DV FEL może dawać jaśniejsze "światełka", może także oferować lepsze przejścia tonalne i ogólnie sprawiać mniej problemów z kompresją obrazu, co wielokrotnie przedstawiałem w tym temacie na konkretnych przykładach. Może, ale nie musi.
Ale Matrixy = DV MEL.
Czyli poza podstawową warstwą z której korzystają także wyświetlacze HDR10, na płytach znajdują się tylko (lub aż) dynamiczne metadane, których w teorii zadaniem względem statycznych metadanych, jest precyzyjniejsza optymalizacja obrazu do możliwości świetlnych danego wyświetlacza. Jednak ten atut nie jest aż tak istotny jak np. jeszcze w 2017 czy 2018 roku, algorytmy mapowania tonów dla treści HDR10 w wyświetlaczach ewoluowały (dmt, itp.), a poza tym wyświetlacze z roku na rok oferują coraz wyższą jasność. Więc dynamiczne metadane wciąż mogą robić różnicę, ale głównie w filmach masterowanych @ 4000 nitów i wyżej. Nie dotyczy to jednak Matrixów.
Jeżeli jednak piszesz, że u Ciebie na obecnych ustawieniach w DV (na wcześniejszych pisałeś, że ogólnie obraz jest zbyt ciemny) błyskawice w finale dają po oczach jeszcze bardziej niż w HDR10, to Ci wierzę, ale powodem nie jest to co znajduje się na płycie.
Inną sprawą jest implementacja DV na danym wyświetlaczu, już nie będę Ci zawracał głowy z player-led vs tv-led, oraz tym, że także odtwarzacze mogą mieć "bugi", które w określonych sytuacjach mogą np. ucinać detale w najjaśniejszych partiach obrazu, ale przede wszystkim może być np. tak, że przy ustawieniach fabrycznych tryb DV jest znacznie bardziej rozjechany niż HDR10 na tym samym telewizorze i na tej podstawie ktoś stwierdzi, że dla niego HDR10 jest lepsze niż DV. Ale nie o tym jest ten temat, tego typu dyskusje sugerowałbym prowadzić w wątkach dedykowanych dla danego TV.
Ale Matrixy = DV MEL.
Cytat:VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 48844 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 Profile 5.1 High / 4:2:0 / 10 bits / HDR / BT.2020 /
* MPEG-H HEVC Video 66 kbps 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 Profile 5.1 High / 4:2:0 / 10 bits / Dolby Vision / BT.2020 /
Czyli poza podstawową warstwą z której korzystają także wyświetlacze HDR10, na płytach znajdują się tylko (lub aż) dynamiczne metadane, których w teorii zadaniem względem statycznych metadanych, jest precyzyjniejsza optymalizacja obrazu do możliwości świetlnych danego wyświetlacza. Jednak ten atut nie jest aż tak istotny jak np. jeszcze w 2017 czy 2018 roku, algorytmy mapowania tonów dla treści HDR10 w wyświetlaczach ewoluowały (dmt, itp.), a poza tym wyświetlacze z roku na rok oferują coraz wyższą jasność. Więc dynamiczne metadane wciąż mogą robić różnicę, ale głównie w filmach masterowanych @ 4000 nitów i wyżej. Nie dotyczy to jednak Matrixów.
Jeżeli jednak piszesz, że u Ciebie na obecnych ustawieniach w DV (na wcześniejszych pisałeś, że ogólnie obraz jest zbyt ciemny) błyskawice w finale dają po oczach jeszcze bardziej niż w HDR10, to Ci wierzę, ale powodem nie jest to co znajduje się na płycie.
Inną sprawą jest implementacja DV na danym wyświetlaczu, już nie będę Ci zawracał głowy z player-led vs tv-led, oraz tym, że także odtwarzacze mogą mieć "bugi", które w określonych sytuacjach mogą np. ucinać detale w najjaśniejszych partiach obrazu, ale przede wszystkim może być np. tak, że przy ustawieniach fabrycznych tryb DV jest znacznie bardziej rozjechany niż HDR10 na tym samym telewizorze i na tej podstawie ktoś stwierdzi, że dla niego HDR10 jest lepsze niż DV. Ale nie o tym jest ten temat, tego typu dyskusje sugerowałbym prowadzić w wątkach dedykowanych dla danego TV.
