28-06-2020, 17:28
(28-06-2020, 16:39)Mierzwiak napisał(a): więź między postacią a graczem zostaje zerwanaJa po skończeniu miałem wrażenie, że w całej grze o to chodziło. gracz nie ma identyfikować się z Ellie, to nie tego typu gra. Tak jak ciężko identyfikować się z kpt Willardem czy szeregowymi z Full Metal Jacket .
Cz 1 bazowała takiej strukturze - mieliśmy polubić Joela, zidentyfikować się z nim, poczuć tamten świat poprzez niego. W cz2 imho twórcy wykorzystują więź która wytworzyła się pomiędzy graczami a Joelem (i Ellie pośrednio tez z Ellie), aby opowiedzieć o czymś "większym", transcendentnym.
(28-06-2020, 16:39)Mierzwiak napisał(a): jej historia jest tak barezo oderwana od tego w co dopiero co zainwestowałeś serce, czas i emocjeAle imho o to właśnie chodziło. Wyciągnąć gracza ze strefy komfortu i spróbować pozwolić mu spojrzeć na wydarzenia cz1 z innej perspektywy. Osobną kwestią jest czy im to się udało - nie każdy gracz musiał to poczuć. Zakładam, że to było wkalkulowane w ryzyko takiego właśnie podejścia ND do tematu.
Ad 3 i 4 akapitu Twojej odpowiedzi.
Imho ta zmiana historii miała posłużyć poznaniu Abby, pogłębieniu jej postaci, żeby na koniec można było się do czego odnieść podczas konfrontowania w głowie gracza decyzji podjętych przez obie bohaterki.
Ale rozumiem argumentację, dlaczego widzisz/odbierasz to inaczej.
Kino domowe
LG OLED 65 C9
Marantz SR 5015
Klipsch R-620F, R-51M, R-52C, R-41SA
SVS SB-1000
Panasonic DP-UB820
Samsung BD-C5500
Aktualna kolekcja UHD / BD / DVD
LG OLED 65 C9
Marantz SR 5015
Klipsch R-620F, R-51M, R-52C, R-41SA
SVS SB-1000
Panasonic DP-UB820
Samsung BD-C5500
Aktualna kolekcja UHD / BD / DVD