Z filmów, w których irytuje mnie kadrowanie z 1.66 do 1.78:1 mogę podać polskie wydanie Krótkiego filmu o miłości po rekonstrukcji od Studio Blu, chociaż kwestia kadrowania tutaj jest i tak najmniejszym problemem...
Ciekawostka - wydanie UK po rekonstrukcji również jest przekadrowane do 1.78:1, ale ma mniej poucinany obraz góra/dół z uwagi na to, że wykorzystano w nim całą dostępną szerokość klatki, stąd też poucinane głowy nie rażą tak jak w polskim wydaniu.
Co do Wesela, kilka zrzutów na szybko:
Po prawej stronie obraz po rekonstrukcji 1.85:1, po lewej stronie to video sprzed rekonstrukcji o którym wspomniał wcześniej Pan Anatol - jest on w dziwacznym AR 1.56:1 (gdyby wykorzystać szerokość kadru obrazu po rekonstrukcji to myślę, że wyszłoby coś koło tych 1.66:1).
Nie zwracajcie uwagi na nic innego poza kadrowaniem bo zrzuty w obu przypadkach pochodzą z parszywej jakości streamów.
Niestety nic nie poradzę na to, że tego typu ucinanie obrazu góra/dół mnie razi, ale fakt faktem, że spora część Wesela to zbliżenia, na których w obu przypadkach mamy intencjonalnie poucinane głowy.
Ciekawostka - wydanie UK po rekonstrukcji również jest przekadrowane do 1.78:1, ale ma mniej poucinany obraz góra/dół z uwagi na to, że wykorzystano w nim całą dostępną szerokość klatki, stąd też poucinane głowy nie rażą tak jak w polskim wydaniu.
Co do Wesela, kilka zrzutów na szybko:
Po prawej stronie obraz po rekonstrukcji 1.85:1, po lewej stronie to video sprzed rekonstrukcji o którym wspomniał wcześniej Pan Anatol - jest on w dziwacznym AR 1.56:1 (gdyby wykorzystać szerokość kadru obrazu po rekonstrukcji to myślę, że wyszłoby coś koło tych 1.66:1).
Nie zwracajcie uwagi na nic innego poza kadrowaniem bo zrzuty w obu przypadkach pochodzą z parszywej jakości streamów.
Niestety nic nie poradzę na to, że tego typu ucinanie obrazu góra/dół mnie razi, ale fakt faktem, że spora część Wesela to zbliżenia, na których w obu przypadkach mamy intencjonalnie poucinane głowy.