11-12-2019, 07:12
(10-12-2019, 22:06)Mierzwiak napisał(a): MarianPaz, jesteś rzecznikiem prasowym tych hochsztaplerów czy co? Na wszystko masz usprawiedliwienie i gotowe wymówkUważam że należy patrzeć wnikliwie na te zagadnienie, a nie hejtowac bez sensu. Bardziej bym bronił tych co robią rekonstrukcje, których efekty czesto niweczone są przez dystrybutorów. Zauważcie że jak do tej pory mieliśmy kilka filmów od Pro-Motion (pierwsze słabe rekonstrukcje), potem kilka od DMMS w tym Trylogia(w większości udane, podobnie jak zapowiedzi innych tytulów), 3 pakiety od Di Factory (jedne lepsze, drugie gorsze), masówkę od Studia Blu (większość spierdzielona) oraz obecne 10 filmów. To wszystko w ciągu dekady, czyli jakby nie było marny rezultat na dosyć obszerny już katalog rekonstrukcji. Wiekszość z tych filmów to stare lub bardzo stare rekonstrukcje. Pamiętajmy że są też całkiem udane wydania np z Japonii gdzie nikt dodatkowo nie zajechał filmów DNR, a jest też Dekalog pochodzacy z tego samego mastera, który w wersji brytyjskiej wygląda nieporównanie lepiej niz to co mamy od Tvp. To pokazuje tylko, że czasem choćby nie wiem jak świetnie odrestaurowany film, może zostać zmasakrowane przez osoby mające niewielkie pojęcie o jakości obrazu lub mające to w czterech literach.
(10-12-2019, 22:06)Mierzwiak napisał(a): Rekonstrukcja w 4K to na ten moment standardW Europie czy może USA? Jak na ten standard, to katalog europejskiego klasycznego kina jest ubogi, bo jeśli nawet są takie wydania, to pewnie można je policzyć na palcach rąk, a może nawet jednej. Nie wiem czy się orientujesz, ale u nas przez kilka ostatnich lat funduszy na rekonstrukcję było tyle co kot napisał i dopiero dzięki unijnym środkom z dosyć sporym opóźnieniem wystartował projekt odnowienia 160 filmów. Gdyby mieli zrobić to w 4K, to pewnie pieniędzy starczyloby na 50-80 tytułów. UHD w Polsce kuleje, nośników z 4K sprzedaje się zapewne śladowych ilościach, kanałów UHD mamy raptem jeden więc na co nam te 4K jeśli do tej pory nie wykorzystano potencjału kopii 2K?