djgromo - producenci do niczego nie są zobligowani, ale wszyscy, poza Samsungiem ładnie idą jej śladem na granicy 0-100 nitów - patrz ostatni filmik 11:05, który wkleiłeś.
Natomiast na granicy jasności telewizora mają miejsce znaczące różnice - w LG C8 czy Panasie EZ1002 widzimy zastosowane tzw. kolanko, w rezultacie dostajemy większą widoczność detali w ujęciach z bardzo wysoką jasnością szczytową w stosunku gdyby Ci producenci respektowali książkowo krzywą EOTF. ale kosztem nieco niższego APL na granicy powyżej 400 nitów (EZ1002) czy 600 nitów (C8). Osobiście preferuję takie podejście w stosunku do Sony ZD9, który ładnie podąża krzywą EOTF (tego lekkiego wzmocnienia nie biorę pod uwagę bo to jest pewnie pomiar na ustawieniach fabrycznych przed właściwą kalibracją) aż do maxa jasności wyświetlacza - w rezultacie dostajemy właściwy APL, ale kosztem widoczności części detali w najjaśniejszych obszarach obrazu.
Odpowiednikiem PQ EOTF w SDR jest zwykła gamma i tutaj dopiero mieliśmy/mamy dziki zachód. Niby od kilku lat mamy ustanowiony standard BT.1886, ale i tak mało kto do niego się stosuje więc jedni kalibrują wyświetlacze pod gammę 2.20, jeszcze inni 2.30, 2.35, 2.40 czy 2.50. To samo jeśli chodzi o monitory studyjne na których dokonuje się masteringu filmów. Widzieliście gdzieś na jakiejś płycie Blu-ray informację pod jaką gammę dany film był masterowany, bo ja nie
EDIT:
W linku do plansz HDR10, który wcześniej podrzuciłem powinien być poradnik co i jak.
Należy mieć jednak na uwadze, że bez urządzeń pomiarowych nie skalibrujemy skali szarości, gammy czy kolorków w CMS.
Z tego co pamiętam to Ty na razie bawisz się w konwersję do SDR Rec.709 więc potrzebne są Ci np. takie plansze testowe. Poniżej też są poradniki.
W polskich stronach nie siedzę więc nie bardzo jestem coś podrzucić, no może poza tym - http://www.cinematic.pl/wiedza/kalibracja_DVE.html.
Natomiast na granicy jasności telewizora mają miejsce znaczące różnice - w LG C8 czy Panasie EZ1002 widzimy zastosowane tzw. kolanko, w rezultacie dostajemy większą widoczność detali w ujęciach z bardzo wysoką jasnością szczytową w stosunku gdyby Ci producenci respektowali książkowo krzywą EOTF. ale kosztem nieco niższego APL na granicy powyżej 400 nitów (EZ1002) czy 600 nitów (C8). Osobiście preferuję takie podejście w stosunku do Sony ZD9, który ładnie podąża krzywą EOTF (tego lekkiego wzmocnienia nie biorę pod uwagę bo to jest pewnie pomiar na ustawieniach fabrycznych przed właściwą kalibracją) aż do maxa jasności wyświetlacza - w rezultacie dostajemy właściwy APL, ale kosztem widoczności części detali w najjaśniejszych obszarach obrazu.
Odpowiednikiem PQ EOTF w SDR jest zwykła gamma i tutaj dopiero mieliśmy/mamy dziki zachód. Niby od kilku lat mamy ustanowiony standard BT.1886, ale i tak mało kto do niego się stosuje więc jedni kalibrują wyświetlacze pod gammę 2.20, jeszcze inni 2.30, 2.35, 2.40 czy 2.50. To samo jeśli chodzi o monitory studyjne na których dokonuje się masteringu filmów. Widzieliście gdzieś na jakiejś płycie Blu-ray informację pod jaką gammę dany film był masterowany, bo ja nie
EDIT:
(02-08-2019, 16:10)prodarek napisał(a): @misfit
Czy jest tutaj na forum jakiś może twój post temat z poradami odnośnie tych plansz i ustawienia obrazu? jeśli nie mógł jakieś namiary podać owe planszę i jak z nich sensownie skorzystać. Dzieki.
W linku do plansz HDR10, który wcześniej podrzuciłem powinien być poradnik co i jak.
Należy mieć jednak na uwadze, że bez urządzeń pomiarowych nie skalibrujemy skali szarości, gammy czy kolorków w CMS.
Z tego co pamiętam to Ty na razie bawisz się w konwersję do SDR Rec.709 więc potrzebne są Ci np. takie plansze testowe. Poniżej też są poradniki.
W polskich stronach nie siedzę więc nie bardzo jestem coś podrzucić, no może poza tym - http://www.cinematic.pl/wiedza/kalibracja_DVE.html.