22-07-2019, 22:49
(22-07-2019, 22:15)Daras napisał(a): Że co?! Paz, nie chrzań proszę. Na forum KP zarejestrowałem się wyłącznie z powodu błędnych opisów wydań DMMS! Gdy skreśliłem kilka merytorycznych uwag (oczywiście zgodnych z faktami) konto założył Bernard, który reprezentował rzeczoną firmę. Kolega wyjaśnił z jakich powodów np. 5.1 nie stanowi dźwięku surround w fachowym rozumieniu tych słów, lecz daje pewną iluzję / „echo” na bazie mono! Tak było panie ładny! Nadto Bernard wspomniał, iż DMMS wpuszczając mono w przestrzeń 5.1 wykonało „ukłon” w stronę posiadaczy zestawów kina domowego. Ja to pamiętam, a posty ad vocem wiszą na forum. Koniec, kropka – Paz.Bernard pisał dokładnie o to o czym i ja.
Cytat:Fakty są takie, że większość filmów oryginalnie miała ścieżki mono. W toku rekonstrukcji były one m.in. oczyszczone a następnie zapisane w 2 kanałach (L, R), 3 (L, C, R), 4 (L, C, R, S) czy jak tam zdecydowali producenci rekonstrukcji z twórcami danego filmu (oczywiście nie było to udźwiękowienie przestrzenne polegającym na rozmieszczeniu poszczególnych efektów w odpowiednich kanałach zgodnie z tym co się dzieje w obrazie zaś dialogów w centralnym kanale). My te ścieżki kodujemy w przestrzeni 5.1 przy czym oczywiście część kanałów jest pusta. Co do przyszłych produkcji, tam gdzie będzie ścieżka 2.0 będziemy kodowali 2.0 a przy blu-ray będziemy się starali umieszczać ścieżkę 2.0 PCM. Przy większej niż 2 ilości kanałów, będziemy postępowali jak dotychczas tzn. kodowali 5.1http://forum.kinopolska.pl/viewtopic.php?p=76031&highlight=#76031
Czyli najdokładniej ocenisz to metodą o której pisałem. Co do błędu masz rację, ale dotyczył on emisji tv filmu Westerplatte gdzie zamiast rozbić na poszczególne kanały wkleiłem oba na raz. Po rozbiciu na pojedyncze kananły widac było że oba to te samo mono. O Potopie nic nie pamiętam i nie wiem czy coś Mofo pisał na ten temat.