Wściekłe psy to jest trudny przypadek, zdarzający się tak powiedzmy raz na kilka lat - chodzi o to, że ASBL w LG czy Samsungu uaktywnia się po kilku minutach gdy APL w niewielkim stopniu się zmienia, a tutaj masz ponad 80% akcji w tym samym pomieszczeniu, do tego z długimi ujęciami i nie pomaga też to, że jasność szczytowa niemal cały czas jest na tym samym poziomie 150-250 nitów. I głupi alogrytm w TV traktuje to jako statyczny obraz i przyciemnia obraz, pomimo tego, że nic tam statycznego nie ma.
Jest teraz CES, będą inne spotkania i ja tak to widzę, że Vincenty, Kopery, itd. powinni przy każdej okazji przypominać LG o tym problemie i dopytywać się kiedy to zostanie poprawione. Ja w każdym razie bym tak robił gdybym miał takie możliwości jak oni. Na ten moment jest to zdecydowanie najbardziej wkurwiający mankament w telewizorach OLED tej marki. Nawet w testach telewizorów prawie nikt o tym nie wspomina.
Tymczasem wkrótce przed sobą mam do obejrzenia Ród smoka
EDIT:
Pobawiłem się z tą sceną ze Wściekłych psów ponownie i wychodzi mi, że ASBL różnie zachowuje się na C2 w zależności od tego czy puszczam film w HDR10 czy DV i nawet od trybu obrazu (DV Cinema vs Cinema Home).
Scena puszczona od piątego rozdziału (28 minuta):
- W DV Cinema od 31 minuty widzę, że obraz zrobił się ciemniejszy, a od. ok 35 minuty efekt już jest taki jakby z dnia zrobiła się noc. ASBL odpuszcza dopiero w 37 minucie, krótko po tym jak ekipa wyszła na zewnątrz.
W DV Cinema Home widzę, że pomiędzy 28, a 37 minutą ASBL kilka razy odpuszcza - pierwszy raz w 31 minucie (obraz robi się ciut jaśniejszy) i ogólnie brak efektu aby obraz zrobił się absurdalnie ciemny. Nawet jak wybiorę Cinema Home i zmienię Peak Brightness z High na Medium czy Low, czyli z średnią jasnością kadru mniej więcej odpowiadającą DV Cinema z Peak Brightness na High, to też nie ma efektu aby z dnia zrobiła się noc.
W HDR10 Filmmaker sprawa ma się podobnie jak z DV Cinema Home.
Czyli wychodzi, że DV Cinema na C2 zdecydowanie najgorzej radzi sobie w tego typu filmach narażonych na działanie ASBL. Ciekawe, nie zauważyłem takich różnic na C7, ale to jeszcze sprawdzę kiedy indziej na innych filmach.
Jest teraz CES, będą inne spotkania i ja tak to widzę, że Vincenty, Kopery, itd. powinni przy każdej okazji przypominać LG o tym problemie i dopytywać się kiedy to zostanie poprawione. Ja w każdym razie bym tak robił gdybym miał takie możliwości jak oni. Na ten moment jest to zdecydowanie najbardziej wkurwiający mankament w telewizorach OLED tej marki. Nawet w testach telewizorów prawie nikt o tym nie wspomina.
Tymczasem wkrótce przed sobą mam do obejrzenia Ród smoka
EDIT:
Pobawiłem się z tą sceną ze Wściekłych psów ponownie i wychodzi mi, że ASBL różnie zachowuje się na C2 w zależności od tego czy puszczam film w HDR10 czy DV i nawet od trybu obrazu (DV Cinema vs Cinema Home).
Scena puszczona od piątego rozdziału (28 minuta):
- W DV Cinema od 31 minuty widzę, że obraz zrobił się ciemniejszy, a od. ok 35 minuty efekt już jest taki jakby z dnia zrobiła się noc. ASBL odpuszcza dopiero w 37 minucie, krótko po tym jak ekipa wyszła na zewnątrz.
W DV Cinema Home widzę, że pomiędzy 28, a 37 minutą ASBL kilka razy odpuszcza - pierwszy raz w 31 minucie (obraz robi się ciut jaśniejszy) i ogólnie brak efektu aby obraz zrobił się absurdalnie ciemny. Nawet jak wybiorę Cinema Home i zmienię Peak Brightness z High na Medium czy Low, czyli z średnią jasnością kadru mniej więcej odpowiadającą DV Cinema z Peak Brightness na High, to też nie ma efektu aby z dnia zrobiła się noc.
W HDR10 Filmmaker sprawa ma się podobnie jak z DV Cinema Home.
Czyli wychodzi, że DV Cinema na C2 zdecydowanie najgorzej radzi sobie w tego typu filmach narażonych na działanie ASBL. Ciekawe, nie zauważyłem takich różnic na C7, ale to jeszcze sprawdzę kiedy indziej na innych filmach.