18-04-2018, 19:43
Dystrybutorzy i wydawcy w Polsce niechętnie dzielą się wynikami sprzedaży. W zasadzie to nie udostępniają takich danych, chyba że podczas nieoficjalnych rozmów na stopie towarzyskiej. Drogą mailową nic się raczej nie wskóra. Trzeba mieć duży odzew u odbiorców, ale pracujemy nad tym.
Pamiętam taki artykuł sprzed blisko dekady (może 7-8 lat), bodajże w "Polityce", gdzie była zamieszczona analiza naszego rynku dvd. Pisali tam, że najwięcej od początku istnienia nośnika sprzedało się w Polsce "Matrixa" (ok. 100 tys. sztuk!) i "Gladiatora" (też kilka dziesiątek tys. - dokładnej liczby nie pamiętam). Ale to był opiniotwórczy tygodnik, artykuł pisał znany krytyk filmowy (chyba Janusz Wróblewski), więc dystrybutorzy bardziej byli skorzy do rozmów.
Pamiętam taki artykuł sprzed blisko dekady (może 7-8 lat), bodajże w "Polityce", gdzie była zamieszczona analiza naszego rynku dvd. Pisali tam, że najwięcej od początku istnienia nośnika sprzedało się w Polsce "Matrixa" (ok. 100 tys. sztuk!) i "Gladiatora" (też kilka dziesiątek tys. - dokładnej liczby nie pamiętam). Ale to był opiniotwórczy tygodnik, artykuł pisał znany krytyk filmowy (chyba Janusz Wróblewski), więc dystrybutorzy bardziej byli skorzy do rozmów.