25-11-2022, 13:23
Cytat:
Po pierwsze powinno się porównywać angielską ścieżkę do angielskiej, polską do polskiej, itd.
Na płytce, o której wspomniałem ścieżki językowe się nie dublują. Zatem mogłem porównać angielskiego Atmosa tylko z audio polskim, węgierskim itd.
Przed chwilą przejrzałem losowo wybrane wydania i jest tak samo. Nie sadzę abym miał w kolekcji Dolby TrueHD oraz DD w tym samym języku. Nie rzuciło mi się to w oczy.
Dla mnie sens tych porównań był znaczący. Na podstawie odsłuchowych doświadczeń wiem jaka ścieżka jest najlepsza, natomiast wcześniej kierowało mną tylko założenie a priori. Nie widzę w tym problemu.
Cytat:
Po drugie musisz mieć pewność, że jest to dokładnie ten sam miks - a nie, że jeden to np. kinówka, a drugi optymalizowany pod domowe sprzęty, lub np. jeden to mix z 1990 roku, a drugi z kolei inny z 2016.
„Soho” skręcono w roku 2021. Tu raczej nie występuje kłopot miksów z różnych dekad.
Cytat:
Po trzecie należy wyrównać poziomy głośności, jeśli takowe występują.
To oczywiste.
Wrócę do mojego zapytania z poprzedniej strony bo coś mnie bardzo ciekawi. Czy porównywaliście (ze sobą) jedną i tą samą ścieżkę Dolby TrueHD dekodując ją naprzemiennie w odtwarzaczu i amplitunerze. U siebie – o czym wcześniej pisałem – nieznaczną przewagę odnotowałem „zlecając” tę czynność playerowi.
Po pierwsze powinno się porównywać angielską ścieżkę do angielskiej, polską do polskiej, itd.
Na płytce, o której wspomniałem ścieżki językowe się nie dublują. Zatem mogłem porównać angielskiego Atmosa tylko z audio polskim, węgierskim itd.
Przed chwilą przejrzałem losowo wybrane wydania i jest tak samo. Nie sadzę abym miał w kolekcji Dolby TrueHD oraz DD w tym samym języku. Nie rzuciło mi się to w oczy.
Dla mnie sens tych porównań był znaczący. Na podstawie odsłuchowych doświadczeń wiem jaka ścieżka jest najlepsza, natomiast wcześniej kierowało mną tylko założenie a priori. Nie widzę w tym problemu.
Cytat:
Po drugie musisz mieć pewność, że jest to dokładnie ten sam miks - a nie, że jeden to np. kinówka, a drugi optymalizowany pod domowe sprzęty, lub np. jeden to mix z 1990 roku, a drugi z kolei inny z 2016.
„Soho” skręcono w roku 2021. Tu raczej nie występuje kłopot miksów z różnych dekad.
Cytat:
Po trzecie należy wyrównać poziomy głośności, jeśli takowe występują.
To oczywiste.
Wrócę do mojego zapytania z poprzedniej strony bo coś mnie bardzo ciekawi. Czy porównywaliście (ze sobą) jedną i tą samą ścieżkę Dolby TrueHD dekodując ją naprzemiennie w odtwarzaczu i amplitunerze. U siebie – o czym wcześniej pisałem – nieznaczną przewagę odnotowałem „zlecając” tę czynność playerowi.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.