Co do różnic DV vs HDR10 to nie wiem jak to jest w LG z serii 9, ale w 7 i 8 przejścia tonalne są wyraźnie bardziej płynne w trybie DV. Z tego też powodu mam na stałe włączoną konwersję HDR10 do DV u siebie w OPPO. Nie w każdym tytule rzuca się to w oczy, ale bywa, że różnice są ogromniaste, np. 1917, szczególnie 5-ty rozdział.
Są też filmy, głównie od StudioCanal, które w HDR10 w wielu miejscach mają divixową kompresję, podczas gdy w DV jest pod tym względem duuużo lepiej - zerknąłem jednak na Twoją kolekcję na filmoskopie i raczej żadnego takiego tytułu nie masz, który mógłbym Ci polecić do sprawdzenia.
No i na koniec statyczne vs dynamiczne metadane. Tutaj w większości przypadków różnice mogą być subtelne czy wręcz niedostrzegalne nie mając dwóch wyświetlaczy (jeden z obrazem w HDR10, drugi w DV) obok siebie, ale mimo wszystko jeśli korzystasz z dynamicznego mapowania tonów w LG dla treści HDR10 to powinieneś dostrzec, że on zupełnie niepotrzebnie rozjaśnia obraz. Mocno mnie to irytowało, szczególnie w ciemnych scenach. W DV, przynajmniej u mnie, jest pod tym względem tak jak ma być.
Są też filmy, głównie od StudioCanal, które w HDR10 w wielu miejscach mają divixową kompresję, podczas gdy w DV jest pod tym względem duuużo lepiej - zerknąłem jednak na Twoją kolekcję na filmoskopie i raczej żadnego takiego tytułu nie masz, który mógłbym Ci polecić do sprawdzenia.
No i na koniec statyczne vs dynamiczne metadane. Tutaj w większości przypadków różnice mogą być subtelne czy wręcz niedostrzegalne nie mając dwóch wyświetlaczy (jeden z obrazem w HDR10, drugi w DV) obok siebie, ale mimo wszystko jeśli korzystasz z dynamicznego mapowania tonów w LG dla treści HDR10 to powinieneś dostrzec, że on zupełnie niepotrzebnie rozjaśnia obraz. Mocno mnie to irytowało, szczególnie w ciemnych scenach. W DV, przynajmniej u mnie, jest pod tym względem tak jak ma być.