatki filmu w DV osiąga 3000 nitów (kadr #3), a trafiłem też na niemalże biały ekran z 4000 nitami. To już jest IMO przeginka - tyle szczęścia, że mój OLED i tak to redukuje do niecałych 200 nitów
![[Obrazek: iGYsyDam.jpg]](https://i.imgur.com/iGYsyDam.jpg)
W każdej z części strumień HDR10 był masterowany pod 1000 nitów, podczas gdy w DV jest to 4000 nitów.
W jedynce, dwójce i piątce (pierwsze 18 min.) metadane pokazują, że w DV są miejsca, w których najjaśniejsze obszary obrazu dochodzą do ok. 10 tys nitów, ale nie byłem w stanie ich zlokalizować na heatmapach - wniosek z tego taki, że muszą to być jakieś pojedyncze klatki filmu...
Z kolei w trójce i czwórce wbrew pozorom obraz jest ogólnie nieco jaśniejszy w HDR10, ze średnim MaxCLL wynoszącym odpowiednio 619 i 818 nitów, podczas gdy w DV jest to 537 i 706 nitów.
Poniżej podrzucam linki z wykresami jasności + po 10 przykładowych kadrów z heatmapami HDR10 vs DV dla każdej z części filmu.
Mission Impossible.
Mission Impossible II.
Mission Impossible III.
Mission Impossible - Ghost Protocol.
Mission Impossible - Rogue Nation.
Mission Impossible - Fallout.
W Fallout znajdują się ujęcia, w których jasność całej klatki filmu w DV osiąga 3000 nitów (kadr #3), a trafiłem też na niemalże biały ekran z 4000 nitami. To już jest IMO przeginka - tyle szczęścia, że mój OLED i tak to redukuje do niecałych 200 nitów
