Określanie limitu maksymalnego bitrate nie jest do końca wskazane, ale te 30 Mb niemalże CBR od Studio Blu jest akceptowalne (co innego np. Dzieje grzechu
).
Potop od DMMS był na 99% kompresowany w x264 (można to sprawdzić w MediaInfo) - stąd też w dużej mierze tak fajnie się trzyma ze swoim średnim ~19,4 Mb.
Kolejna kwestia to ustawienia kodera, które odgrywają ogromną różnicę w przypadku ziarnistych filmów - poniższy filmik daje pewne pojęcie na ten temat.
https://youtu.be/ClbqaoF_i80?t=1575
Ten sam bitrate, a jakże odmienny rezultat końcowy.
Po stronie Studio Blu w procesie kodowania ma miejsce, zupełnie niepotrzebnie, filtrowanie ziarna i tutaj nawet średni bitrate 35 Mb dobijający maksymalnie do 40-45 Mb niewiele by zmienił.
).Potop od DMMS był na 99% kompresowany w x264 (można to sprawdzić w MediaInfo) - stąd też w dużej mierze tak fajnie się trzyma ze swoim średnim ~19,4 Mb.
Kolejna kwestia to ustawienia kodera, które odgrywają ogromną różnicę w przypadku ziarnistych filmów - poniższy filmik daje pewne pojęcie na ten temat.
https://youtu.be/ClbqaoF_i80?t=1575
Ten sam bitrate, a jakże odmienny rezultat końcowy.
Po stronie Studio Blu w procesie kodowania ma miejsce, zupełnie niepotrzebnie, filtrowanie ziarna i tutaj nawet średni bitrate 35 Mb dobijający maksymalnie do 40-45 Mb niewiele by zmienił.
