Mefisto napisał:
w tym katalogu jest 1.78
A czy ktoś wie, jaki jest OAR Deja vu? Imdb twierdzi, że 4:3, ale czy na pewno?
Znam ten katalog. Jest w nim sporo nieścisłości. Na „Daja Vu” (1989) byłem w kinie. Zapamiętałem, że nie był to format 4:3 (?). Zatem kupiłem film zakładając, iż mam na płycie OAR lub jego okolice.
Tu jest fragment sprzed rekonstrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=7jDpgM__5Co
Pan Anatol napisał:
Myślę, że intuicja Mefisto jest trafna - w czasie produkcji tego filmu już raczej rzadko stosowano w filmach kinowych 4:3, chyba że w ramach stylizacji.
Główkowałem dokładnie tak, jak koledzy.
Misfit napisał (na str. 23):
Poniżej masz kilka kadrów jak wyglądało kadrowanie w 1.33.1 przed rekonstrukcją.
No, w relacji do 4:3 po bokach widać naprawdę sporo więcej.
Pan Anatol napisał:
1,85:1 faktycznie istniał, ale raczej w filmach amerykańskich (nie bez powodu 1,66:1 nazywa się panoramą europejską), no i nie jest to dokładnie 16:9.
Zgadza się, format 1.85:1 (czy zbliżony) istnieje od dawna. Z tego powodu AR 1.66:1 nazwano panoramą europejską. Jest okazja przypomnieć, że pierwszym filmem kaszetowanym był obraz „Shane” (1953).
w tym katalogu jest 1.78
A czy ktoś wie, jaki jest OAR Deja vu? Imdb twierdzi, że 4:3, ale czy na pewno?
Znam ten katalog. Jest w nim sporo nieścisłości. Na „Daja Vu” (1989) byłem w kinie. Zapamiętałem, że nie był to format 4:3 (?). Zatem kupiłem film zakładając, iż mam na płycie OAR lub jego okolice.
Tu jest fragment sprzed rekonstrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=7jDpgM__5Co
Pan Anatol napisał:
Myślę, że intuicja Mefisto jest trafna - w czasie produkcji tego filmu już raczej rzadko stosowano w filmach kinowych 4:3, chyba że w ramach stylizacji.
Główkowałem dokładnie tak, jak koledzy.
Misfit napisał (na str. 23):
Poniżej masz kilka kadrów jak wyglądało kadrowanie w 1.33.1 przed rekonstrukcją.
No, w relacji do 4:3 po bokach widać naprawdę sporo więcej.
Pan Anatol napisał:
1,85:1 faktycznie istniał, ale raczej w filmach amerykańskich (nie bez powodu 1,66:1 nazywa się panoramą europejską), no i nie jest to dokładnie 16:9.
Zgadza się, format 1.85:1 (czy zbliżony) istnieje od dawna. Z tego powodu AR 1.66:1 nazwano panoramą europejską. Jest okazja przypomnieć, że pierwszym filmem kaszetowanym był obraz „Shane” (1953).
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.