09-06-2022, 20:52
Ewidentnie się nie dogadujemy, nie pierwszy raz zresztą, ale mniejsza z tym. Nie chce mi się bawić z Tobą w podchody, mam lepsze rzeczy do roboty 
Słówko do posiadaczy niewykastrowanego Potopu od DMMS - tak jak wielokrotnie pisałem i ta edycja ma skopany zakres dynamiki obrazu, co skutkuje szarawymi czerniami i ogólnie wypranymi kolorkami, szczególnie w pierwszej części filmu. W drugiej części dotyczy to nie tylko samej ramki z filmem, ale również czarnych pasów, które są ciemnoszare.
W związku z powyższym należy wprowadzić dwie osobne poprawki, jedną po rozpoczęciu filmu i drugą dla drugiej części filmu (od 154 minuty). Do prawidłowego ustawienia poziomów czerni, jako plansze testowe mogą Wam posłużyć klatki z informacją o współfinansowaniu rekonstrukcji przez PISF - znajdują się one odpowiednio w czasie 02:33:51 dla części pierwszej i w 04:46:37 dla części drugiej. Tło w tych klatkach powinno być czarne - aby to uzyskać musiałem zjechać z poziomami czerni w swoim wyświetlaczu odpowiednio z wartości 50 do 37 (cz. 1) i 42 (cz.2.). Zmiany te jednocześnie poprawią poziomy czerni w samym filmie i nie powinny wprowadzać black crusha w jakiejkolwiek postaci.

Słówko do posiadaczy niewykastrowanego Potopu od DMMS - tak jak wielokrotnie pisałem i ta edycja ma skopany zakres dynamiki obrazu, co skutkuje szarawymi czerniami i ogólnie wypranymi kolorkami, szczególnie w pierwszej części filmu. W drugiej części dotyczy to nie tylko samej ramki z filmem, ale również czarnych pasów, które są ciemnoszare.
W związku z powyższym należy wprowadzić dwie osobne poprawki, jedną po rozpoczęciu filmu i drugą dla drugiej części filmu (od 154 minuty). Do prawidłowego ustawienia poziomów czerni, jako plansze testowe mogą Wam posłużyć klatki z informacją o współfinansowaniu rekonstrukcji przez PISF - znajdują się one odpowiednio w czasie 02:33:51 dla części pierwszej i w 04:46:37 dla części drugiej. Tło w tych klatkach powinno być czarne - aby to uzyskać musiałem zjechać z poziomami czerni w swoim wyświetlaczu odpowiednio z wartości 50 do 37 (cz. 1) i 42 (cz.2.). Zmiany te jednocześnie poprawią poziomy czerni w samym filmie i nie powinny wprowadzać black crusha w jakiejkolwiek postaci.
