04-05-2017, 11:25
Zrobiłem test rozpoczynając płatność za nowy zakup i takiej opcji nie znalazłem więc postanowiłem to wyjaśnić u źródła czyli PayPal.
Przyznali mi rację, informując że czasami nie pojawia się opcja gdzie można wskazać w jakiej walucie ma być zrealizowana płatność i wtedy z automatu następuje podwójne przewalutowanie. Dodali, że pracują nad tym a na chwilę obecną zaproponowali rozwiązanie polegające na tym, aby założyć u nich konto, zgłosić problem a oni zwrócą kwotę związaną z przewalutowaniem. Chwilę się zastanawiałem czy jest sens ale ostatecznie obawiając się, że sytuacja może się powtórzyć przy kolejnych zakupach założyłem u nich konto. Powiązałem z nim kartę, którą dokonałem płatności i zgłosiłem reklamację. Sytuacja została szybko rozwiązana i na konto została przelana kwota z drobną nawiązką 3€ zamiast 2,15€ co jest związane z tym, że gdybym chciał ją wypłacić to mogę zrobić to tylko na konto w PLN więc będzie konieczne kolejne przewalutowanie. W każdym razie jest też druga opcja, zostawić tą kwotę na koncie a przy pierwszej płatności w € realizowanej przy pośrednictwie PayPal najpierw pobiorą to co jest na koncie a dopiero resztę z konta powiązanego z kartą. Dodatkowym plusem wyjaśniania tej sytuacji jest fakt, że ustawili aby karta ta zawsze domyślnie była rozliczana w € (samemu na koncie jeszcze tego nie można zrobić) oraz zasugerowali że w przypadku dodawania kolejnych kart w innych walutach skontaktować się z nimi aby takie ustawienie zostało zrobione również dla nowych kart co rozwiąże problemy z przewalutowaniem.
Przyznali mi rację, informując że czasami nie pojawia się opcja gdzie można wskazać w jakiej walucie ma być zrealizowana płatność i wtedy z automatu następuje podwójne przewalutowanie. Dodali, że pracują nad tym a na chwilę obecną zaproponowali rozwiązanie polegające na tym, aby założyć u nich konto, zgłosić problem a oni zwrócą kwotę związaną z przewalutowaniem. Chwilę się zastanawiałem czy jest sens ale ostatecznie obawiając się, że sytuacja może się powtórzyć przy kolejnych zakupach założyłem u nich konto. Powiązałem z nim kartę, którą dokonałem płatności i zgłosiłem reklamację. Sytuacja została szybko rozwiązana i na konto została przelana kwota z drobną nawiązką 3€ zamiast 2,15€ co jest związane z tym, że gdybym chciał ją wypłacić to mogę zrobić to tylko na konto w PLN więc będzie konieczne kolejne przewalutowanie. W każdym razie jest też druga opcja, zostawić tą kwotę na koncie a przy pierwszej płatności w € realizowanej przy pośrednictwie PayPal najpierw pobiorą to co jest na koncie a dopiero resztę z konta powiązanego z kartą. Dodatkowym plusem wyjaśniania tej sytuacji jest fakt, że ustawili aby karta ta zawsze domyślnie była rozliczana w € (samemu na koncie jeszcze tego nie można zrobić) oraz zasugerowali że w przypadku dodawania kolejnych kart w innych walutach skontaktować się z nimi aby takie ustawienie zostało zrobione również dla nowych kart co rozwiąże problemy z przewalutowaniem.