31-03-2018, 12:24
Mam Redivivus, ale nie skusisz mnie abym go rozfoliował... jego przeznaczenie to allegro (chyba, że ktoś na forum będzie chętny, w co wątpię) 
Ale na tyle na ile mogę ocenić różnice w obrazie na podstawie poralowych screenów to tak jak w wydaniu od Studio Blu obraz w Potopie wydaje się być wypłowiały względem DMMS to jednak w porównaniu do Redivivus czernie i kontrast w kinowym Potopie od DMMS wciąż wydają się nie do końca ok, szczególnie w pierwszej połowie filmu.
Są też drobne różnice w kadrowaniu.
Czyli mamy trzy wydania i trzy różne poziomy czerni - który jest więc prawidłowy ? Skłaniałbym się ku Redivivus, m.in. z tego powodu, że nawet czarne tło na planszy dotyczącej rekonstrukcji cyfrowej, która pojawia się na koniec pierwszej i drugiej części nie ma referencyjnej czerni w wydaniu DMMS kinowego Potopu. Natomiast na bardzo podobnej planszy w Panu Wołodyjowskim czarne tło jest czarne. Ale oceńcie sami.
Po lewej stronie kadr z końca cz.1 Potopu od DMMS, na środku kadr z końca cz.2, po prawej kadr z Pana Wołodyjowskiego.
Tak się sprawa prezentuje w samym filmie pomiędzy kinowym Potopem od DMMS (z lewej), a Redivivus (z prawej - screeny zapożyczone z poral.eu):
Cz.1
Cz.2

Ale na tyle na ile mogę ocenić różnice w obrazie na podstawie poralowych screenów to tak jak w wydaniu od Studio Blu obraz w Potopie wydaje się być wypłowiały względem DMMS to jednak w porównaniu do Redivivus czernie i kontrast w kinowym Potopie od DMMS wciąż wydają się nie do końca ok, szczególnie w pierwszej połowie filmu.
Są też drobne różnice w kadrowaniu.
Czyli mamy trzy wydania i trzy różne poziomy czerni - który jest więc prawidłowy ? Skłaniałbym się ku Redivivus, m.in. z tego powodu, że nawet czarne tło na planszy dotyczącej rekonstrukcji cyfrowej, która pojawia się na koniec pierwszej i drugiej części nie ma referencyjnej czerni w wydaniu DMMS kinowego Potopu. Natomiast na bardzo podobnej planszy w Panu Wołodyjowskim czarne tło jest czarne. Ale oceńcie sami.
Po lewej stronie kadr z końca cz.1 Potopu od DMMS, na środku kadr z końca cz.2, po prawej kadr z Pana Wołodyjowskiego.
Tak się sprawa prezentuje w samym filmie pomiędzy kinowym Potopem od DMMS (z lewej), a Redivivus (z prawej - screeny zapożyczone z poral.eu):
Cz.1
Cz.2
