Wielkie dzięki.
Jeśli chodzi o Potop to jasność obrazu powinna być taka sama w DMMS i Studio Blu (w końcu to ta sama rekonstrukcja), a jak widać jednak nie jest.
Nie rozstrzygniemy chyba tego czy Studio Blu jest za jasne czy może DMMS za ciemne, ale w mój gust bardziej trafia to drugie. Ale to szczegół - ustawieniami jasności wyświetlacza nie ma najmniejszego problemu aby z 1 zrobić 2 czy z 2 - 1.
Sprawdzają się też moje przewidywania odnośnie tego co zaobserwowałem w innych filmach Studio Blu, czyli, że ich koder ma tendencje do "zjadania" ziarna nawet przy dość wysokim średnim bitrate dla obrazu, co jest najprawdopodobniej skutkiem aktywnego filtrowania detali wysokiej częstotliwości. Widać to w szczególności na drugiej parze screenów na tle nieba. Widać to też w nieco mniejszym stopniu na tych screenach z Pana Wołodyjowskiego. Z tego też powodu grain haterzy
pewnie będą preferować wydanie od Studio Blu. Inni - DMMS.
Jeśli chodzi o Potop to jasność obrazu powinna być taka sama w DMMS i Studio Blu (w końcu to ta sama rekonstrukcja), a jak widać jednak nie jest.
Nie rozstrzygniemy chyba tego czy Studio Blu jest za jasne czy może DMMS za ciemne, ale w mój gust bardziej trafia to drugie. Ale to szczegół - ustawieniami jasności wyświetlacza nie ma najmniejszego problemu aby z 1 zrobić 2 czy z 2 - 1.
Sprawdzają się też moje przewidywania odnośnie tego co zaobserwowałem w innych filmach Studio Blu, czyli, że ich koder ma tendencje do "zjadania" ziarna nawet przy dość wysokim średnim bitrate dla obrazu, co jest najprawdopodobniej skutkiem aktywnego filtrowania detali wysokiej częstotliwości. Widać to w szczególności na drugiej parze screenów na tle nieba. Widać to też w nieco mniejszym stopniu na tych screenach z Pana Wołodyjowskiego. Z tego też powodu grain haterzy
pewnie będą preferować wydanie od Studio Blu. Inni - DMMS.
