Misfit napisał:
Wracając na ziemię - Helios u mnie w mieście otworzył się ok. 18 lat temu i od tego czasu nie bardzo inwestuje w nowy sprzęt, więc w zależności od sali kontrast i poziom czerni jak na możliwości obecnych profesjonalnych projektorów kinowych jest mocno przeciętny lub po prostu beznadziejny.
Jak tylko ruszyły tego typu przybytki w Polsce zajrzałem do wszystkich sal jednego z Multikin. Średnio irytował mnie kontrast tudzież kolory. To pikuś. Miałem sporo zastrzeżeń do ostrości. Paradoksalnie ucieszyło mnie takie spostrzeżenie. Dlaczego? W tej kwestii byłem bardziej zadowolony ze swojego home cinema.
Misfit napisał:
Tak się składa, że grywam i ja przewidziałem, że nie będziesz w stanie wygooglować tych informacji, więc niczym nie ryzykuję
Ale spokojna głowa, poznaj moje dobre serce:
Podejmując próbę „zaszachowania Cię”, przypuściłem, że grywasz. Może i słusznie przewidziałeś, iż nie będę w stanie tego „wygooglować”. Ale czy założyłeś brak jakichkolwiek działań z mojej strony ad vocem? Nie odczułem takiej potrzeby.
Liczyłem tu na prawdziwą petardę, czyli np. jakąś sekretną chińską aktualizację. Rozczarowałeś mnie.
Wcześniej napisałem, że radzę sobie z własnym sprzętem. Ja po prostu (co do zasady) nie korzystam z trybów KINO. A funkcja SALA KINOWA
już na dzień dobry trąci podpuchą. Oczywiście, że ustawienie BEZPOŚREDNIE z samej definicji, ale też po porównaniach, budzi jakieś zaufanie. Czy ktoś z filmożerców unika tego trybu? Proszę o wpisy.
Luźna uwaga. Nawet w projektorach nie stosuję trybu KINO. Przed każdą projekcją sprawdzam co mi odpowiada. Prawie zawsze ustawiam:
Reference (Referencyjny): Przeznaczeniem tego trybu jest odtwarzanie obrazu możliwie jak najbardziej zgodnie z zamierzeniami reżysera. Kolor, temperatura kolorów, jasność, kontrast i ustawienia gamma są konfigurowane do standardowych poziomów odniesienia. Wybierz ten tryb, aby oglądać wideo.
https://www.optoma.pl/ContentStorage/Documents/fec6d808-0aeb-4bf0-aeed-20857345b936.pdf
Przy sobotnich projekcjach z udziałem gości nie odczuwam potrzeby aby specjalnie ingerować w tę opcję (czasami bawię się ostrością). Z kolej swój pierwszy projektor FHD poddałem pełnej kalibracji.
EDIT:
Za jakiś czas (teraz jestem zarobiony) chciałbym podyskutować z kolegami od projektorów na temat czerni. Tu widzę jakby dwa scenariusze: Jest problem / nie ma problemu.
Wracając na ziemię - Helios u mnie w mieście otworzył się ok. 18 lat temu i od tego czasu nie bardzo inwestuje w nowy sprzęt, więc w zależności od sali kontrast i poziom czerni jak na możliwości obecnych profesjonalnych projektorów kinowych jest mocno przeciętny lub po prostu beznadziejny.
Jak tylko ruszyły tego typu przybytki w Polsce zajrzałem do wszystkich sal jednego z Multikin. Średnio irytował mnie kontrast tudzież kolory. To pikuś. Miałem sporo zastrzeżeń do ostrości. Paradoksalnie ucieszyło mnie takie spostrzeżenie. Dlaczego? W tej kwestii byłem bardziej zadowolony ze swojego home cinema.
Misfit napisał:
Tak się składa, że grywam i ja przewidziałem, że nie będziesz w stanie wygooglować tych informacji, więc niczym nie ryzykuję
Ale spokojna głowa, poznaj moje dobre serce:
Podejmując próbę „zaszachowania Cię”, przypuściłem, że grywasz. Może i słusznie przewidziałeś, iż nie będę w stanie tego „wygooglować”. Ale czy założyłeś brak jakichkolwiek działań z mojej strony ad vocem? Nie odczułem takiej potrzeby.
Liczyłem tu na prawdziwą petardę, czyli np. jakąś sekretną chińską aktualizację. Rozczarowałeś mnie.
Wcześniej napisałem, że radzę sobie z własnym sprzętem. Ja po prostu (co do zasady) nie korzystam z trybów KINO. A funkcja SALA KINOWA
już na dzień dobry trąci podpuchą. Oczywiście, że ustawienie BEZPOŚREDNIE z samej definicji, ale też po porównaniach, budzi jakieś zaufanie. Czy ktoś z filmożerców unika tego trybu? Proszę o wpisy.
Luźna uwaga. Nawet w projektorach nie stosuję trybu KINO. Przed każdą projekcją sprawdzam co mi odpowiada. Prawie zawsze ustawiam:
Reference (Referencyjny): Przeznaczeniem tego trybu jest odtwarzanie obrazu możliwie jak najbardziej zgodnie z zamierzeniami reżysera. Kolor, temperatura kolorów, jasność, kontrast i ustawienia gamma są konfigurowane do standardowych poziomów odniesienia. Wybierz ten tryb, aby oglądać wideo.
https://www.optoma.pl/ContentStorage/Documents/fec6d808-0aeb-4bf0-aeed-20857345b936.pdf
Przy sobotnich projekcjach z udziałem gości nie odczuwam potrzeby aby specjalnie ingerować w tę opcję (czasami bawię się ostrością). Z kolej swój pierwszy projektor FHD poddałem pełnej kalibracji.
EDIT:
Za jakiś czas (teraz jestem zarobiony) chciałbym podyskutować z kolegami od projektorów na temat czerni. Tu widzę jakby dwa scenariusze: Jest problem / nie ma problemu.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.