14-07-2021, 13:25
Poniżej wklejam moje maile, które otrzymałem od sklepu 88 Films z UK ws. VATu. Dodatkowo trzy wydania przyszły z uszkodzonymi bookletami. Obie prośby, by coś z tym zrobili, zostały w zasadzie zignorowane. Nadal twardo obstają przy swoim, nie poczuwając się do jakiejkolwiek odpowiedzialności. Tylko grzecznościowe formułki. Żadne racjonalne argumenty do nich nie trafiają.
Pierwszy mail:
"We have put a message on our website to advise our customers, at the moment please refer to that and accept our apologies as this is a change in EU export/import policy.
Due to work load and unforeseen circumstances we have been unable to address this at the moment for our website.
As for the booklets I would not call it damage but they are not perfect. They are protected inside the case and the slight creases could be caused during the automated packing. Unfortunately we do not stock any spare booklets."
Drugi mail:
"The way we are treating the vat is our company policy at the moment, if it changes we will inform our customers however your comments have been taken on board.
We try very hard to produce perfect products but it is not always possible, I am sorry that you are not satisfied but we feel the standards we achieve fulfil our commitment to you.
Thank you for your continued support."
Trzeci i ostatni mail:
"Please refer to my previous mail, there is no more I can add.
I am sorry you are not satisfied but you do not reflect the majority of our customers.
While we would like to achieve 100% satisfaction for all our customers unfortunately this is not practical.
You are free to decide where to purchase products from in future and not incur any addition costs."
Odpisałem na niego i więcej już nie zamierzam do nich pisać, bo to nic nie daje w ich przypadku.
Czas pożegnać się z tym sklepem.
Z takim podejściem do klientów z UE to nie wróżę im świetlanej przyszłości. Może w najbliższych miesiącach tego jeszcze tak dotkliwie nie odczują, ale kiedy będą Black Friday i Święta - zapewne zanotują spadki sprzedaży.
Aha, odpisałem im jeszcze, że ws. VATu wobec klientów z UE postępują nieuczciwie. Nazwałem rzecz po imieniu: to oszukiwanie klientów.
Tak więc przestrzegam w obecnej chwili przed zakupami u nich. Pocieszam się tym, że kupiłem 4 filmy w promocji. Pod koniec czerwca i na początku lipca mieli 33% zniżki na cały asortyment (cena jednego filmu była o 5 funtów niższa od normalnej) i tanią przesyłkę (3 funty). Nawet z dopłatą VATu wyszło mniej niż u konkurentów. Niemniej jednak mały niesmak pozostaje.
Pierwszy mail:
"We have put a message on our website to advise our customers, at the moment please refer to that and accept our apologies as this is a change in EU export/import policy.
Due to work load and unforeseen circumstances we have been unable to address this at the moment for our website.
As for the booklets I would not call it damage but they are not perfect. They are protected inside the case and the slight creases could be caused during the automated packing. Unfortunately we do not stock any spare booklets."
Drugi mail:
"The way we are treating the vat is our company policy at the moment, if it changes we will inform our customers however your comments have been taken on board.
We try very hard to produce perfect products but it is not always possible, I am sorry that you are not satisfied but we feel the standards we achieve fulfil our commitment to you.
Thank you for your continued support."
Trzeci i ostatni mail:
"Please refer to my previous mail, there is no more I can add.
I am sorry you are not satisfied but you do not reflect the majority of our customers.
While we would like to achieve 100% satisfaction for all our customers unfortunately this is not practical.
You are free to decide where to purchase products from in future and not incur any addition costs."
Odpisałem na niego i więcej już nie zamierzam do nich pisać, bo to nic nie daje w ich przypadku.
Czas pożegnać się z tym sklepem.
Z takim podejściem do klientów z UE to nie wróżę im świetlanej przyszłości. Może w najbliższych miesiącach tego jeszcze tak dotkliwie nie odczują, ale kiedy będą Black Friday i Święta - zapewne zanotują spadki sprzedaży.
Aha, odpisałem im jeszcze, że ws. VATu wobec klientów z UE postępują nieuczciwie. Nazwałem rzecz po imieniu: to oszukiwanie klientów.
Tak więc przestrzegam w obecnej chwili przed zakupami u nich. Pocieszam się tym, że kupiłem 4 filmy w promocji. Pod koniec czerwca i na początku lipca mieli 33% zniżki na cały asortyment (cena jednego filmu była o 5 funtów niższa od normalnej) i tanią przesyłkę (3 funty). Nawet z dopłatą VATu wyszło mniej niż u konkurentów. Niemniej jednak mały niesmak pozostaje.