02-10-2018, 10:07
Nie jest w sumie aż tak bardzo istotne z jakiego europejskiego amazona zamawiamy, tylko kto "sprzedaje" i "dostarcza" towar . Jeżeli mamy
"Dispatched from and sold by Amazon." ("Venduto e spedito da Amazon". w wersji włoskiej)
napisane w ramce z ceną i dostępnością, to sprzedaje i dostarcza amazon, więc będzie kurier. Przesyłka pójdzie z jakiegoś centralnego magazynu. Mogą to być przykładowo Bielany pod Wrocławiem (stąd idą często artbooki i blu zamawiane z amazon.de) i wtedy dostarczy kurier pocztexu. Inne magazyny w Europie - wtedy mamy kuriera DHL.
Jeżeli opis wyglada tak:
"Sold by <Jakaś_Firma/Sprzedawca> and Fulfilled by Amazon",
to bywa różnie:
- "Jakaś_Firma" dostarcza najpierw do amazona, a amazon przepakowuje to do wspólnej paczki i potem normalnie idzie DHLem.
- "jakaś_firma" wysyła do nas niezależnie od amazona. Wtedy najcześciej jest to list/paczka nierejestrowana i czekamy zwykle 3-4 tygodnie. Zdażają się jednak wyjatki - ostatnio zrobiłem takie zamówienie na amazon.co.uk i przyszło kuruierem DPD, w cztery dni.
Jeżeli mamy:
"Dispatched from and sold by "Jakaś_Firma",
to najcześciej wysyłka pocztą. Bardzo rzadko może być kurier, ale wtedy przesyłka dużo droższa - klika euro/funtów. Paczka idzie niezalażnie od amazonu.
Co do reklamacji na amazon.it to raczje nie ma problemu. Zwrot kasy albo nowy produkt. Właśnie dostałem używany The Lost World w steelbooku, zrobiłem zdjęcia i zaraz piszę mejla. Ten wariant, z mojego doświadczenia, jest najlepszy. Rozmowa na czacie czasami skutkuje jedynie bonusem do następnego zamówienia (czyli dalej mamy uszkodzony towar). Jak napiszę mejla z dokałdnym opisem uszkodzeń i zdjęciami, to wtedy zwykle albo pełny zwrot kosztu uszkodzonego produktu, albo wysyłka nowej sztuki.
"Dispatched from and sold by Amazon." ("Venduto e spedito da Amazon". w wersji włoskiej)
napisane w ramce z ceną i dostępnością, to sprzedaje i dostarcza amazon, więc będzie kurier. Przesyłka pójdzie z jakiegoś centralnego magazynu. Mogą to być przykładowo Bielany pod Wrocławiem (stąd idą często artbooki i blu zamawiane z amazon.de) i wtedy dostarczy kurier pocztexu. Inne magazyny w Europie - wtedy mamy kuriera DHL.
Jeżeli opis wyglada tak:
"Sold by <Jakaś_Firma/Sprzedawca> and Fulfilled by Amazon",
to bywa różnie:
- "Jakaś_Firma" dostarcza najpierw do amazona, a amazon przepakowuje to do wspólnej paczki i potem normalnie idzie DHLem.
- "jakaś_firma" wysyła do nas niezależnie od amazona. Wtedy najcześciej jest to list/paczka nierejestrowana i czekamy zwykle 3-4 tygodnie. Zdażają się jednak wyjatki - ostatnio zrobiłem takie zamówienie na amazon.co.uk i przyszło kuruierem DPD, w cztery dni.
Jeżeli mamy:
"Dispatched from and sold by "Jakaś_Firma",
to najcześciej wysyłka pocztą. Bardzo rzadko może być kurier, ale wtedy przesyłka dużo droższa - klika euro/funtów. Paczka idzie niezalażnie od amazonu.
Co do reklamacji na amazon.it to raczje nie ma problemu. Zwrot kasy albo nowy produkt. Właśnie dostałem używany The Lost World w steelbooku, zrobiłem zdjęcia i zaraz piszę mejla. Ten wariant, z mojego doświadczenia, jest najlepszy. Rozmowa na czacie czasami skutkuje jedynie bonusem do następnego zamówienia (czyli dalej mamy uszkodzony towar). Jak napiszę mejla z dokałdnym opisem uszkodzeń i zdjęciami, to wtedy zwykle albo pełny zwrot kosztu uszkodzonego produktu, albo wysyłka nowej sztuki.
niespotykanie spokojny człowiek